Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, onpa raskasta lomailla itsekseen ja yrittää googlata tekemistä joka päivälle

Vierailija
24.07.2026 |

ettei menisi vaan netflixin tuijottamiseksi kuten yksinäiset tavisviikonloput

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ootan et mies lähtee viikon päästä töihin ja jään vielä viikoksi mökille yksin lomaileen. Ai että syön mitä lystään sillonko sattuu olemaan nälkä, nukun miten ja missä haluan ja värkkäilen omia projekteja kuten mökin maalaamista omaan tahtiini. Viimeksi kun olin yksin nukuin yhden yön mm. Keittiön pöydän alla tekemässäni majassa makuupussin ja patjan kans. Oon kai sellainen ikuinen lapsi joka kokee aikuisten tavat, kuten kiinteän nukkumapaikan, tosi rajoittavina ja luovuutta tappavava.

Vierailija
22/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu että kun vaan on sen 8 tuntii päivästä ulkona niin on hyvä fiilis eikä ahdista vaikka kahtois siellä ulkona Netflixiä koko päivän. Raitis ilma tekee ihmiselle hyvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä budjetti on? Olisiko joku päiväretki mahdollinen vaikka junalla? Sekä olla yötä jossai omenahotelissa. Käydä museoissa ja muissa tai konsertissa. Ite oon niin käynyt kun on mahdollista. Nyt vaan joutuu olemaan lähiseudulla kun tuun yöksi kotiin lemmikin takia. 

Jotain tuommoista olen tehnytkin. Mutta parikymmentä päiväretkeä vaatii paljon suunnittelemista.

Kukaan ei juokse lomalla jatkuvasti jossain. Ei sinkut, pariskunnat tai perheet. Oikeasti ihmiset arvostavat sitä että saa ihan vaan olla. Sulla on nyt jotenkin vääristynyt käsitys asiasta.

Eikö sulla ole läheisiä missään? Kierros suvun piirissä vie helposti kaiken energian ja sen jälkeen olet ihan mielellään kotona 😂

Ei käy ilmi missä asut. Lyhyet risteilyt on kivoja kesällä. Tallinna, Tukholma tai vaikka Ahvenanmaa. Valitse sellainen jossa on valittavissa kiertoajeluja jne. Siljalla on muutaman päivän risteilyjä Gotlantiin ja Riikaan, ne on mukavia. Noissa on aina myös yksikseen reissaavia mukana. Tai joku järviristeily. Itse asun rannikkokaupungissa ja täällä on vaikka kuinka paljon erilaista lyhytkestoista risteilyä joissa on selostus reitin varrelle. Lisäksi voi valita ajankohdasta riippuen kahvi, lounaan tai illallisen risteilytarjottavaksi. Kivasti menee päivä tollaseen. Mene kesäteatteriin, niitä löytyy joka kylästä. Tai kirkkokonserttiin tai muuhun lähiseutujen kulttuuritapahtumaan. 

Etsi facesta paikallisia ryhmiä. Omassa kaupungissa on esimerkiksi ryhmä jossa vinkataan kaupungista löytyvää pienen budjetin tekemistä. Aktiivinen on myös ryhmä jossa vinkataan joku paikka/tapahtuma johon voi tulla jos kiinnostaa. Näin ei tarvitse kierrellä yksin jossain museossa tms. Onko omassa kaupungissasi kiertokäyntejä historiallisilla paikoilla? Nää on yleensä mielenkiintoisia ja aina voi osallistua vaikka turisteille tarkoitettuun kiertoköyntiin.

Valitit että kaikki joutuu googlettamaan. No shit Sherlock. Niin tekee kaikki muutkin 🤣 Mikset muuten kysy tekoälyltä vinkkejä tekemiseen. Sehän se on tätä päivää kun ei itse viitsitä nähdä yhtään vaivaa.

Vierailija
24/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle, toivottelee kohtalontoveri...toinen juttu sitten kun menee töihin ja kuuntelee työkavereitten kesälomatekemisiään...

Et osaa iso ihminen tehdä itse mitään? Käy vaikka jossain kivassa pikkukaupungissa kuten vaikkapa Porvoo. Kiertelet, istut jossain ja katselet ihmisiä, käyt syömässä lounasta jne. Töissä kerrot kyselijöille että ihan kävitte kotimaan kohteissa ja hehkutat Porvoon tunnelmaa ja sitä kivaa kahvilaa tai jätskikiskaa. Positiiviseen sävyyn ja silleen että kuulijalle jää mielikuva aurinkoisesta kesäpäivästä. 

Kukaan ei tiedä oletko ollut yksin vai kaksin. Itse puhun aina tekemisistä esimerkiksi juuri töissä passiivissa. Käytiin, mentiin jne. vaikka olisin yksin reissussa .  

Vierailija
25/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa vain olla?

Osaan mutten halua lojua kotona koko lomaa, työasioita päässäni pyöritellen ja netflixiä tuijottaen. Ap

Vierailija
26/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ap itse joka alapeukuttaa kaikki kommentit joissa oikeasti ehdotetaan jotain 🥹 Pistäs nyt tähänkin alapeukkua 🥹

Mulla on muutama tuttu sinkku jotka käy lomilla kansallispuistoissa vaeltamassa. Voivat olla muutaman päivän vaelluksia tai ihan vaan päivän kestäviä. Reitit on merkittyjä ja minusta tuo kuulostaa kivalta. Lähtisin itsekin jollei olisi tullut hankittua mökki jossa puuhaa riittää.

Vierailija
27/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä budjetti on? Olisiko joku päiväretki mahdollinen vaikka junalla? Sekä olla yötä jossai omenahotelissa. Käydä museoissa ja muissa tai konsertissa. Ite oon niin käynyt kun on mahdollista. Nyt vaan joutuu olemaan lähiseudulla kun tuun yöksi kotiin lemmikin takia. 

Jotain tuommoista olen tehnytkin. Mutta parikymmentä päiväretkeä vaatii paljon suunnittelemista.

Kukaan ei juokse lomalla jatkuvasti jossain. Ei sinkut, pariskunnat tai perheet. Oikeasti ihmiset arvostavat sitä että saa ihan vaan olla. Sulla on nyt jotenkin vääristynyt käsitys asiasta.

Eikö sulla ole läheisiä missään? Kierros suvun piirissä vie helposti kaiken energian ja sen jälkeen olet ihan mielellään kotona 😂

Ei käy ilmi missä asut. Lyhyet risteilyt on kivoja kesällä. Tallinna, Tukholma tai vaikka Ahvenanmaa. Valitse sellainen jossa on valittavissa kiertoajeluja jne. Siljalla on muutaman päivän risteilyjä Gotlantiin ja Riikaan, ne on mukavia. Noissa on aina myös yksikseen reissaavia mukana. Tai joku järviristeily. Itse asun rannikkokaupungissa ja täällä on vaikka kuinka paljon erilaista lyhytkestoista risteilyä joissa on selostus reitin varrelle. Lisäksi voi valita ajankohdasta riippuen kahvi, lounaan tai illallisen risteilytarjottavaksi. Kivasti menee päivä tollaseen. Mene kesäteatteriin, niitä löytyy joka kylästä. Tai kirkkokonserttiin tai muuhun lähiseutujen kulttuuritapahtumaan. 

Etsi facesta paikallisia ryhmiä. Omassa kaupungissa on esimerkiksi ryhmä jossa vinkataan kaupungista löytyvää pienen budjetin tekemistä. Aktiivinen on myös ryhmä jossa vinkataan joku paikka/tapahtuma johon voi tulla jos kiinnostaa. Näin ei tarvitse kierrellä yksin jossain museossa tms. Onko omassa kaupungissasi kiertokäyntejä historiallisilla paikoilla? Nää on yleensä mielenkiintoisia ja aina voi osallistua vaikka turisteille tarkoitettuun kiertoköyntiin.

Valitit että kaikki joutuu googlettamaan. No shit Sherlock. Niin tekee kaikki muutkin 🤣 Mikset muuten kysy tekoälyltä vinkkejä tekemiseen. Sehän se on tätä päivää kun ei itse viitsitä nähdä yhtään vaivaa.

Ei varmastikaan, mutta heillä on toisensa.

Menee ny monella tuo aloitus vähän ohi, kuten kirjoitin niin osaan googlata, mutta stressaavampaa hoitaa ja tehdä kaikki yksin ja mennä outsiderinä jonnekin tapahtumaan kuin se että olisi jo valmiiksi seuraa.

Pari kaveria on mutta heillä perheet / kumppanit ja omat tekemiset, joten ei heistäkään mitään hyötyä. "Pahimmat" jopa laittavat mulle kuvaviestejä kuin kehuakseen missä ovat olleet ja mitä tehneet. Sitten niitä peukuttelen ja ihastelen rakennettua vierasmajaa tai iloista perhekuvaa ahvenanmaan reissulta samalla kun töllössä pyörii wallanderin / bondin uusinnat ties monennetta ketaa

Vierailija
28/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se ap itse joka alapeukuttaa kaikki kommentit joissa oikeasti ehdotetaan jotain 🥹 Pistäs nyt tähänkin alapeukkua 🥹

Mulla on muutama tuttu sinkku jotka käy lomilla kansallispuistoissa vaeltamassa. Voivat olla muutaman päivän vaelluksia tai ihan vaan päivän kestäviä. Reitit on merkittyjä ja minusta tuo kuulostaa kivalta. Lähtisin itsekin jollei olisi tullut hankittua mökki jossa puuhaa riittää.

Voisi ollakivaa jos olisi kaveri, yksin en uskalla metsikköön  lähteä. 

Vierailija
29/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lukeminen ja käsityöt? Jos on parveke, niin istu siellä ja ota rennosti ja lue tai virkkaa. Kun olin lapsi ja yksinäinen, niin lainasin kirjastosta kasan kirjoja vähän väliä ja istuin parvekkeella lukemassa. Hyvin sujui kesäloma ja onnistuuhan toi aikuisenakin.

Vierailija
30/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle, toivottelee kohtalontoveri...toinen juttu sitten kun menee töihin ja kuuntelee työkavereitten kesälomatekemisiään...

Lohduttavaa että muitakin! 

Tai sit ne kyselyt että mitä teit lomalla? 

Ööh joo googlailin mitä olisin voinut tehdä 😁 (hieman kärjistäen). 

No nyt häivyn ostamaan mansikoita ja kirjastoon hakemaan jotain lukemista. Ap

Vierailija
31/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa se on kuin olla jossakin kusisessa työssä päivät. Työtä on pakko tehdä sen takia, että saa rahaa elämiseen, mutta muuten ei sinne menisi. 

Vierailija
32/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lukeminen ja käsityöt? Jos on parveke, niin istu siellä ja ota rennosti ja lue tai virkkaa. Kun olin lapsi ja yksinäinen, niin lainasin kirjastosta kasan kirjoja vähän väliä ja istuin parvekkeella lukemassa. Hyvin sujui kesäloma ja onnistuuhan toi aikuisenakin.

Luettua joo tulee myös, partsia ei valitettavasti ole. Ap

Vierailija
33/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit sentään liikkua eli nyt nauttimaan loma-arjesta. Itse pitkällä saikulla ja liikuntakiellossa. Istuakaan ei oikein voi ilman kipuja. "Ihanaa jee!" Ei tietoa, koska tämä loppuu. 

Vierailija
34/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla on miljoona kertaa enemmän pelättävää kuin metsässä.

Vierailija
35/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla on miljoona kertaa enemmän pelättävää kuin metsässä.

Joo, kaupungissa tapaa vaarallisia miehiä, mutta metsässä on vaarattomia ja ihania nallekarhuja!

Vierailija
36/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vähänkään kiinnostaa, niin kannattaa lähteä. Kansallispuistoon tai muulle luontopolulle. Ne on merkittyjä reittejä, et voi eksyä. Löytyy joka puolelta maata. Pituudet ja vaativuudet vaihtelevat, valiset itsellesi sopivan. Pakkaat eväät mukaan ja menoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän