Miksi työttömiä ei haluta palkata?
Tai edes kutsua työhaastatteluun! En ole tän työttömyyden aikana päässyt kertaakaan haastatteluun vaikka samalla koulutuksella ja osaamisella pääsin silloin, kun mulla oli vielä työpaikka. Nyt ilmeisesti kaikki mun osaaminen on nollaantunut ja olen muuttunut laiskaksi ja juopoksi, joka tuskin edes kykenee aamulla heräämään ajoissa?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömästä voi olettaa, että hän osaa olla työtön. Työssäkäyvästä voi olettaa, että hän osaa tehdä töitä.
Jos olet työtön, kouluttaudu lisää mahdollisuuksiesi mukaan. Ja hae itse töitä aktiivisesti, äläkä vain odota että sinulle tultaisiin tarjoamaan töitä.
Mikä tahansa työ, sellainenkin joka ei ole koulutuksesi mukaista, auttaa löytämään myöhemmin muita töitä.
Kotona möllöttämällä vain happanet sinne.
Ei ole tarkoitus loukata, joten jos tulee suorista sanoista paha mieli, pahoittelen mahdollisesti aiheuttamaani mielipahaa.
Mitä ehdotat ihmiselle joka on kouluttautunut laajasti, käynyt kaikki mahdolliset työllisyyskurssit, ollut palkkatuetussa, hankkinut jopa hygieniapassinkin. Hakenut aktiivisesti töitä kaikilta aloilta paitsi puhelinmyynnistä (siitäkin on kokemusta vuosien takaa...). Kiinnostaisi tietää mitä vielä voisi tehdä? Niin CV ja hakemukset on aina hiottu, eli käyneet monenkin käsissä seulonnassa, ei pitäisi olla niistä kiinni.
No, mitä sinä osaat?
Et tainnut ihan ymmärtää, että vaikka olisi osaamista ja on koulutukset niin töitä vaan ei saa. On paljon hakijoitakin, mutta jos on vuosia pyörinyt hakurallissa niin se kertoo enemmän siitä että koulutuksilla ei tee mitään, vain kokemuksella ja suhteilla tekee. Ja se kokemus pitää olla vähintään 1-5 vuotta. Mitä siis ehdotat että saisi töitä, jos ei ole tarpeeksi kokemusta, mutta ei ole lusmuillut työttömänä vaan tehnyt jotain ja osaamista hankittu koulutuksilla? Jotkut voisi kutsua tätä limboksi: hae koulutusta että osaat, hae töitä joita et saa koska ei ole kokemusta, johon hait juuri koulutuksen. Eli oletetaan opiskelijoiden jo olevan työelämässä ennenkuin kuin tutkinto on edes kädessä.
Ja tiedämme mitä tapahtuu kun aikaa kuluu.....
Yrityksillä menee huonosti ja Suomessa on enemmän konkursseja kuin vuosikymmeniin.
Kerron mistä Saa töitä...parkkipate palkkaa kunhan katsot oman alueesi! No niin töihin hopihopi.
Varmaan yritys liian heikko ei pysty perehdyttää, pelkää myös ulkomaalaisten nimiä. Luuseri yhtiöitä jos rehellisii ollaan.
Emme jatkaneet kanssasi eteenpäin viesti kertoo suoraan että on rasisti yhtiö, luusereiden luuseri
Toivottavasti kieltävät yhtiöt menee konkkaam en haluu niiden menestyvän
Miksi kutsuisin työhaastatteluun kun en aio ottaa töihin? Tämmöisessä yhden miehen yrityksessä sen henkilön pitäisi pystyä tuomaan 100% lisäys liikevaihtoon, että se olisi kannattavaa.
Palkkaan vain alan sisällä paikkaa vaihtavia ammattilaisia.
Koska eksoottiset työvoiman paikkaajat tekevät työt halvemmalla.