Ensin lapsettomat häät, nyt avecittomat häät!? Seuraavaksi vieraattomat häät?
https://yle.fi/a/74-20237743
Tai miksei saman tien vain MÄÄT? Mihin sitä puolisoakaan tarvii.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti ne lapset on tehty vasta häiden jälkeen avioliittossa, joten mitä kummaa on lapsettomissa häissä? Tosin jotkut ovat saattaneet olla vuosia avoliittossa ennen kuin suhde on virallistettu avioliitoksi.
Eli jos joku vieraista on ehtinyt naimisiin ja tehdä lapsia ennen hääparia, on turha odottaa kutsua? Eli omia vanhempiakaan ei voi kutsua, heillä on jo lapsi, se naimisiin menevä.
Vierailija kirjoitti:
Nuori pari voi haluta käyttää rahansa vaikka asuntosäästämiseen. Harva iloitsee joistain sukuhäistä. Tai varsinkaan rahanmenosta. Ja samanlaisesta vinkumisesta, kuin tällä palstalla. Mikään ei ollut hyvin, piti odottaa ja odottaa, ja ruokakaan ei ollut hyvää.
Jokainen pari saa valita itse.
Nuori pari? Nykyäänhän suurin osa menee naimisiin vasta kun omistusasunto ja lapset on jo hankittu.
Häissä ei ilmeisesti haluta nähdä muiden parien onnea eikä myöskään muiden perheonnea kuin hääparin. Kehtaavatkin tulla kuhertelemaan meidän häihin.
Meillä ei ollut häissä avec-kutsuja vaan kutsuttiin vakiintuneet ja meidän tiedossa olleet seurustelukumppanit. Avechan voi olla kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeastaan tunne ollenkaan vaimoni kavereita eikä hän tunne minun kavereita, muuta kuin tyyliin nimeltä ja naamasta ja sen mitä nyt yleisesti on tullut juteltua. Olemme yhdessä olleet yli 25 vuotta. Olen kuitenkin ollut vaimoni mukana hänen kavereidensa häissä ja päinvastoin. Mutta ei olisi mikään ongelma jäädä poiskaan ja toinen menisi yksin. Olemme kaksi aikuista, erillistä ihmistä, kyllä me osataan ja saadaan käydä juhlissa ilman puolisoakin. M43
Näin me ollaan erilaisia. Minä taas olen tutustunut kaikkiin mieheni ystäviin, ja heidän puolisoihinsa ja mieheni samoin myös minun.
Ihana pitää stressittömät ja omantuntuiset häät. Kahvit voi juoda vaikka ns Esson baarissa , tai soutuveneessä. Pönötyshäät ja kaavamaiset häät ovat jo nähty niin moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä. Jos ei ole varaa kutsua läheisen ihmisen puolisoa niin ei kannata pitää häitä lainkaan vaan säästää rahat.
Minusta ymmärrettävää kutsua vain ne läheiset ystävät. Miksi haluat raahata puolison mukaan?
Kyllä meillä ainakin läheisten ystävien puolisot ovat myöskin läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä. Jos ei ole varaa kutsua läheisen ihmisen puolisoa niin ei kannata pitää häitä lainkaan vaan säästää rahat.
Sun mielestä avioliiton pointti on bileet?
Vessattomat häät ja runsas tarjoilu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ymmärrettävää kutsua vain ne läheiset ystävät. Miksi haluat raahata puolison mukaan?
Ei se ole läheinen ystävä josset edes hänen puolisoaan tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän puhunut avioliitosta vaan häistä. Avioon voi päästä ihan vain virastokäynnillä ruokatunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Häättömäät häät.
T. Urpo
Zeniläinen konsepti!
Jokainen on vapaa järjestämään sellaiset juhlat kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi peräsuolen laskeumattomat häät?
Se olisi ihana kokemus. Ei kuuluisi koko ajan "pöräyttelyjä".
Onko tässä ajassa vai vain tällä palstalla joku semmoinen vika, että kaikki on sisäistäneet vain jonkin ihmeellisen asiakkaan tai oleilijan identiteetin. Että mitään ei voi antaa, ei yrittää.
Aatelkaapa jos se avec lähteekin sinne häihin semmoisella asenteella, että hei, saatiin kutsu juhliin, onpa hieno ele, arvostan kutsujaa ja luon osaltani juhlaan tunnelmaa tutustumalla muuhun juhlaväkeen, vaihdan muutaman ystävällisen sanan. Ja hääpari aattelee, että vau, nyt voitais tehdä vähän tuttavuutta sen meidän tosi kivan ystävän kumppanin kanssa, se on varmaan kiva, kun ystävämme itse on niin huipputyyppi.
häät missä ei ole ollenkaan hääparia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän puhunut avioliitosta vaan häistä. Avioon voi päästä ihan vain virastokäynnillä ruokatunnilla.
Ja jos tätä haluaa juhlistaa, niin sen saa tehdä cain sinun hyväksymällä tavalla
Huomasin saman jutun.
Mitä ihmettä nyt taas?
Ehkä kannattaa jättää perinteiset häät välistä, mennä naimisiin maistraatissa ja sitten pitää ne muodikkaat (arkiset) juhlat vaan