Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi kysyä "mennäänkö naimisiin", jos siihen ei saa vastata kuin kyllä

Vierailija
27.07.2026 |

Yleensä mielipiteen kysyminen sisältää mahdollisuuden kertoa oma mielipide. Mitä varten pitää esittää kysymys, jos siihen sallitaan vain yksi vastaus?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä suurieleisiä julkisia kosintoja jonkun väkijoukon edessä. Siinähän on painostus huipussaan kun sata tai tuhat ihmistä tuijottaa tai taputtaa. Toista voi joku asia vielä mietityttää tai haluta miettiä niin vastaa tuossa nyt sitten

Vierailija
2/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siihen vastata myös ei. Olen vastannut ein lukemattomia kertoja, kerran vastasin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi siihen vastata myös ei. Olen vastannut ein lukemattomia kertoja, kerran vastasin kyllä.

Vai oikein lukemattomia kertoja? Miten olet oikein elänyt? Ohhoh.

Vierailija
4/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moonin kultissa?

Vierailija
5/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko kosintajuttu on jotenkin outo. Avioliitto on taloudellinen sitoumus, minusta ennen sen solmimista tai edes myöntävän vastauksen antamista tulisi käydä läpi niin yhteisten kulujen jakaminen, avioehdon sisältö kuin testamentitkin. En ikinä uskaltaisi myöntyä, jos samantien saisi kuulla, että koska vastasit kosintaan "kyllä", niin ymmärräthän, että ei mitään erityisehtoja.

Vierailija
6/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap on saanut käsityksen, ettei saa vastata ei?

Vierailija
7/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin olen elänyt. Miehillä on koko elämäni ajan ollut ihme vimma mennä naimisiin kanssani, jopa sellaisilla joita en ole koskaan edes tavannut.

Vierailija
8/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta minua on kosittu seitsemän kertaa. Ja aivan normaalia elämää olen elänyt. 

Vierailija
9/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosintaan saa vastata aivan niin kuin parhaaksi näkee. 

Vierailija
10/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko kosintajuttu on jotenkin outo. Avioliitto on taloudellinen sitoumus, minusta ennen sen solmimista tai edes myöntävän vastauksen antamista tulisi käydä läpi niin yhteisten kulujen jakaminen, avioehdon sisältö kuin testamentitkin. En ikinä uskaltaisi myöntyä, jos samantien saisi kuulla, että koska vastasit kosintaan "kyllä", niin ymmärräthän, että ei mitään erityisehtoja.

Ei "Kyllä" tarkoita ettei mitään ehtoja ole. Minä varasin kyllä, ja sitten menimme lakimiehen puheille laittamaan asiat kuntoon. 

Vierailija
11/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vastata ei, mutta siitä voi seurata jotain yllättävää. Tarkoittaa, että pari haluaa eri asioita ja sille toiselle avioliitto voi olla se, mikä ratkaisee kaiken. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä