Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?
Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.
Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?
Kommentit (6077)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Raamatun perusasia on hyvin selvä.
Yksi Sana se on RAKKAUS.
Siinä on kaikki mitä raamattu uudessa testamentissa haluaa sanoa.
Jumala on Rakkaus
Ole sinäkin Rakkaus.
Kun Rakastat niin sinä olet hyvällä tiellä.
Kun vielä otat Jeesuksen Kristuksen omaksi pelastajaksi ja uskot Häneen ja alat kulkea Hänen kanssaan niin Ikuinen elämä on sinussa.
Jeesus on Ikuinen elämä.
"Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat." 2. Moos. 21
Rakastava Jumala <3
t. 8Jos isäntä ei pidä orjattaresta, jonka on luvannut ottaa itselleen, hänen on sallittava, että orjatar ostetaan jälleen vapaaksi. Toisen kansan jäsenelle hänellä ei ole oikeutta myydä tyttöä, jos hän on rikkonut antamansa lupauksen. 9Jos hän taas määrää tytön pojalleen, tyttöä on kohdeltava kuin vapaan miehen tytärtä.
Lue eteenpäin.kokonaisuus.
Ja tämä oli nimenomaan suoja naisille ettei heitä voinut kohdella miten tahansa! Mieleeni on tullut oliko kyseessä ns myötäjäiset siihen aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi Sana se on RAKKAUS.
Jumala on Rakkaus
Ole sinäkin Rakkaus.
Kun vielä otat Jeesuksen Kristuksen omaksi pelastajaksi ja uskot Häneen ja alat kulkea Hänen kanssaan niin Ikuinen elämä on sinussa.
Jeesus on Ikuinen elämä.
"Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat." 2. Moos. 21
Rakastava Jumala <3
Lukisit loppuun tuon jutun 2 Mooses luku 21 ja mieti, että maailma oli aivan toinen kuin nyt, tosin naisia kohdellaan edelleenkin huonosti eri kulttuureissa! Jeesus Jumalan poika ei kohdellut naisia huonosti, vaan arvosti heitä ja keskusteli heidän kanssaan, mitä siihen aikaan miehet eivät tehneet! Hän antoi hyvän esimerkin myös nykyisille miehille erikoisesti.aviomiehille!
Jatkan ed…siihen aikaan tytön tuli olla neitsyt avioituessaan ja jos hänellä oli lapsia miehensä kanssa, niin pysyä yhdessä ja jos mies kuoli niin palata isänsä/sukunsa kotiin lapsineen. Jotenkin näin.
Itse olen ikuisuuden yrittänyt löytää totuutta, rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt kirkossa, kuunnellut uskoon tulleiden todistuksia ja podcasteja. En vain silti usko. Vaikka olen halunnut ja pyytänyt Jumalaa auttamaan. Tiedän muitakin jotka ovat eläneet elämänsä loppuun saakka tässä tilassa. Miksi sitä uskoa ei anneta kaikille vaikka kuinka haluaisi?
Paha sanoa kun ei tiedä tarkemmin sinua ja elämääsi. Yksi todistus tällaisesta oli mies, joka päätti vähentää omaa puhumistaan ja yksinkertaisesti odottaa, kunnes kuulee jumalan puheen. Taisi pitää suunsa supussa viikon verran ja kuunnella vaan. Lopulta oivalsi jumalan äänen, joka oli koko ajan puhunut hänelle, mutta hän ei ollut vaan kuullut tai kuunnellut. Viikko ei ole pitkä aika ikuisuuselämässä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan ed…siihen aikaan tytön tuli olla neitsyt avioituessaan ja jos hänellä oli lapsia miehensä kanssa, niin pysyä yhdessä ja jos mies kuoli niin palata isänsä/sukunsa kotiin lapsineen. Jotenkin näin.
Jotakuinkin yleisiä tapoja siihen aikaan kaikkialla, miksi lie Raamattuun otettu. Olisi nytkin jos ei olisi niitä sosiaalisia turvaverkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Husbanry on kotieläinten pitämistä alun perin. Husband viittaa siis naiseen kotieläimenä. Nykyään nainenkin tunnistetaan jumalan kuvaksi, jolla on yhteiskunnassa samat oikeudet kuin miehillä. Lapsilla ei vielä ole, ja iso osa kansaa ei käsitä naisia ihmisiksi vieläkään.
Ihminen kuitenkin itse päättää, missä todellisuudessa elää. Naiset, jotka elävät jumalan valtakunnassa eivät saa mitään näitä ongelmia riesoikseen, sillä herra pitää huolen omistaan.
Raamatullisena aikana orjatyttö oli turvassa isännän kotona ja oli ns työläinen, vaikka me ymmärrämme sen orjuuden Amerikan karsean orjuuden mukaan! Orjat olivat siis ns työläisiä Raamatullisena aikana ja heillä oli myöskin vapaa-aikaa!
Lukekaa itse sieltä isosta kirjasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ikuisuuden yrittänyt löytää totuutta, rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt kirkossa, kuunnellut uskoon tulleiden todistuksia ja podcasteja. En vain silti usko. Vaikka olen halunnut ja pyytänyt Jumalaa auttamaan. Tiedän muitakin jotka ovat eläneet elämänsä loppuun saakka tässä tilassa. Miksi sitä uskoa ei anneta kaikille vaikka kuinka haluaisi?
Rukoile, että löytäiset sen oikean uskonnon, jonka Jla hyväksyy ja että ymmärtäisit, että se on tämä! Sitten Raamattua tutkimalla varmistut, että näin on ja hyväksyt sen.
Tosiaan uskoon sisältyy myös luottamus jumalaan. Jos on rukoillut jumalan ja pyhän hengen laskeutumista omaan elämään, asia täytyy jättää sikseen ja antaa jumalan tulla omalla ajallaan. Luottaa ja uskoa siihen, että hän tulee. Jos toistelee vuodesta toiseen pyyntöä ja rukousta, se on epäuskoa ja epäluottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tästä on vauvalla jatkuvasti sama väittely, missä materialistit luulevat uusien asioiden vaan ilmestyvän jostain"
En minä luule niiden vain ilmestyvän jostain. On ihan tiedossa olevat mekanismit siitä miten genetiikka toimii ja miten muutokset voivat tapahtua. Mutta käytös ja koulutus ei ole yksi niistä.
Kyllä on ja tiede ei edusta totuutta. Se edustaa massanhallintaa, jolla saadaan suuri osa ihmisiä orjuuteen, tietämättömiksi totuudesta, alisteiseksi tiedeauktoriteeteille, joita hallitaan rahalla.
Kuvailit juuri uskonnon, et tiedettä. Tiede on vain metodi saada tietoa. Olet ulkona kuin tamppooninnaru.
En vaan kuvailin tieteen. Tälläkin hetkellä tiede on se joka aivopesee väestöämme ikävuodet 7-18 vähintään, nykyään taitaa olla toisen asteen aiv..siis koulutus pakollinen. Lisäksi tiede kaivelee naisen pimppaa jo kun lapsi on syntymässä, eli kyllä se on tiede joka on kyynärpäitä myöten tunkemassa joka lonkeroaan ihmisen aivoihin, sukuelimeen ja sisäelimeen nykypäivänä. Ja tiedeuskovaiset myös hyväksyvät tämän täysin kirkkain silmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tästä on vauvalla jatkuvasti sama väittely, missä materialistit luulevat uusien asioiden vaan ilmestyvän jostain"
En minä luule niiden vain ilmestyvän jostain. On ihan tiedossa olevat mekanismit siitä miten genetiikka toimii ja miten muutokset voivat tapahtua. Mutta käytös ja koulutus ei ole yksi niistä.
Kyllä on ja tiede ei edusta totuutta. Se edustaa massanhallintaa, jolla saadaan suuri osa ihmisiä orjuuteen, tietämättömiksi totuudesta, alisteiseksi tiedeauktoriteeteille, joita hallitaan rahalla.
Kuvailit juuri uskonnon, et tiedettä. Tiede on vain metodi saada tietoa. Olet ulkona kuin tamppooninnaru.
En vaan kuvailin tieteen. Tälläkin hetkellä tiede on se joka aivopesee väestöämme ikävuodet 7-18 vähintään, nykyään taitaa olla toisen asteen aiv..siis koulutus pakollinen. Lisäksi tiede kaivelee naisen pimppaa jo kun lapsi on syntymässä, eli kyllä se on tiede joka on kyynärpäitä myöten tunkemassa joka lonkeroaan ihmisen aivoihin, sukuelimeen ja sisäelimeen nykypäivänä. Ja tiedeuskovaiset myös hyväksyvät tämän täysin kirkkain silmin.
Mikä olisi mielestäsi parasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi Sana se on RAKKAUS.
Jumala on Rakkaus
Ole sinäkin Rakkaus.
Jeesus on Ikuinen elämä.
Rakastava Jumala <3
t. 8Jos isäntä ei pidä orjattaresta, jonka on luvannut ottaa itselleen, hänen on sallittava, että orjatar ostetaan jälleen vapaaksi. Toisen kansan jäsenelle hänellä ei ole oikeutta myydä tyttöä, jos hän on rikkonut antamansa lupauksen. 9Jos hän taas määrää tytön pojalleen, tyttöä on kohdeltava kuin vapaan miehen tytärtä.
Lue eteenpäin.kokonaisuus.
Ja tämä oli nimenomaan suoja naisille ettei heitä voinut kohdella miten tahansa! Mieleeni on tullut oliko kyseessä ns myötäjäiset siihen aikaan!
Se oli suoja vain, jos isäntä ei jostain syystä pitänytkään orjattaresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoile, että löytäiset sen oikean uskonnon, jonka Jla hyväksyy ja että ymmärtäisit, että se on tämä! Sitten Raamattua tutkimalla varmistut, että näin on ja hyväksyt sen.
Tosiaan uskoon sisältyy myös luottamus jumalaan. Jos on rukoillut jumalan ja pyhän hengen laskeutumista omaan elämään, asia täytyy jättää sikseen ja antaa jumalan tulla omalla ajallaan. Luottaa ja uskoa siihen, että hän tulee. Jos toistelee vuodesta toiseen pyyntöä ja rukousta, se on epäuskoa ja epäluottamusta.
Eli jokasunnuntainen rukoilu jumalanpalveluksessa on epäuskoa ja epäluottamusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jokasunnuntainen rukoilu jumalanpalveluksessa on epäuskoa ja epäluottamusta?
Miksi muka?
Ulkopuolelta vastaan:
kristitty luottaa Jumalan sanaan. Hän saa omistaa Jumalan lupauksen psalmin 50:15 mukaan. Huudan Jumalaa avuksi, hän vastaa, ja minun tulee kunnioittaa häntä. Ihminen hylkää synnin ja sisimmän ylpeyden ja rukoilee niinkuin Jeesus kertoi esimerkin kahdesta rukoilijasta : ole minulle syntiselle armollinen. Fariseus puolestaan rukoili omasta voimastaan käsin.
On varmasti oikein käydä sanan kuulossa ja lukea itsekin. Jumala avaa vähitellen sanaansa ja puhuu jokaisen sisimpään antaen uskon. Se kuuluu jokaiselle joka häntä avukseen huutaa. Jumala on uskollinen ja rakastava, ihminen rakkauden kohde joka myös oppii rakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muka?
Ulkopuolelta vastaan:
kristitty luottaa Jumalan sanaan. Hän saa omistaa Jumalan lupauksen psalmin 50:15 mukaan. Huudan Jumalaa avuksi, hän vastaa, ja minun tulee kunnioittaa häntä. Ihminen hylkää synnin ja sisimmän ylpeyden ja rukoilee niinkuin Jeesus kertoi esimerkin kahdesta rukoilijasta : ole minulle syntiselle armollinen. Fariseus puolestaan rukoili omasta voimastaan käsin.
On varmasti oikein käydä sanan kuulossa ja lukea itsekin. Jumala avaa vähitellen sanaansa ja puhuu jokaisen sisimpään antaen uskon. Se kuuluu jokaiselle joka häntä avukseen huutaa. Jumala on uskollinen ja rakastava, ihminen rakkauden kohde joka myös oppii rakastamaan.
"Miksi muka?"
Tuossa minua ennenhän joku sanoi "Jos toistelee vuodesta toiseen pyyntöä ja rukousta, se on epäuskoa ja epäluottamusta.". Eikös "isä meidän" lueta aina jumalanpalveluksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalan täydellisiä suunnitelmia rukoilemalla muuteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala haluaa että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että kaikkivoipa ei ole saanut mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, miten se rukoilemiseen liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Raamatullisena aikana orjatyttö oli turvassa isännän kotona ja oli ns työläinen, vaikka me ymmärrämme sen orjuuden Amerikan karsean orjuuden mukaan! Orjat olivat siis ns työläisiä Raamatullisena aikana ja heillä oli myöskin vapaa-aikaa!
Lukekaa itse sieltä isosta kirjasta!
Nykyään kaikki työntekijät ovat orjia. Mieti vaikka: Palkka jolla ei tule toimeen ja käytännössä pakotetaan kaikkeen mitä työnantaja keksii, joissain tapauksissa jopa vapaa-aikana joutuu vastailemaan puheluihin ja sähköposteihin jne. Lisäksi liittoja ajetaan pikavauhdilla alas.