Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis v***u tätä kesää, surkein ikinä

Vierailija
25.07.2026 |

Kuinkahan monta 26- > asteista päivää ollut tänä kesänä? Niinpä. 

Entä kuinka monta alle 20 asteista päivää ollut. Aika hiton monta. Kaikki uimavedet on jääkylmiä. Koko viikko taas näyttää kylmää ja sateita, kuten koko seuraava 2vkon sää.

En muista olleeni näin paljon sisällä kesän aikana. Kuten taas seuraavat 9kk...

Kommentit (341)

Vierailija
221/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikun helteillä paljon enemmän kuin näillä keleillä. Helteillä tekee mieli ulos, lenkkeilemään, uimaan, pyöräilemään. Näillä keleillä ei tee mieli ulos, koska ulkona on liian kylmä. Kova tuuli aiheuttaa lisäksi sen, että edes kerrospukeutuminen ei auta, kylmyys tunkee läpi joka tapauksessa. En ole koskaan ymmärtänyt henkilökohtaisella tasolla väitettä siitä, ettei helteellä jaksa urheilla. Yleisellä tasolla ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta en ole itse kokenut sellaista, etten jaksaisi helteellä tehdä mitään. Olen käynyt juoksemassa ja muutoin hikiliikkumassa ulkona helteelläkin eikä se ole koskaan tuntunut tukalalta. Päin vastoin, kun on hikoillut oikein kunnolla, niin urheilun jälkeen tulee kylmä vaikka olisikin helle.

Ymmärrän, mutta meidänlaiset ollaan oikeastaan vaan väärässä maassa.

Tällainen kolea sää on Suomessa normaalia myös kesällä, eli meidän pitäisi vain muuttaa sinne missä on edes kesän ajan sen +30 astetta.

Jep. Olen myös ihan väärässä maassa. Kaipaan 30+ lämpötiloja. Se on mielestäni juuri sopiva. 

Vierailija
222/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ìhme valittaja. Onhan 15 astetta helvetin paljon parempi kuin Espanjan ja Ranskan 40 astetta.

Millä tavalla? Jos pitäis koittaa vaikka uimarannalle mennä, niin miten se +15 on parempi? Ja jos helteestä kärsii, niin noin 1500€ ja saa asennettuna ilmalämpöpumpun. Sillä siitä kärsimyksestä pääsee. 

Mitä se ilmalämpöpumppu auttaa, kun töitä on tehtävä ulkona? 

Hyvä se on ilmastoidussa toimistossa tehdä töitä, mutta menepä huppujen alle rakennustelineelle tai katolle maalaamaan. 

Tämä kesä on ollut ulkotöiden suhteen aivan paras, viime kesä oli yhtä hlvettiä. 

Tuo ilmalämpöpumppu on muutenkin outo argumentti. Kuka nyt haluaisi viettää kesänsä sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat teille, jotka tykkää tästä jatkuvasta kylmyydestä ja sateesta. En ymmärrä, miten Suomessa joku voi valittaa muutamasta hassusta hellepäivästä (joita ei edes ole ollut tänä kesänä yhtään) koska Suomessa on paska sää n. 11 kuukautta vuodesta. Itse en saa mitään irti tästä, että kesälläkin jokainen päivä on kuin syksy. On kylmää, harmaata, sataa joka vtun päivä. Urheilen paljon mieluummin ulkona, kun on lämmintä - ihana käydä aamulla lenkillä, kun on jo 21 astetta, aurinko paistaa ja ei tarvitse miettiä, kuinka monta kerrosta vaatetta laitat päälle ja mitä laitat päälle - pitääkö olla sadetakkia vai kuoritakkia, montako aluskerrosta, ettet jäädy, yms. Itse nukun hellejaksoina aina hyvin, koska vietän jokaikisen vapaahetken ulkona liikkuen: olen joko lenkillä, pyöräilemässä tai uimassa järvessä. Ja ei, minulla ei ole ilmastointia omassa kämpässä. Olen asunut maissa, joissa yli 40 asteen helteet on ihan normaalia, ja silloinkin tykkäsin. Ei mikään ihme, että kaikki täällä on kuin perseeseen ammuttuja karhuja, kun koko ajan on pimeää ja harmaata. Ymmärrän, jos sataisi muutaman päivän kesän aikana, mutta kun se on viikosta toiseen tätä paskaa säätä. Ja sitten sanotaan "luonto tykkää kun sataa" - joo luonto tykkää, kun sataa kolme kuukautta putkeen ja ei näy aurinkoa ollenkaan. Onneksi itsellä kesäloma vielä edessä ja sitten seuraavat 5 viikkoa auringon alla. 

Missä on ollut noin paskaa säätä? Teen töitä ulkona eikä tälle kesälle ole arkipäiville kovin montaa sadepäivää sattunut. Tiedän sen kyllä, koska niinä päivinä on vaihdettava työkohdetta eikä evakkotyömaalla ole tarvinnut käydä montaa kertaa. 

Vierailija
224/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vallitsee normaalit keliolot. jos ei kelpaa, voi mennä vaikka afrikkaan, siellä sataa harvemmin. ihme uikutusta taas.

Vierailija
225/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä yhtään helteistä johtuvaa kuolemaa!  Ihana kesä, raikas ilma, tosi ihana ulkoilla ja ihana nukkua kun ei ole kuuma, vasta oli yöllä +3..  Päivisin +20 on hyvä, ei tarvi mennä yhtään yli, siihen vielä raikas tuuli. 

Kai tiesit, että WHO:n mukaan maailmassa kuolee 9 kertaa enemmän ihmisiä kylmään kuin kuumaan? Kylmään kuolee enemmän ihmisiä kaikilla mantereilla, myös Afrikassa. 

Ilmaston lämpeneminen tulee säästämään ihmishenkiä vaikka kuolleisuus kuumuuteen kasvaisikin. Jostain syystä media muistaa aina keuhkota helteiden vaarallisuudesta, mutta unohtaa kokonaan totuuden sääsidonnaisesta kuolleisuudesta. 

Vierailija
226/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ìhme valittaja. Onhan 15 astetta helvetin paljon parempi kuin Espanjan ja Ranskan 40 astetta.

vaihtaisin koska tahansa siihen 40 asteeseen

Vierailija
227/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep. Ei tätä jaksa enää, missä se aurinko on? kokoajan vaan sataa 

Vierailija
228/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki täältä itäisestä Finnmarkista, jossa on tänään nätti 19 asteen päivä: älä valita, elä hetkessä niin ehtii nauttia ilman putkiakin. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. 

Näin kaikki purjehtijatkin toteavat

Vierailija
229/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää

Vierailija
230/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat teille, jotka tykkää tästä jatkuvasta kylmyydestä ja sateesta. En ymmärrä, miten Suomessa joku voi valittaa muutamasta hassusta hellepäivästä (joita ei edes ole ollut tänä kesänä yhtään) koska Suomessa on paska sää n. 11 kuukautta vuodesta. Itse en saa mitään irti tästä, että kesälläkin jokainen päivä on kuin syksy. On kylmää, harmaata, sataa joka vtun päivä. Urheilen paljon mieluummin ulkona, kun on lämmintä - ihana käydä aamulla lenkillä, kun on jo 21 astetta, aurinko paistaa ja ei tarvitse miettiä, kuinka monta kerrosta vaatetta laitat päälle ja mitä laitat päälle - pitääkö olla sadetakkia vai kuoritakkia, montako aluskerrosta, ettet jäädy, yms. Itse nukun hellejaksoina aina hyvin, koska vietän jokaikisen vapaahetken ulkona liikkuen: olen joko lenkillä, pyöräilemässä tai uimassa järvessä. Ja ei, minulla ei ole ilmastointia omassa kämpässä. Olen asunut maissa, joissa yli 40 asteen helteet on ihan normaalia, ja silloinkin tykkäsin. Ei mikään ihme, että kaikki täällä on kuin perseeseen ammuttuja karhuja, kun koko ajan on pimeää ja harmaata. Ymmärrän, jos sataisi muutaman päivän kesän aikana, mutta kun se on viikosta toiseen tätä paskaa säätä. Ja sitten sanotaan "luonto tykkää kun sataa" - joo luonto tykkää, kun sataa kolme kuukautta putkeen ja ei näy aurinkoa ollenkaan. Onneksi itsellä kesäloma vielä edessä ja sitten seuraavat 5 viikkoa auringon alla. 

Missä on ollut noin paskaa säätä? Teen töitä ulkona eikä tälle kesälle ole arkipäiville kovin montaa sadepäivää sattunut. Tiedän sen kyllä, koska niinä päivinä on vaihdettava työkohdetta eikä evakkotyömaalla ole tarvinnut käydä montaa kertaa. 

Älä nyt viitti saatana* yhteiskunnan elöttämä runkkari valehdella ettei ole satanut. Avaa ne perkelee* itsemurhayksiösi verhot edes  joskus vai vaivaako mielenterveysongelmat jo niin pahasti, että sekin on ylivoimainen tehtövö. Kannattaisi jo lähteä sitä apua jostain hakemaan...

Vierailija
231/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä pilvisin ja tuulisin heinäkuu mitä ikinä muistan nähneeni. Aurinkoa ei ole montaa tuntia raaskinut paistaa ja viime viikko oli vielä ihan todella kylmäkin, lähes syksyinen.

Edellisen kerran 20 astetta ylittynyt 18.7 eli lähes 10 päivää sitten. Tällaista säätä siis ollut ainakin Kainuussa.

Vierailija
232/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee sään puolesta. Suomi on täynnä hellepakolaisia. Majoitusbisnes kauppa käy kuin siimaa.

Vierailija
233/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 +- 2 astetta on paras. Ei helteellä jaksa tehdä mitään. Erinomaiset säät ovat olleet, tulee 10-15 tuhatta askelta kuin huomaamatta.

Miten niin ei jaksa tehdä mitään? Aika laiska olet jos et viitsi mitään jos on yli 22 astetta lämpöä (mikä on sitäpaitsi kylmä vielä)

Vierailija
234/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei voi olla shortseilla ja tpaidalla

No onko pakko olla vähissä vaatteissa?

Vierailija
235/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitti saatana* yhteiskunnan elöttämä runkkari valehdella ettei ole satanut. Avaa ne perkelee* itsemurhayksiösi verhot edes  joskus vai vaivaako mielenterveysongelmat jo niin pahasti, että sekin on ylivoimainen tehtövö. Kannattaisi jo lähteä sitä apua jostain hakemaan...

Mikähän sekopää sinä oikein olet? 

Ja ei, Imatralla ei ole satanut. Kesäkuun alussa satoi viikon verran, sen jälkeen on ollut VIISI sadepäivää, milloin on pitänyt siirtyä sisälle töihin. Muuten on saanut maalata ulkona ihan hyvin. 

Vierailija
236/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sopiva kesä. Pitkät helleputket ovat vahingollisia metsän eläimille, kasveille ja ihmisille.

voi itku, miten ne ihmiset sitten lämpösissä maissa pärjää?

Vierailija
237/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin menee sään puolesta. Suomi on täynnä hellepakolaisia. Majoitusbisnes kauppa käy kuin siimaa.

Syksyn räntämatkoja markkinoidaan jo etelä eurooppaan.

Vierailija
238/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan syvältä. Koko ajan sisällä, vihaan vesisadetta ja niin vihaa koiranikin. Käy tarpeillaan ja haluaa takaisin sisälle, enkä ihmettele. 15 astetta "lämmintä". Kun aurinko paistaa, herään eloon. Lämpö on ihanaa. Jaksan ja haluan liikkua jatkuvasti kun ulkona on aurinkoista ja lämmintä. Nyt mua ei saa pihalle kirveelläkään. Aivan pska kesä.

Vierailija
239/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
240/341 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up