Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Garden-sotku syvenee, hajoaako hallitus ja perussuomalaiset joutuvat kääntymään SDPn puoleen

Vierailija
24.07.2026 |

Uudet sähköpostit paljastavat, kuinka Jan Vapaavuori antaa väärää tietoa kokoomuspoliitikoille areenahankkeen tilanteesta. Valehteliko Orpo ja kuinka paljon?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asiassa ja miksi persut kääntyisivät demareiden puoleen?

Koska hillotolppa ja Audin takapenkki on niin kivoja

Varmaan on joo, mutta demarit on jo etukäteen rajannut persut yhteistyön ulkopuolelle ja taitaa olla sama henki myös toisin päin.

No kohta alkaa tämä demarisotkun selvittäminen.

Ei demareilla ole sotkuja. Avoin rehellinen puolue. 

😂🤣

Vierailija
22/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on joo, mutta demarit on jo etukäteen rajannut persut yhteistyön ulkopuolelle ja taitaa olla sama henki myös toisin päin.

Kokeile sanoa tuo peilin edessä niin, että pokka pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitten kääntyilevät. Demareilta ei persuille heru yhtään mitään.

Vierailija
24/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaavuoren valehtelusta ei voi syyttää muita.

Siitä voi, että jaksettu tarkastaa ministeriöltä puhuuko se totta.

Tuo ministeriöön liittyvä kommentti kiinnostaa minua enemmän. Sen sijaan tämä IL:n kohta "Vapaavuoren mukaan asiasta oli puhuttu myös pääministeri Petteri Orpon (kok) kanssa ”myönteiseen sävyyn”." ei minusta kuulosta mitenkään oudolta Orpon näkökulmasta, ja eiväthän nuo ole edes Orpon sanat. Se on sitten eri asia, jos löytyy jotakin raskauttavaa. Olen itse tottunut pienyrittäjänä siihen, että neuvotteluista vaikka pankin kanssa todetaan "on keskusteltu hyvässä hengessä" tms., ja todellisuudessa on toki keskusteltukin asiallisesti, mutta ei välttämättä lähelläkään sellaista päätöstä, joka johtaisi rahan liikkumiseen. Lukuisista asioistahan voi keskustella myönteiseen sävyyn. 

-Ei Orpo-fani enkä ole innostunut tunnin junasta tms., mutta... 

Ehkei, mutta antaahan tuo sellaisen kuvan, että pääministeri on melkoisen helposti vietävissä oleva pelle. Toki ei ole ensimmäinen kerta kun se vaikuttaa tältä.

Vierailija
25/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on normaali. Eri hallitukset tukee erilaisia hankkeita. SDP:llä ja muilla vihervasemmistolaisilla on omat juttunsa mitkä runtataan läpi kaikessa hiljaisuudessa salaa äänestäjitä.

Minne saatoit unohtaa kepulaiset siltarumpuineen. Niillä vasta omia lempihankkeita onkin.

Vierailija
26/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toverit häärää bisneksiään eikä kukaan saa kenkää, näin mennään neuvostoliiton hengessä. Tämä taas todistaa sen että suomi ei kuulu länsimaihin.

Vapaavuori sai jo monoa. Ei kai kukaan usko, että se lähti oikeasti omasta tahdostaan?

"Rydman valitsi Vapaavuoren Finnveran hallituksen puheenjohtajaksi".

Joko Ville potkaisi Janin pois Finnverasta?

Vierailija
27/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hys hys  haminan suomen pisin lipputanko (kiljusen fallos) sdp tuki ja runttasi läpi  aivan turhan ja vaarallisen tankon  pystytyksen. kait kuvittelivat joskus sinne sirppi vasara lipun nostavansa.

Vierailija
28/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaavuori se valehtelee vaikka omille saunakavereilleen, että saa haluamansa. En usko, että Orpo edes mitenkään ummisti silmiään, vaan sokeasti uskoi, ettei Vapaavuori nyt sentään hänelle valehtele.

Vapaavuori on aina ollut hiukan ketkun miehen maineessa verrattuna vaikka Ben Z:n tekemisiin ja sanomisiin.618

Vierailija
29/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ministeriöön liittyvä kommentti kiinnostaa minua enemmän. Sen sijaan tämä IL:n kohta "Vapaavuoren mukaan asiasta oli puhuttu myös pääministeri Petteri Orpon (kok) kanssa ”myönteiseen sävyyn”." ei minusta kuulosta mitenkään oudolta Orpon näkökulmasta, ja eiväthän nuo ole edes Orpon sanat. Se on sitten eri asia, jos löytyy jotakin raskauttavaa. Olen itse tottunut pienyrittäjänä siihen, että neuvotteluista vaikka pankin kanssa todetaan "on keskusteltu hyvässä hengessä" tms., ja todellisuudessa on toki keskusteltukin asiallisesti, mutta ei välttämättä lähelläkään sellaista päätöstä, joka johtaisi rahan liikkumiseen. Lukuisista asioistahan voi keskustella myönteiseen sävyyn. 

Ehkei, mutta antaahan tuo sellaisen kuvan, että pääministeri on melkoisen helposti vietävissä oleva pelle. Toki ei ole ensimmäinen kerta kun se vaikuttaa tältä.

Kyllä tuo nyt ihan selkeästi antaa sellaisen kuvan, että Petterin kanssa on keskusteltu ja Petteri on suhtautunut myönteisesti asiaan, vaikka Petteri itse väittää, että hänen kanssa ei oikeastaan mitään ole keskusteltu asiasta. 

Vierailija
30/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareilla on huomattavasti vähemmän tuomioita kiihottamisesta kansanryhmään vastaan kuin persuilla, joille se on melkeinpä kunnianasia kuin upseerin arvomerkit.

Vierailija
31/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo nyt ihan selkeästi antaa sellaisen kuvan, että Petterin kanssa on keskusteltu ja Petteri on suhtautunut myönteisesti asiaan, vaikka Petteri itse väittää, että hänen kanssa ei oikeastaan mitään ole keskusteltu asiasta. 

En kiistä, etteikö näin olisi, vaan itsekin uskon, että asia on juuri näin. Sitä vaan tarkoitin, että aika helposti tuolle pösille pystyy myymään tämän perusteella.

Vierailija
32/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaavuori se valehtelee vaikka omille saunakavereilleen, että saa haluamansa. En usko, että Orpo edes mitenkään ummisti silmiään, vaan sokeasti uskoi, ettei Vapaavuori nyt sentään hänelle valehtele.

Vapaavuori on aina ollut hiukan ketkun miehen maineessa verrattuna vaikka Ben Z:n tekemisiin ja sanomisiin.618

Hiukan ketkun? Kyllä Hifk sortui tässä pimeän puolen voimiin, kun hyväksyi Vapaavuoren Gardenin lobbariksi. Ne olisi voinut estää tämän sanomalla, ettei kelpaa

Vierailija
33/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei saa rakentaa yhtään urheiluhallia! Gardenissa korruptiota ja SDP:n suosiossa olevan Vantaan urheiluhallin takana talousrikoksista tuomittuja ja kansainvälinen huijari! Näissä palaa veronmaksajien rahaa miljoonia! Ei kumpaakaan Suomeen!

Vierailija
34/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida Suomen historiassa löytyä yhtä epärehellistä ja huonoa hallitusta, kuin nykyinen, joka menee katasrofista toiseen, valehtelevat silmät kirkkaana äänestäjilleen, heikentävät Suomen mainetta ja maakuvan.  Puhumattakaan mihin kuntoon jättävät Suomen, velkaa tehty ennätysmäärä, tuottavaa valtion omaisuutta myyty, konkursseja ennätysmäärä, suurtyöttömyys jne. 

Vierailija
35/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt ihan vakavasti, voiko tuossa asemassa suhtautua erilaisiin suunnitteilla oleviin hankkeisiin muuten kuin myönteisesti? Ja myönteinen suhtautuminen voi olla käytännössä se, että näyttää kiinnostavalta, jatkakaa vaan suunnittelua.

Vierailija
36/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo kuitenkin yrittää tehdä päätökset "selvinpäin", vain festareilla ollaan kaatokännissä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001240635.html

Vierailija
37/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt ihan vakavasti, voiko tuossa asemassa suhtautua erilaisiin suunnitteilla oleviin hankkeisiin muuten kuin myönteisesti? Ja myönteinen suhtautuminen voi olla käytännössä se, että näyttää kiinnostavalta, jatkakaa vaan suunnittelua.

Niin juu, tossa vielä senä 35 miljoonaa, ettei jää rahasta kiinni. Älä sitten puhu kellekän tästä.

Vierailija
38/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaavuori: Vapaavuori kirjoittaa nyt Iltalehdelle lähettämässään viestissä, ettei hän ”missään vaiheessa puhunut laajemmin pääministeri Orpon kanssa, mutta asia tuli mainittua muutaman kerran”.

Ei puhuttu, mutta mainittiin. Vattu mikä typpi. 

Ja sitten:

– En yksilöi valtiovarainministeriön virkamiehiä, mutta on totta että jäin käsitykseen että keskeisillä virkamiehillä oli aiheeseen lähtökohtaisesti myönteinen tulokulma. 

Melkoinen saivartelija ja paskanpuhuja. Semmoiseen käsitykseen jäin tästä.

Vierailija
40/46 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareilla on huomattavasti vähemmän tuomioita kiihottamisesta kansanryhmään vastaan kuin persuilla, joille se on melkeinpä kunnianasia kuin upseerin arvomerkit.

Olihan täällä demareitten rikoslista, ei mitään kaunista luettavaa ja pahempaa kuin jonkun sanomiset, ei kun se otti niin demareitten luonnonpäälle ja poistitte sen niin äkkiä ettette kestäneet edes itse sitä lukea. Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta. Kertookaas niistäkin jotain ja tehkää joskus niistäkin aloituksia, kyllä me sitten tullaan kaikki kommentoimaan mitä mieltä ollaan teidä touhuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme