Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?
Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.
Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?
Kommentit (4578)
Profeetta Muhammed (saas) sanoi:
"Allah, Ylistetty, sanoo: Ei ole Minulla muuta palkintoa kuin Paratiisi uskovalle orjalleni, joka pysyy kärsivällisenä Minun tähteni, kun otan hänen rakastamansa ihmisen pois maailman asukkaiden joukosta."
[Al-Bukhari]
Uskovaiset riitelee, kumman jumala on paremmin kuviteltu ja mikä kirja on parempi ja mitkä vanhat tekstit " totta".
Kuinka viihdyttävää, jatkakaa ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
"Allah, Ylistetty, sanoo: Ei ole Minulla muuta palkintoa kuin Paratiisi uskovalle orjalleni, joka pysyy kärsivällisenä Minun tähteni, kun otan hänen rakastamansa ihmisen pois maailman asukkaiden joukosta."
[Al-Bukhari]
Osaatko sä edes keskustella? Ootko sä joku botti?
-Yhteiskr.
"Uskonto on hyvin helppoa ja joka polttaa itsensä loppuun uskonnossaan, ei pysty jatkamaan samalla tavalla. Joten sinun ei tulisi olla äärimmäisyyksiin menevä, mutta yritä olla lähellä täydellisyyttä ja ota vastaan hyviä asioita, joista tulet palkituksi, ja hanki voimaa palvontateoilla aamuisin, öisin"
[Bukhari]
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset riitelee, kumman jumala on paremmin kuviteltu ja mikä kirja on parempi ja mitkä vanhat tekstit " totta".
Kuinka viihdyttävää, jatkakaa ihmeessä.
No hommaa hyvät popparit. :) Mutta toi yks "Fatima" rikkoo jo palstasääntöä vastaan. Ap kohdisti kysymyksensä kristityille. Väännetään tässä ketjussa kristinuskosta.
Perustakoot muslımit oman ketjunsa.
-Yhteiskristillinen
"Kukaan teistä ei pääse Paratiisiin vain hyvien tekojenne kautta." Ihmiset kysyivät häneltä: "Etkö edes sinä, oi Jumalan Profeetta?" Hän vastasi: "En edes minä, ellei Jumala osoita minulle suopeuttaan ja armoaan."
[Bukhari]
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan teistä ei pääse Paratiisiin vain hyvien tekojenne kautta." Ihmiset kysyivät häneltä: "Etkö edes sinä, oi Jumalan Profeetta?" Hän vastasi: "En edes minä, ellei Jumala osoita minulle suopeuttaan ja armoaan."
[Bukhari]
Hei musĺimi, puhuttaisko siitä kuinka teidän Mahdi tarkoittaa meidän opissa Antikristusta? :D Ratsastaa valkoisella hevosella, hallitsee 7 vuotta jne?
Ilmestyskirja tiesi sen niiiiin hyvin. Ihana, ihana Raamattu!
-Yhteiskristillinen
"Maailma on vankila uskovalle ja paratiisi epäuskovalle."
[Muslim]
"Mies menee naisen kanssa naimisiin neljästä syystä: joko hänen varakkuutensa vuoksi, hänen sukupuunsa takia, hänen kauneutensa takia tai hänen uskonsa takia. Yrittäkää mennä naimisiin hänen uskonnollisuutensa vuoksi, ja teitä tullaan siunaamaan."
[Bukhari ja Muslim]
"Allah on merkinnyt muistiin hyvät ja pahat teot." Sitten Hän selitti sen sanoen: "Sille, joka on aikonut hyvää tekemättä sitä, Allah merkitsee sen hyväksi teoksi. Mutta jos hän on sekä aikonut että tehnyt hyvän teon, Allah merkitsee sen kymmenkertaisesta seitsemäänsataan kertaiseksi asti tai moninkertaisesti enemmän. Mutta jos joku on aikonut pahaa tekemättä sitä, Allah merkitsee sen hyväksi teoksi. Mutta sille, joka on sekä aikonut että tehnyt pahan teon, Allah merkitsee sen yhdeksi pahaksi teoksi."
[Bukhari ja Muslim]
Jos sanoma olisi tarkka sen voisi todistaa mutta kun uskovaiset ei halua mitään todistettavan koska "uskon asioita ei tarvi todistaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Bukhari]
Hei musĺimi, puhuttaisko siitä kuinka teidän Mahdi tarkoittaa meidän opissa Antikristusta? :D Ratsastaa valkoisella hevosella, hallitsee 7 vuotta jne?
-Yhteiskristillinen
Ai niin ja Mahdihan alkaa johtaa Jerusalemista käsin ja saa koko maailman valtaansa.
....minkä Raamattu ennusti: Antikristus menee oikean Jumalan temppeliin Jerusalemissa ja alkaa hallita.
Muslımit tykkäävät pitää Bismillah-julistushuivia otsalla tai oikeassa kädessä, just siten miten pedon merkkikin tulee olemaan. Mikä näyttää samalta kuin Codex Vaticanuksen kuva Ilmestyskirjan 666:sta. Apostoli Johannes näki sen kuvan.
Raamattu on ihmeellinen. <3
-Yhteiskristillinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Bukhari]
-Yhteiskristillinen
Ai niin ja Mahdihan alkaa johtaa Jerusalemista käsin ja saa koko maailman valtaansa.
....minkä Raamattu ennusti: Antikristus menee oikean Jumalan temppeliin Jerusalemissa ja alkaa hallita.
Muslımit tykkäävät pitää Bismillah-julistushuivia otsalla tai oikeassa kädessä, just siten miten pedon merkkikin tulee olemaan. Mikä näyttää samalta kuin Codex Vaticanuksen kuva Ilmestyskirjan 666:sta. Apostoli Johannes näki sen kuvan.
-Yhteiskristillinen
Mikset suhtaudu yhtä kritiikittömästi Raamatun väitettyihin ristiriitaisuuksiin ja muihin kristinuskon vastaisiin väitteisiin?
"Muusa (Mooses) (AS) kysyi Rabb'iltaan (Herraltaan):
Kuka Paratiisin asukkaista on arvoasteikossa alinna? Hän sanoi: Se on sellainen, joka päästetään sisään Paratiisiin viimeisenä, kun kaikki Paratiisin asukkaat ovat jo astuneet sinne. Hänelle tullaan sanomaan: Käy sisään Paratiisiin. Mutta hän sanoo: Oi Herrani! Kuinka astuisin sisään, kun kaikki ihmiset ovat jo asettuneet asuntoihinsa ja saaneet, mitä heille kuuluu? Hänelle tullaan sanomaan: Olisitko tyytyväinen ja iloitsisitko, jos sinulla olisi sellainen valtakunta kuin maailman kuninkailla? Hän sanoo: Olisin tyytyväinen, Herrani. Allah sanoo: Se on sinulle, ja vielä samanlainen, ja vielä yksi ja vielä yksi ja vielä yksi. Viidennellä kerralla hän sanoo: Se miellyttää minua suuresti, Herrani. Allah sanoo: Se on sinulle ja sama kymmenkertaisesti. Tulet saamaan kaiken, mitä sielusi halajaa ja mistä silmäsi ilahtuvat. Hän sanoo: Olen hyvin tyytyväinen, Herrani.
Muusa (AS) sanoi: Kuka tulee olemaan korkea-arvoisin Paratiisissa? Allah sanoi: He ovat niitä, jotka valitsin ja jotka asetin kunniaan Omalla Kädelläni. Todistan sinetilläni, että heitä siunataan sellaisilla palkkioilla, joita ei yksikään silmä ole nähnyt, korva kuullut eikä ihmismieli käsittänyt."
[Muslim]
Vierailija kirjoitti:
Kuka Paratiisin asukkaista on arvoasteikossa alinna? Hän sanoi: Se on sellainen, joka päästetään sisään Paratiisiin viimeisenä, kun kaikki Paratiisin asukkaat ovat jo astuneet sinne. Hänelle tullaan sanomaan: Käy sisään Paratiisiin. Mutta hän sanoo: Oi Herrani! Kuinka astuisin sisään, kun kaikki ihmiset ovat jo asettuneet asuntoihinsa ja saaneet, mitä heille kuuluu? Hänelle tullaan sanomaan: Olisitko tyytyväinen ja iloitsisitko, jos sinulla olisi sellainen valtakunta kuin maailman kuninkailla? Hän sanoo: Olisin tyytyväinen, Herrani. Allah sanoo: Se on sinulle, ja vielä samanlainen, ja vielä yksi ja vielä yksi ja vielä yksi. Viidennellä kerralla hän sanoo: Se miellyttää minua suuresti, Herrani. Allah sanoo: Se on sinulle ja sama kymmenkertaisesti. Tulet saamaan kaiken, mitä sielusi halajaa ja mistä silmäsi ilahtuvat. Hän sanoo: Olen hyvin tyytyväinen, Herrani.
Muusa (AS) sanoi: Kuka tulee olemaan korkea-arvoisin Paratiisissa? Allah sanoi: He ovat niitä, jotka valitsin ja jotka asetin kunniaan Omalla Kädelläni. Todistan sinetilläni, että heitä siunataan sellaisilla palkkioilla, joita ei yksikään silmä ole nähnyt, korva kuullut eikä ihmismieli käsittänyt."
[Muslim]
Kuules floodaaja-robotti.
Eikö nää näytäkin samalta? Tämän kuvan apostoli Johannes näki Patmoksen saarella eli Ilmestyskirjassa. Eli Ilmestyskirjan se kohta jossa puhutaan pedon merkistä=666. Ekoissa UT:n papyruksissa on tuo.
https://www.facebook.com/Bullyingitstopsrighthererightnow/photos/now-fo…
Johannes ei tiettävästi osannut arabiaa eikä tiennyt 500 vuotta jälkikäteen tulevasta petouskonnosta, joten kirjoitti vain sen minkä näki.
-Yhteiskristillinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Muslim]
Eikö nää näytäkin samalta? Tämän kuvan apostoli Johannes näki Patmoksen saarella eli Ilmestyskirjassa. Eli Ilmestyskirjan se kohta jossa puhutaan pedon merkistä=666. Ekoissa UT:n papyruksissa on tuo.
Johannes ei tiettävästi osannut arabiaa eikä tiennyt 500 vuotta jälkikäteen tulevasta petouskonnosta, joten kirjoitti vain sen minkä näki.
-Yhteiskristillinen
Nuo ei todellakaan näytä samoilta. Ja mistä ihmeen ekoista UT:n papyruksista puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Bukhari]
-Yhteiskristillinen
-Yhteiskristillinen
Mikset suhtaudu yhtä kritiikittömästi Raamatun väitettyihin ristiriitaisuuksiin ja muihin kristinuskon vastaisiin väitteisiin?
Oon mä niitä väitteitä teilannut paljonkin. Mutta aika ei riitä. Jos saisin päättää niin istuisin viikon täällä palstalla kirjoittamassa, mutta mun työnantaja on eri mieltä. :)
Koska skeptikoiden on helppo heittää väite 1-2 lauseella, mutta sen perusteluun ja viitteisiin menee uskovalla aikaa ja palstatilaa.
Eikä se, jos joku ristiriita jää elämään, ole todiste siitä että joku usko(nto) on väärässä. Kaikkeen ei saa kukaan koskaan vastausta. Pitää etsiä ja rukoilla sitä kaikkein olevaisinta jumaluutta, ja sitä kautta monet on päätyneet Jeesuksen omiksi.
Mutta tuo "Fatima" on väärässä ketjussa.
-Yhteiskristillinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Muslim]
-Yhteiskristillinen
Nuo ei todellakaan näytä samoilta. Ja mistä ihmeen ekoista UT:n papyruksista puhut?
Näyttääpäs. Keikauta tuo keskimmäinen toisinpäin.
-Yhteiskristillinen
”Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?
Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?”
=============================
jumala ei tosiaankaan ole jättänyt yhtään mitään koska se on satuolento. Se sekalainen sanoma on syntynyt lukemattomilla nuotiotulilla kun äijät on olleet sienipöllyissään
syy miksi kaikki eivät usko johtuu siitä että he ovat älykkäitä ihmisiä ja järki pistää tietenkin vastaan. Miksi uskoa täysin mahdottomia asioita kuten miehen luominen tomusta ja sen jälkeen naisen sen tomun kylkiluusta 🤣🤣🤣
sinun kannattaa tutustua biologiaan ja ihmisen ja simpanssin hyvin läheiseen sukulaisuuteen, sen todistaa satavarmasti DNA
Pyh.
Jos te Jeesukseen uskoisitte, niin uskoisitte että uskomalla Häneen ja syntien sovitukseen oikean ristinkuolemansa kautta pelastuu.
Jeesuksen nyt on omimassa aika moni muukin suuntaus maailmassa koska on mukava tyyppi, mutta mitä jos pitäydyttäisiin ihan alkuperäisessä kristinuskossa, eli mitä Jeesus ihan itse sanoi? Ei väännetä Hänestä muuta kuin mitä itse halusi sanoa ja olla? Jeesus ei ollut muslimı.
Te olette niitä, joista Paavali sanoo "vaikka enkeli Taivaasta julistaisi muuta mitä olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." Ja kukas muukaan kuin enkeli toi Muhammedille luolassa harhaoppia. Hyvin tiesi Raamattu ennustaa tuonkin.
-Yhteiskristillinen