Onko mahdollista elää 200 eurolla kuukaudessa?
Siis niin, että tuo summa jää laskujen jälkeen ruokaan ja taloustarvikkeisiin kahdelle ihmiselle?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kysy sun edunvalvojalta.
Mä olen edunvalvoja. En toki itselleni vaan lähisukulaiselle, ja hänellä on käytössään reilusti enemmän rahaa kuin mulla, jää säästöönkin.
Ap
Ei Suomessa. Ruokaan menee jo noin 400€/kk ja tämä siis koskee yhtä aikuista.
Kyllä tekee todella tiukkaa kahden pärjätä tuolla summalla. Mulla menee yksin ruokaan ja hygieniaan 150€/kk. Saa olla tarkkana kyllä. Alennukset ja ilta-alet kannattaa hyödyntää. Itse tehdä ruokaa isoja määriä halvalla. Satokauden mukaan ostaa kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa. Ruokaan menee jo noin 400€/kk ja tämä siis koskee yhtä aikuista.
Yksi syö tuolla summalla todella hyvin! Juuri kirjoitin tuossa, että mulla menee 150€/kk ruokaan ja hygieniaan.
Riippuu tilanteesta. Asuuko maalla, jossa perunoita ja juureksia kasvaa pihalla ja kalat tarttuvat verkkoon. Onko tönö oma. Vai asuuko kaupungissa vuokralla ja on keittotaidoton. valmiinostaja. Onko terve vai sairaaloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy sun edunvalvojalta.
Mä olen edunvalvoja. En toki itselleni vaan lähisukulaiselle, ja hänellä on käytössään reilusti enemmän rahaa kuin mulla, jää säästöönkin.
Ap
Sinä tarvitsisit edunvalvojan, oletko miettinyt tätä?!
Mietin, että onko mitään järkeä käydä koululla syömässä arkipäivisin? Aterioihin menisi 62 euroa, mutta ei välttämättä tarvitsisi syödä enää kotona juurikaan mitään.
Ap
Yksi kuukausi varmasti menee. Jos on pakasteessa paljon edellisinä kuukausina ostettuja punalaputettuja ruokia, ei pitäisi tehdä heikkoakaan.
Ei. Ei etenkään kahdelle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy sun edunvalvojalta.
Ap
Minä tarvitsisin vaan muutaman satasen lisää rahaa kuukaudessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksi kuukausi varmasti menee. Jos on pakasteessa paljon edellisinä kuukausina ostettuja punalaputettuja ruokia, ei pitäisi tehdä heikkoakaan.
Tällä rahalla pitäisi elää vuosia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Köyhä siis säästää rahaa ostamalla punalappuista, päiväysvanhaa paskaa komerot ja pakastimet täyteen. Säästyneillä rahoilla ostetaan osakkeita ja sitten eletään korkotuotoilla?
Kyllähän sillä pari näkkäripakettia ostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä siis säästää rahaa ostamalla punalappuista, päiväysvanhaa paskaa komerot ja pakastimet täyteen. Säästyneillä rahoilla ostetaan osakkeita ja sitten eletään korkotuotoilla?
Näin minä teen. Ostan sossutuilla osakkeita ja näen nälkää...
Se ei ole elämistä, vaan selviytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy sun edunvalvojalta.
Ap
Ap
No voithan tuota yrittää kusettaa sitä va jakkia jota valvot.
Niin minä tekisin ja söisin ravintolassa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy sun edunvalvojalta.
Ap
Ap
No voithan tuota yrittää kusettaa sitä va jakkia jota valvot.
Niin minä tekisin ja söisin ravintolassa joka päivä.
Sen takia sulle ei mitään vastuullisia tehtäviä annetakaan.
Ap
Kysy sun edunvalvojalta.