Kolmas lapsi, uhka vai mahdollisuus?
Antakaa ajatuksia, kiitos. Meillä on nyt kaksi lasta ja ikää sen verran, että nyt on joko aika saada kolmas (jos siis on enää tullakseen) tai sitten pistää kaikki pinnasängyt ja kopat myyntiin ja maalata seinistä piirtelyt peittoon. Vauvakuume sotkee ajatuksia.
Hahmotan ehkä aika hyvin että mitä kolmas tarkoittaisi tässä vuoden-parin sisään ja meillä varmaan kestettäisiin se, vaikka helppoa ei tulisi olemaan koska turvaverkkoja ei juuri ole. Mutta siis asunnossa olisi oma huone kolmannellekin jne.
Mutta mitä ajateltavaa kolmas lapsi toisi tulevaisuuteen? Jäisikö joku ulkopuoliseksi, onko heistä tulevaisuudessa tukea toisilleen, mitä kaikkea ei voi ehkä ennalta aavistaa?
Kommentit (23)
Hyvä lähteä miettimään siitä,onko jo liikaa elämässä tekemistä, vai riittääkö aika yhdelle lapselle vielä ja miten rahatilanne? Meillä ihan suoraan sanottuna jäi kolmas lapsi tekemättä,ei varaa lisäsuihin. Jos mulla rahaa olis,tottakai olisin voinu pyöräyttää vielä ties kuinka monta lasta. Mut mä en ole sellanen, et alan vinkumaan yhteiskuntaa elättämään meitä.
Mikäli aiotte roudata ne kaikki kolme päiväkodin varhaiskasvatettavaksi, missä 1 hoitaja per 7 lasta, tai lapsiryhmässä 21, niin kaksi lasta ehdoton maksimi.
Mikäli teillä on varaa siihen että toinen vanhemmista jää kotiin lasten kanssa hoitamaan omia lapsianne, tehkää ihmeessä niin monta kuin jaksatte.
ja lompakko kestää.
Ei ole järkevää hankkia lapsia ellei niiden kanssa jaksa tai voi olla.
Anna luonnon päättää. Tulee, jos on tullakseen.
Uhka ja mahdollisuus. Riippuu minkälainen luonne, onko helppo vai vaativa, erityistarpeita, tuleeko juttuun sisarusten kanssa, onko terve jne.
Voi siis käydä hyvin tai huonosti, vain kokeilemalla selviää.
Luulisin, ettå mahdollisuus kohdallanne, koska mietitte asiaa
Minulla oli kaksi poikaa, mutta sitten tuli ihan kauhea halu saada vielä yksi lapsi.
Onneksi saimme hänet. Vanhimman ja nuorimman välillä on 6 vuoden ikäero, mutta nyt kun kaikki ovat lähes aikuisia se ei kauheasti haittaa
3 pojan äiti
Kasvattakaa hei edes se yksi tervepäiseksi ja järkeväksi. Keskittykää niihin lapsiinne ja pitäkää heistä huolta, Päiväkodeissa näkee jatkuvasti lialta haisevia lapsia joilla liian pienet kengät eikä lämpimiä vaatteita, vaihtovaatteista tai ehjistä sukista puhumattakaan! Ei älytä edes vaippoja tuoda eillei hoitaja huolehdi niistäkin ja patista tuomaan! Ja sitten haaveillaan että pitäisköhän vielä yksi...
"Turvaverkkoja ei juuri ole" ja kolmannesta lapsesta haaveillaan ! Nyt se vauvakrääsä ja pinnasänky äkkiä toriin myyntiin ja järki päähän. Kovat ajat edessä.
Muista että se kolmaskin lapsi kasvaa, vauvana lapset ovat ihania, mutta mieti että jossain vaiheessa talossa on kolme teiniä.
Jos täältä pitää kysellä niin ei, jos todella haluaisit/haluaisitte kolmannen niin et täältä kyselisi.
En kolmatta lasta edes harkitsisi, jos tietää jo nyt että tulee olemaan vaikeaa ja ei ole tukiverkostoa.
Vierailija kirjoitti:
"Turvaverkkoja ei juuri ole" ja kolmannesta lapsesta haaveillaan ! Nyt se vauvakrääsä ja pinnasänky äkkiä toriin myyntiin ja järki päähän. Kovat ajat edessä.
Oletko sinä vanhempiesi kolmas lapsi joka olisi voinut jäädä syntymättä?
..helppoa ei tulisi olemaan koska turvaverkkoa ei juuri ole . mutta siis asunnossa olisi oma huone kolmannellekkin jne..
Voi jukolauta. Siinä oikein esimerkki kun hormonit ja tyhjä pesän syndrooma puskee yhtä aikaa päälle ja sammuttaa järjen valot.
En tekisi sitä kolmatta, jos olisin sinä. Itse tein ja olen katunut pitkään. Paljon riippuu millainen parisuhde on. Nauttikaa niistä, jotka olette saaneet.
- Oletko sinä vanhempiesi kolmas lapsi joka olisi voinut jäädä syntymättä?
Itseasiassa olen. Vanhempien into ja jaksaminen lopahti arjessa vauva-ajan jälkeen kun illuusiot haihtui ja takaisinhan meitä lapsia ei voi työntää. Sai huolehtia itse itsestään.
Jos jompikumpi jää työttömäksi, niin putoatte toimeentulotuelle eli kaikki varallisuutenne viedään.
Sanoisin ettei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Turvaverkkoja ei ole, on sitä ennenkin pärjätty. Edesmennyt anoppi synnytti 7lasta, joukossa yhdet kaksoset.
Kaksi vai kolme parempi?