Pienituloisille tulossa jättituki sähköauton ostoon???
Romutuspalkkio siis myös käytetyn vispilän hankintaan.
Mutta: Tuloraja 2200€/kk. Ilmeisesti brutto?
Tässä ei ilmeisestikään kysytä varallisuutta, joten tuki koskee kaiketi vain eläkeläisiä, joilla on asuntovelat maksettu, ja ylipäätään varaa pitää autoa noilla tuloilla.
Vaikea on kyllä hahmottaa, miten 2200€:n bruttotuloilla ylläpidettäisiin, saati ostettaisiin minkäänlaista autoa, varsinkaan asiallista käytettyä sähköautoa, joka maksanee sen 20.000€.
Halvemmat voivat olla sitten melkoisia pommeja ja sitruunoita jo akuston puolestakin.
Siitäpä onkin sitten iloa ja riemua pienituloiselle.
Tässä taitaa olla taas enemmänkin autokaupan intressit mielessä. Luodaan markkinat käytetyille vatkaimillekin. Verovaroin tuettuna tietysti.
Vaan miten meillä on varaa tällaiseenkin?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listaa nyt kaikki asiat TAAS missä ne Eläkeläiset on paskoja.
Mene perkele töihin ja ala tienata sitä eläkettä välillä itsellesikin.
Ei nykytyössäkäyvät itselleen mitään eläkettä tienaa, vaan kaikki eläkemaksut (25% palkasta) menevät nykyisten eläkeläisten elätykseen.
Mukava tietysti uhriutua, mutta työntekijän eläkemaksu on noin 7%, joka huomioidaan verovähennyksenä, joten todellinen eläkemaksu on noin 5%, mutta eihän tämä sinua kosketa, kun et ole edes töissä.
Vierailija kirjoitti:
Hypoteettinen kysymys, tienaan noin 2100€ brutto.keskimäärin. mutta mieheni tienaa noin 4000€ brutto keskimäärin. Eli bruttotulomme ovat noin 6000€ kuussa . Mitäs vjos minä minä ostan sähköauton,, eli auto minun nimiin.. rahat tulee toki mieheltä, saanko romutuspalkkion, vai vaikuttaako puolison tulot ?
Piru piilee yksityiskohdissa, että katsotaanko vain hakijan vai koko talouden tuloja. Tai pääomatuloja? Tai muuta varallisuutta?
Alle parintonnin nettotuloilla ei kyllä hirveästi autoja ylläpidetä, jos elää itsenäisesti omilla palkkatuloillaan. Oli tukea hankintaan tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Hypoteettinen kysymys, tienaan noin 2100€ brutto.keskimäärin. mutta mieheni tienaa noin 4000€ brutto keskimäärin. Eli bruttotulomme ovat noin 6000€ kuussa . Mitäs vjos minä minä ostan sähköauton,, eli auto minun nimiin.. rahat tulee toki mieheltä, saanko romutuspalkkion, vai vaikuttaako puolison tulot ?
Kyllä, kunhan olet omistanut sen romutettavan liikennekäytössä olevan auton X kuukautta ennen romuttamista.
Rahaa on, totesivat perskokkareet.
Piru piilee yksityiskohdissa, että katsotaanko vain hakijan vai koko talouden tuloja. Tai pääomatuloja? Tai muuta varallisuutta?
Tässähän tämä koko casen ydin taitaa olla. Esim lähipiirissä on rikas eläkeläispari, rahaa eri tileillä on varmasti ainakin puoli miljoonaa.. isännällä varmasti about 3000 eläke. Mutta vaimolla saattaa olla just alle tuon 2200€. Tälläisetkö tästä hyötyvät, heitäkö tässä ajateltu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kunhan olet omistanut sen romutettavan liikennekäytössä olevan auton X kuukautta ennen romuttamista.
korjaus, artikkelissa mainittiin myös "Tuloraja aiotaan asettaa romutuspalkkion saajalle ja tämän kotitaloudelle."
Yksi kohderyhmä tälle tuelle: valmistuva opiskelija. Opiskelija, jolla ei ole ollut vielä juurikaan tuloja eikä rikasta puolisoa, mutta joten kuten kulkeva vanha auto ja lähitulevaisuudessa paremmat tulot.
Pieni tuloisen ei kannata autoa ostaa vaikka saisi tukea, menee vain talous entistä sekaisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu, etteivät oikein nuo ministeriön ihmiset tajua, mihin 2200€/kk brutto oikeasti riittää Suomessa tänä päivänä. Ainakin YH on noilla tuloilla jo ihan täysi TTT- ja soskuasiakas.
Ja sosku/TTT ei taas salli minkään kalliimman auton omistusta. Pitää realisoida auto ennen tukia.
Kenellä on siis varaa käyttää tätä pienituloisille tarkoitettua etua?
Siis jos ei ole kotona asuva aikuinen elätti, tai sitten velaton eläkeläinen jolla on pienet kulut.
No meidän perheellä on vara tuohon. Ja varmaan käytetäänkin. Toinen on sapaattivapaalla, ja pääomatulot jää vähän alle tuon rajan -> saadaan vaihdettua 2.auto uuteen sähköaudiin. Tämän jälkeen sitten toinen voikin palata töihin.
Vierailija kirjoitti:
Pieni tuloisen ei kannata autoa ostaa vaikka saisi tukea, menee vain talous entistä sekaisemmaksi.
Mitä pienituloinen nyt autolla tekisikään? Polkupyörällä pääsee kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korjaus, artikkelissa mainittiin myös "Tuloraja aiotaan asettaa romutuspalkkion saajalle ja tämän kotitaloudelle."
Mikä kotitalous tienaa alle 2200 brutto? Yh ja sinkut... kuvittelisi että mikä tahansa pariskunta menee yli niin että heilahtaa. Tai ovat katselemassa toimeentulotuen ehtoja, ei autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin sekava on vielä tuo ilmoitus tulorajoista. "Tulorajaa ei ole vielä lyöty lopullisesti lukkoon."
Vaan saatiinpahan tälläkin sekoilulla taas käytettyjen autojen markkinat sekaisin.
Mikä kotitalous tienaa yht alle 2200€ brutto kuussa, siis sellainen jossa on 2 aikuista.. ? Eihän sellaista ole olemassakaan Oletteko nyt ihan varma tästä
Tienaan 5100/kk, viime syksynä vaihdoin autoa. Silloin sähkövispilä tuntui niin kalliille hankinnalle, että ihmettelen kyllä kenekään tulorajan alittavan sellaista miettivänkään.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 5100/kk, viime syksynä vaihdoin autoa. Silloin sähkövispilä tuntui niin kalliille hankinnalle, että ihmettelen kyllä kenekään tulorajan alittavan sellaista miettivänkään.
jo se että käytät sanaa "sähkövispilä" kertoo kaiken sinusta. Sitä paitsi sähköAUTOT eivät ole yhtään sen kalliimpia kuin samanlaiset polttikset. Ainakin kun itse 2 vuotta sitten ostin sähköauton, niin se oli ihan samassa hintaluokassa kuin samankokoiset premiumpolttiksetkin. Olisin ostanut sähköauton tai saman laatutason polttiksen se sama 80k€ olisi mennyt autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin sekava on vielä tuo ilmoitus tulorajoista. "Tulorajaa ei ole vielä lyöty lopullisesti lukkoon."
Vaan saatiinpahan tälläkin sekoilulla taas käytettyjen autojen markkinat sekaisin.
Tällaisia uutisia ei kannattaisi julkaista, kun homma on noin pahasti vaiheessa.
Tässä saadaan markkinat taas pahasti sekaisin.
Taas uusi tukihimmeli ylläpitämään markkinaehtoista liiketoimintaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Suomi on kommunistinen maa.
Sähköautoissa on potkua enemmän kuin alitehoisissa polttomoottriautoissa. Teho-hintasuhde on paljon parempi. Lisäksi ajaminen on päästötöntä ja kotilatauksella edullisempaa.
Kuka köyhä muka tienaa alle 2100 €/kk
Eikä volkkari korvaa takuusta mitään, vaikka auto veisi öljyä enemmän kuin bensaa.