Olen tänä kesänä ollut monella mökillä, missä ei ole ollut naapureita lähellä, vain järvi ja metsää. Näissä paikoissa mieli lepää
Toisin kuin kotona, missä on naapureita joka nurkalla ja yhdessä haukku koira ja tupakka haisee ja toisessa pörisee naapurin pojat pakoputkiautoillaan.
Ainoat paikat, missä mieli on oikeasti levännyt on mökki luonnonrauhassa, missä ei kuulu kuin tuulen humina puissa ja veden liplatus. Ja lintujen laulu.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökkinaapurit rakentavat kaikenlaista - terassia, saunaa ym, jo toista kesää perättäin. Ei kyllä ole mieli levännyt siinä jatkuvassa sirkkelin äänissä ja paukkeessa.
En ymmärrä nykysuomalaista mökkeilyä ainakaan silloin, kun rakennetaan rannalle vieri viereen mökkejä. Ihan niin kuin kaupungissa elettäisiin. Kaikki kuuluu ja usein vielä näkyykin.
Minun mökin vieressä on mökki mutta ei siellä juuri ketään koskaan ole. Itse olin mökillä toukokuusta lähtien. Torstaina tulin kaupunki asuntoon takas asumaan koska on niin kylmät kelit ollut mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökkinaapurit rakentavat kaikenlaista - terassia, saunaa ym, jo toista kesää perättäin. Ei kyllä ole mieli levännyt siinä jatkuvassa sirkkelin äänissä ja paukkeessa.
Meillä on pienen järven rannalla myös remppahenkinen suurperhe, jotka onneksi vain muutaman kerran kesässä huudattavat lapsiaan järvessä ja paukuttelevat juhannusaattona peltikattoa paikalleen. Ei ole selvillä mikä harrastus on kyseessä, koska eivät muuten mökkeile ollenkaan. Keräävät romua tontille= vanhaa asuntovaunua ja kaivinkonetta.
Ja yhdessä mökissä on tehty lasten kannalta täyden palvelun mökki. VAnhukset käyvät viikolla siivoamassa mökin ja lapset perheineen sekä kavereineen käyvät sitten möykkäämässä sekä sotkemassa mökin. Siitä tein jo valituksen, että soudetaan järvelle ja huudetaan asioitaan rannalla olijoille.
Meillä mökkinappurit on käynyt lämmittämässä meille saunan valmiiksi kun olemme tulleet mökille ja tuonut meille sieniä ja korvapuusteja ja me taas olemme auttaneet mökkinaapuria peltotöissä, metsätöissä ja talon rakentamisessa. Lapset leikkimät mökkinappurin lapsien kanssa ja koira mökkinaapurin koirien kanssa. En osaisi kuvitella mökkiä ilman naapureita. Kuulostaa turvattomalta.
Oletko ollut kutsuttuna vai yllätysvieraana?