Perämoottorin korjauksen hinta 100 euroa tunti.
Ihan sairasta.. 10 v vanha moottoriin voi mennä korjaukseen 400-500 euroa. Ei varmaan kannata korjata vaan ostaa uusia kun uusi maksaa joku 1200 euroa pieni moottori.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis kalasta veneellä vielä tässä syksyllä ja saada paljon ahvenia joita myyn. Siksi pitäis saada moottori korjatuksi. T: ap
Niinpä! Kyllä kulut on syytä pitää kurissa, niin saat isomman tuoton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin tutun joka korjailee kaikkea moottoreita. Ehkä se saa korjattua mun perämoottorinkin halvalla. T: ap
Tollaset on aarteita. Toivotaan, ettei moottori hajoa merellä korjuun jälkeen. Peukkuja
Mahdollista sen on hajota kalliin korjaamonkin jäljiltä. Ei monellakaan ole ammattiylpeyttä saat moraalia. Kunhan saavat laskun kirjootettua.
Vierailija kirjoitti:
Kerran auton korjaus vaimon autolle olis korjaamon mukaan maksanut 2200 euroa. Onneksi kysyin kaverilta niin se korjasi vian 150 euron osalla. Korjaamot huijaa paljon.
Minä menin töihin, sitte sain rahaa, sitten maksoin palveluista sillä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran auton korjaus vaimon autolle olis korjaamon mukaan maksanut 2200 euroa. Onneksi kysyin kaverilta niin se korjasi vian 150 euron osalla. Korjaamot huijaa paljon.
Niimpä. Pieneen korjaukseen saattaa mennä puolet pienestä palkasta kun oikein intoutuvat rahastamaan. Saa siinä painaa vaikka toistakin työtä että jää vielä normaalielämiseen tarvittava määrä. Ei korjaamoitten kanssa ole hyvä olla liian luottavainen. Haistavat kyllä helpon saaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaamot ottaa öljyn vaihdostakin 100 euroa.
Eivät todellakaan ota puoliakaan tuosta. Tuohon sisältyy jo öljyt.
Sinun logiikalla korjaamon tuntihinta on 800€/h kun autoni korjaus maksoi 4600€ . Meni 6h aikaa ja lasku tuon 4600€
Netistä kun katsoo hintoja niin kyllä se lähes aina 100 euroa on tunti kun moottoreita huoltaa. Varaosia on vaikea taviksen tilata vaikka osaissikin korjata niin ei sitä tiedä mistä varaosia saa.
Jep autonkorjaajan tuntipalkka on sen 100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Töihin ei noin vain mennä.
Kun valehtelet tuosta, valehtelet muustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin tutun joka korjailee kaikkea moottoreita. Ehkä se saa korjattua mun perämoottorinkin halvalla. T: ap
Tollaset on aarteita. Toivotaan, ettei moottori hajoa merellä korjuun jälkeen. Peukkuja
Mahdollista sen on hajota kalliin korjaamonkin jäljiltä. Ei monellakaan ole ammattiylpeyttä saat moraalia. Kunhan saavat laskun kirjootettua.
Yritys yrittää jatkaa toimiaan siksi uskon niitä enemmän
Vierailija kirjoitti:
2 euron peräöljy tiivisteen takia hajosi koko perämoottori koska peräöljy tilassa oli vettä Tänään on sitä tutkittu ja hajalla on eikä voi korjata, Koko vaihteisto pitää uusia ja uusi maksaa 600 vähintään joten se on siinä. T : ap
Tottakai korjaamo haluaa "vaihtaa" osan uuteen vaikka sittenkin vaan kuitenkin parsisi vanhan vähän ehjemmäksi ja ruuvaisi saman vanhan osan takasin.
Noin käy kun itse ei osaa mitään. Ei korjata, ei asettaa budjettia korjaukselle, ei valita halvempaa korjaaja, ei johtaa projektia, ei mitään.
Uusavuttomuutta, kädettömyyttä, surkeutta.
Sori tästä.
Vierailija kirjoitti:
Noin käy kun itse ei osaa mitään. Ei korjata, ei asettaa budjettia korjaukselle, ei valita halvempaa korjaaja, ei johtaa projektia, ei mitään.
Uusavuttomuutta, kädettömyyttä, surkeutta.
Sori tästä.
Aika ylimielinen asenne kyllä sulla on. Ne tekee ketkä osaa, on paikka missä tehdä ja ylimääräistä aikaa siihen käyttää. Kaikilla ei ole noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, et mistä näitä tumpeloita sikiää jotka ei osaa ite korjata mitään??? Onneksi on itellä sen verran älyä ja taitoa ettei mitään vehkeitä tarvi huoltoon venyttää. No muutaman kerran on joutunu nelipyöräsuuntauksessa ja ilmastoinnin täytössä käyttään, on laitteet senverran kalliita ettei viitsi itselle ostaa.
Mikäs toistaitoinen poropeukalo siellä vikisee. Nelipyöräsuuntaushan on aivan helppo tehdä kotipihassakin. Lankku ja lanka linjausta varten ja sen mukaan ruuvaa säädöt kohdalleen. Naurettavaa jos joutuu siksi viemään kalliille korjaamolle.
Kuuleppa URPO mikäslainen tulostin sulla on siinä lankussas kiinni että saat tulostettua nelipyöräsuuntaustodistuksen??? Ja sen haluan nähä kans miten sillä lankullas säädät camber sekä caster kulmat, vai tiedätkö edes mitä nämä tarkoittaa? Eli mun puolestani saat työntää ne lankkus ja lankas sanonko mihin!!!
Mistä syystä kannattaa ehdottaa lapselle amiksen asentajalinjaa lukion ja yliopiston sijaan? Perämoottorinkorjaajan tuntipalkka on aivan toista kuin sosiaalityöntekijän tai varhaiskasvatusopettajan.
Työ maksaa saman verran, oli kyseessä satasen tai miljoonan maksanut laite. Halpoja ei kannata korjauttaa. Jos ei itse osaa, lahjoittaa sen osaavalle ja ostaa uuden. En minäkään kahvinkeitintä tai leivänpaahdinta veisi korjattavaksi mutta ilmalämpöpumpun yrittäisin korjauttaa.
Kahvilassa kahvi maksaa 4 euroa, vaikka sillä saa koko paketin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Töihin ei noin vain mennä.
Kun valehtelet tuosta, valehtelet muustakin.
Menin 20 vuotta sitten töihin ja sen jälkeen ei ole tarvinut kavereilta almuja ja palveluksia pyydellä.
End of story.
Korjaapa ite. Ei maksa mitään. Aivet osaa?
NIIN, SE ON KUULE SE OSAAMINEN JOKA MAKSAA.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, et mistä näitä tumpeloita sikiää jotka ei osaa ite korjata mitään??? Onneksi on itellä sen verran älyä ja taitoa ettei mitään vehkeitä tarvi huoltoon venyttää. No muutaman kerran on joutunu nelipyöräsuuntauksessa ja ilmastoinnin täytössä käyttään, on laitteet senverran kalliita ettei viitsi itselle ostaa.
Höh. Nuokin olen tehnyt itse. En ole minkäänlaisissa korjauksissa tarvinnut korjaamon apua. No, renkaan tasapainotus. Siihen en ole vielä keksinyt konstia, mutta kaverilla on korjaamon koneet ja antaa tehdä tuon ilmaiseksi tai joskus vaatii kahvipaketin "koneen kulumisesta". Sen hyväksyn ja olen vienyt samalla pullatkin pirttiin. Hyödynhän kahvinkeitosta itsekin näin..
Perämoottorit ei ole helppoja korjattavia. Varaosia voi olla vaikea saada varsinkin koko vaihteistoa ei saa käytettynä juuri mistään. Kyllä se on uusi moottori ostettava. Eipä voi mitään. 10 v vanhan moottorin arvo on muutama satanen joten ei kannata korjauttaa jos uusi vaihteisto maksaa 500 ja käytettynäkin 300 euroa.