Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No höh!!! Oliko lahjani tosiaankin liian vaatimaton?

Vierailija
22.05.2007 |

Tultiin, just tuttavalapsen 7v synttäreiltä. Mennessä annoin lapselle kortin, jonka välissä oli 5e. Lapsi avasi kortin ja kääntyi äitiinsä päin, sanoi hyvin pettyneellä äänellä " vaan viis euroo" ja viskasi rahan eteisen pöydälle...

Äiti siinä alkoi sitten nopeasti paikkailemaan poikansa sanoja: " Matti onkin nyt saanut paljon rahaa lahjaksi... mummo antoi 30e, toinen mummo lähetti 50e, täti antoi 15e ja isomummo 20e..."

Meille tuli kutsu eilen illalla synttäreille enkä ole sen jälkeen käynyt kaupassa, että olisin voinut ostaa jonkun lahjan. Tosin en olisi käyttänyt lahjaan ainakaan paljoa enempää, kuin 5e.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 78

Vierailija
62/65 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä äidillä oli kanssa pakottava tarve pukeutua juuri sinne juuri niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muksu sai kerran erään sattumoisin sossu-tädin lapselta, 2,50e lahjaksi!!! SE oli mun mielestä aika vähän. Mutta kun ajatellaan että markka-aikana se on n.15mk. Niin johan silläkin jo jotain pientä kivaa saa. Ja kyllä meillä muksu kiitti siitäkin rahasta! Se oli lahja hänelle!

Kyllä nykyään pitäisi lasten oppia että syntymäpäivillä kiitetään lahjoista, kaiken arvoisista! Ja se että annetaan lahja syntymäpäiväsankarille, ei tarkoita että lähtiessä pitää saada jotain mukaansa!!!

Sitten toinen että syntymäpäivä vieraita pitäisi myös kohdella tasavertaisesti. Jos ei satu pääsemään ajoissa juhliin,ilmoittaa siitä etukäteen. Ja sitten ei tämä synttäri vieras saa mitään.... kakkua tai muutakaan. Niin ei sekään ihan oikein ole.

Tällainen tapaus on käynyt pari kertaa ja lahjaksi silloin vei 10euroa.

Ja kaveri oli sellainen jonka kanssa ei muuten ole tekemisissä. Mutta kun tiesi että muut kaverit vie 10e lahjaksi, ei lapseni halunnut olla erilainen. Mutta kyllä sai eriarvoisen kohtelun. Oli muutenkin jätetty yksin bileistä, kun oli tullut kerta myöhemmin!

Silloin päätin että tuollaiset melkein kamut ei saa 10euron lahjaa eikä rahaa! Annan sen mielummin omalle lapselleni joka osaa arvostaa sitä rahaa.

Vierailija
64/65 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muka saa? Karkkipussin? Liian pieni raha - ainakin 10 euroa pitää olla. Sillä saa ainakin kirjan.

Vierailija
65/65 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin ykspäivä mun 5-vuotiaalle pojalla 10 euron setelin, ja hänen isosiskolleen joka on 13-vuotta, 6 euroa (en nyt jaksa kirjoittaa miksi näin). Mutta poika loukkaantui, kun sisko sai enemmän rahaa? Ja olis halunnut vaihtaa sen yhden setelin, niinhin kolmeen kolikkoon. Pikkasen meitä huvitti, ja selitettiin sitten että, " sulla on kuule enemmän nyt rahaa" . Tyyty kohtaloonsa, mutta en tiedä ymmärsikö oikeesti sen että, se seteli tosiaan oli enemmän kuin ne kolikot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä