Perämoottorin korjauksen hinta 100 euroa tunti.
Ihan sairasta.. 10 v vanha moottoriin voi mennä korjaukseen 400-500 euroa. Ei varmaan kannata korjata vaan ostaa uusia kun uusi maksaa joku 1200 euroa pieni moottori.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, et mistä näitä tumpeloita sikiää jotka ei osaa ite korjata mitään??? Onneksi on itellä sen verran älyä ja taitoa ettei mitään vehkeitä tarvi huoltoon venyttää. No muutaman kerran on joutunu nelipyöräsuuntauksessa ja ilmastoinnin täytössä käyttään, on laitteet senverran kalliita ettei viitsi itselle ostaa.
Höh. Nuokin olen tehnyt itse. En ole minkäänlaisissa korjauksissa tarvinnut korjaamon apua. No, renkaan tasapainotus. Siihen en ole vielä keksinyt konstia, mutta kaverilla on korjaamon koneet ja antaa tehdä tuon ilmaiseksi tai joskus vaatii kahvipaketin "koneen kulumisesta". Sen hyväksyn ja olen vienyt samalla pullatkin pirttiin. Hyödynhän kahvinkeitosta itsekin näin..
Eli sullakin on semmonen lankku ja lanka jolla pystyy säätään camber sekä caster ja kulkukulmat? Ja minkälainen tulostin sulla on siinä lankussa kiinni että saat tulostettua katsastukseen nelipyöräsuuntaustodistuksen? Ja mistä oot ostanut ilmastointi huolto laitteen? Oliko kallis? Sehän varmaan kans tyhjentää järjestelmän ja testaa pitävuuden sekä poistaa kosteuden ja lisää aineesseen kompuran tarvitseman uuden öljyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, et mistä näitä tumpeloita sikiää jotka ei osaa ite korjata mitään??? Onneksi on itellä sen verran älyä ja taitoa ettei mitään vehkeitä tarvi huoltoon venyttää. No muutaman kerran on joutunu nelipyöräsuuntauksessa ja ilmastoinnin täytössä käyttään, on laitteet senverran kalliita ettei viitsi itselle ostaa.
Mikäs toistaitoinen poropeukalo siellä vikisee. Nelipyöräsuuntaushan on aivan helppo tehdä kotipihassakin. Lankku ja lanka linjausta varten ja sen mukaan ruuvaa säädöt kohdalleen. Naurettavaa jos joutuu siksi viemään kalliille korjaamolle.
Kuuleppa URPO mikäslainen tulostin sulla on siinä lankussas kiinni että saat tulostettua nelipyöräsuuntaustodistuksen??? Ja sen haluan nähä kans miten sillä lankullas säädät camber sekä caster kulmat, vai tiedätkö edes mitä nämä tarkoittaa? Eli mun puolestani saat työntää ne lankkus ja lankas sanonko mihin!!!
Näitä ammattilaisiahan riittää jotka itse turaavat aurauskulmia lankkujen ja lankojen kanssa. Sitten ihmetellään kun ratti on vinossa ja auto kulkee kuin ajokoira. Tietenki se voi onnistua tuurilla jossain ladassa missä ei voi säätää muutakuin aurauskulmaa edestä.
Suomessa työ on kallista ja jos vie korjaamoon niin satasen ne ottaa vähintään tunti.