Mökkivieraat asettuivat palveltavaksi
Sisareni perheineen ilmoitti viipyvänsä kaksi viikkoa ja odotti täyttä palvelua koko ajan. Palvelun puutteista huomauteltiin: me ei tykätä noista jogurteista ja ei, me emme syö punaisia omenoita vaan vihreitä.
Kommentit (103)
Tiedän kyllä lokkeilijan joka tulee lomalle ulkomailta Suomeen ja käyttäytyy noin sisartaan kohtaan. Sisko on lapanen ja lokki persoonallisuushäiriöinen.
Mun hyvä ystävä käy mökilläni vuosittain. Hän ei odota palvelua, mutta rasittavaa, kun toinen on täysin avuton. Ei mitään osaa itse tehdä. Ei aikomustakaan siivota pöytää tai tiskata. Siis tekee pyydettäessä, mutta itse teen asiat jo siinä ajassa, mitä ohjeistan toista. Kun pyydän tiskaamaan, niin kysyy, miten se tehdään. Kun leivon piirakkaa, kysyy, miten siitä on tarkoitus ottaa.
Ajattelin nyt pyytää häntä keräämään käpyjä ja kuulen jo kysymykset: mihin kerään? Mitä teen niille? Mistä kaikkialta kerään? Huoh. Mieti itse.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa niille vaan veripalttua, jos ei kelpaa voi lähteä pois.
Miksi? Voi myös sanoa suoraan, että menkää pois.
Näinhän se on, että jos vieraille ei kelpaa isäntäväen ruoka, niin voivat lähteä muualle syömään.
Pariskunta tuli saarimökkiimme usean päivän vierailulle, sovitusti. Mies oli sanonut etukäteen että hän tykkää grillata ja sillä olikin mukana yksi paketti grillimakkaraa. Vaimollaan oli mukana 8kpl siideriä koska hän ei yhtään tykkää oluesta eikä viineistä.
Kaikki ruuat meni mitä mulla oli varastossa. Onneksi saatiin verkoilla kalaa.
Kaikki viinitonkat meni myöskin. Miehellä oli 2 laatikkoa olutta jotka meni parissa päivässä.
Mökiltämme on 40 min matka laiturille mantereelle ja lähin alko 27 km per suunta sitten autolla.
Mistä ihmiset ajattelee, että jollekin möksälle saaressa ne elintarvikkeet ja juotavat oikein tulee? Ei ne vaan materialisoidu kellariin itsestään.
Kuka syö ulkomaisia omenoita tähän aikaan vuodesta? Kotimaiset ei liene vielä kaupoissa.. Tarjolla on marjoja mansikasta viinimarjoihin, on tuoreet juurekset ja vihannekset.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta tuli saarimökkiimme usean päivän vierailulle, sovitusti. Mies oli sanonut etukäteen että hän tykkää grillata ja sillä olikin mukana yksi paketti grillimakkaraa. Vaimollaan oli mukana 8kpl siideriä koska hän ei yhtään tykkää oluesta eikä viineistä.
Kaikki ruuat meni mitä mulla oli varastossa. Onneksi saatiin verkoilla kalaa.
Kaikki viinitonkat meni myöskin. Miehellä oli 2 laatikkoa olutta jotka meni parissa päivässä.Mökiltämme on 40 min matka laiturille mantereelle ja lähin alko 27 km per suunta sitten autolla.
Mistä ihmiset ajattelee, että jollekin möksälle saaressa ne elintarvikkeet ja juotavat oikein tulee? Ei ne vaan materialisoidu kellariin itsestään.
Niin, noille pitäisi sanoa, että ruoka loppui nyt. Käykää te vuorostanne hakemassa kakkospäivät tarvikkeet. Ja ajakoot.
En oikeasti usko, että nykyään kukaan tulee kutsumatta mökille. Nykyään on mökilläkin toimivia kommunikaatiovälineitä . Ovat urbaanilegendoja.
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti usko, että nykyään kukaan tulee kutsumatta mökille. Nykyään on mökilläkin toimivia kommunikaatiovälineitä . Ovat urbaanilegendoja.
Jotkut ovat lapasia ja toiset taas lokkeja. On olemassa ihmisiä, jotka käyttävät lähisukulaisuutta häikäilemättä hyväksi.
Itse ole lapasen kanssa naimisissa ja yritän kaikin tavoin pitää rajaa, ettei häntä käytettäisi hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot että voivat käydä kaupassa ostamassa omat eväänsä ja laita lista mukaan mitä ostavat teille. Kun ovat kaupassa, laadit listan mökillä tehtävistä töistä ja kerrot että saa aloittaa heti kun ovat tulleet kaupasta. Kahdessa viikossa saa mökillä tehtyä paljon hommia.
Miksi lokeille pitää MUN LAATIA lista tekemisistä. Mä en ole velvollinen tekemään yhtään mitään, kun tulevat lokkeilemaan. Ylimääräistä hommaa.
Miksi sinun pitää ottaa lokkeja vastaan? Et ole velvollinen siihenkään.
Ihan hyvin voi ilmoittaa etukäteen, että et aio sietää vieraita, et passata heitä, etkä majoittaa. Jos he haluavat juuri sille paikkakunnalle, voivat katsoa itselleen majoituspalvelun esim. hotellista tms.
Sinä vain olet hyväksikäytettävä. Ja varmaan olet hyvinkin imelä heille edessäpäin.
Onneksi talvi näyttää jo olevan ovella loppuu nää mökkivalitukset
Minun isäni aikoinaan kutsui mökille kavereita talkoisiin. Äitini tehtävä oli ruokkia ja olla ohjata, mitä tehdä. Muutaman vuoden kuluttua äitini uupui, koska kukaan miehistä ei oikein osannut tehdä mitään. Eivät tienneet, miten halkoja edes hakataan. Hän ei jaksanut olla neuvomassa koko aikaa. Tällä haluan sanoa, ettei tehtävälistan tekeminen aina riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot että voivat käydä kaupassa ostamassa omat eväänsä ja laita lista mukaan mitä ostavat teille. Kun ovat kaupassa, laadit listan mökillä tehtävistä töistä ja kerrot että saa aloittaa heti kun ovat tulleet kaupasta. Kahdessa viikossa saa mökillä tehtyä paljon hommia.
Miksi lokeille pitää MUN LAATIA lista tekemisistä. Mä en ole velvollinen tekemään yhtään mitään, kun tulevat lokkeilemaan. Ylimääräistä hommaa.
Näin on, lokkeillessa ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä provo on vielä väsyneempi kuin vasureiden horinat äärioikeistosta.
Tai toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee, valitettavasti.
Voi kun joku lokki joskus kirjottaus tänne. Millainen on loma muiden nurkissa, kum isäntäväku on täysin vi**uuntunut? Kivaa?
Meille eivät vakiolokit tulleet enää tänä kesänä. Viimeksi kun kantoivat kassejaan maakuuhuoneisiin sanoin ihan suoraan etten halua pitää mitään ilmaista lomahotellia kenellekään lyhyen lomani aikana.
Tajusivat olla tulematta. N. 7 kesää näitä olijo ehitty hyysätä.
Jos ihminen on niin käytöstavaton ja sivitymätön että tunkee toisten loma-asunnolle kesken näiden lyhyttä kesälomaa, täytyy asia ilmoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi. Sanot vaan ettet jaksa tällaista enää.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näitä sivistymättömiä moukkia ja häiriintyneitä persoonia tai ainoita lapsia vielä löytyy.
Kukaan koulutetuista ja fiksuista ystävistämme ei ikinä häiritsisi meitä kesken loman, mutta erityisesti miehen sukulaiset jotenkin näkevät meidän loma-asunnon vähän kuin omana loma-asuntonaan ja ovat tunkemassa sinne vuodesta toiseen. Vuosiin ei olla lähetetty kutsua, mutta tunkevaat sinne silti.
He alkavat keväällä ja alkukesästä soitella miehelle, että tultais taas viikoksi keskellä heinäkuuta tai jonkun tapahtuman aikaan ja onhan se ok.
Ja mies on tuntenut joutuvansa vaikeaan asemaan eikä ole osannut tai halunnut sanoa sukulaisille selkeästi ei vaikka ei ole kanssani ehtinyt puhua asiasta mitään.
Viimeksi nelihenkinen sukulaisperhe oli kantamassa kassejaan makuuhuoneisiimme kun asia selvisi minulle. Olivat kuulemma ilmoittaneet miehelleni tulostaan pari päivää aikaisemmin. Ihan uskomatonta touhua.
On nyt vihdoin yhdessä päätetty, ettei enää anneta huoneita näille sukulaisille.
On ollut pakko olla aika töykeä kun mikään kevyempi vihjailu ei ole aiemmin näille vähän yksikertaisemmille tolloille mennyt perille.
Kunpa ihmiset osaisivatkin avata suunsa eikä valittaa täällä.