Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v etälapsi (tyttö) sähisee, potkii, kirkuu ja riehuu

Vierailija
22.05.2007 |

eikä suostu kertomaan, mikä on hätänä.

Miten auttaa lasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän lapsen toinen sisarus on täynnä naarmuja siksi, että tyttö raapii, puree ja potkii tätä.

Siis kun ongelma tuntuu jotenkin sellaiselta, että sillä on joku SYY olemassa, siis joku muukin kuin vain " lapset uhmaa" . Kun tyttö on kuitenkin hirveän fiksu, eli ei sen takia ole tuommoinen että olisi kehityksen viiveitä tms.

Kotioloissa yritetäänkin vain rauhoittaa tilanne ja estää käytös (sisaruksen raapiminen).

Vierailija
2/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa holding tai holding-terapia. Lasta pidetään sylissä, kunnes hän rauhoittuu. Vasta sen jälkeen on puhumisen aika. Lasta, joka on virittänyt hermonsa äärimmilleen, ei saa kuuntelemaan ja oppimaan ennen kuin jännitystila on purettu. Hän ei osaa tehdä sitä itse, lapsella ei ole sellaiseen keinoja. Siksi hän riehuu aina lujemmin, jotta joku pysäyttäisi hänet.

Yksi keino, jota olen itse käyttänyt, on mennä lapsen lähelle ja matkia häntä. Siis sähistä ja potkia. Lapsi hämmentyy ja antaa ottaa syliin. Sylissä hänelle kerrotaan matalalla äänellä hyviä asioita, ja hänen käytöksensä ja tunteensa sanoitetaan hänelle, siis kerrotaan, mitä aikuinen näki ja miltä lapsesta ehkä tuntui. Tyyliin sähisit ja potkit ja minusta tuntuu, että olit tosi vihainen/ahdistuntu/pelokas. Ja lapselle annetaan tilaisuus kertoa oma tulkintansa. Lapsi ei kuitenkaan yleensä vielä pysty analysoimaan omaa käytöstään samoin kuin aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos suututtaa saa olla vihainen, se ei haittaa. voit ketoa että joskus helpottaa kun saa juteltua asiat joista tulee paha mieli. lupaat kuunnella ja sanot että hänen asiansa on tärkeä ja ymmärrät että se on tärkeä.

ja paljon läheisyyttä, syliä ja ehdotonta välittämistä.

Vierailija
4/4 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on trauma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän