Laihdutuksessa jumi. Pitäisikö lisätä liikuntaa joka päivälle?
Jos tekisi esim puolentunnin-tunnin juoksulenkin päivässä? Nyt käynyt noin kolme tai neljä kertaa viikossa. Ruokamäärät on jo aika maltillisia.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on peruskulutuksesi? Nykyinen BMI? Kuinka iso nykyinen kalorivaje?
Syön noin 1100-1500 kaloria päivässä. En osaa vastata sen kummemmin.
Valhetta.
Itse syön 1200 kaloria päivässä js pysyn hyvin nykyisessä painossani (45 kg/155 cm). Jos tästä pitäisi pudottaa nii söisin 800-900 kaloria päivässä. En usko lukuihisi, ellet ole samankokoinen kuin minä. Edelleen, mikä on painosi ja pituutesi?
Ei kai me kaikki olla samanlaisia.
Eipä olla ei. Mutta keskimäärin alle 1500 päivittäisillä kaloreilla moni laihtuu peruskulutus huomioiden, ellei ole hyvin pienikokoinen kuten minä. Huomattavasti todennäköisempää on että syödyt kalorit lasketaan väärin, joko itselleen edullisesti lukemaa alemmaksi uskotellen tai vahingossa.
Tämä "Ruokamäärät on jo aika maltillisia" kertoo jo totuuden. Syöt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valhetta.
Itse syön 1200 kaloria päivässä js pysyn hyvin nykyisessä painossani (45 kg/155 cm). Jos tästä pitäisi pudottaa nii söisin 800-900 kaloria päivässä. En usko lukuihisi, ellet ole samankokoinen kuin minä. Edelleen, mikä on painosi ja pituutesi?
Ei kai me kaikki olla samanlaisia.
Eipä olla ei. Mutta keskimäärin alle 1500 päivittäisillä kaloreilla moni laihtuu peruskulutus huomioiden, ellei ole hyvin pienikokoinen kuten minä. Huomattavasti todennäköisempää on että syödyt kalorit lasketaan väärin, joko itselleen edullisesti lukemaa alemmaksi uskotellen tai vahingossa.
Tämä "Ruokamäärät on jo aika maltillisia" kertoo jo totuuden. Syöt liikaa.
Et vastannut kysymykseeni😄
Et kerro painoasi. Loputtomiinhan ei voi ihminen laihtua.
4 päivän vesipaasto poistaa jumit.
Vierailija kirjoitti:
Ap välttelee tähän vastaamista koska on armoton l äs ki, varma tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap välttelee tähän vastaamista koska on armoton l äs ki, varma tieto.
Tuskin jaksaisin juosta tuntia jos olisin. Varma tieto.
Minulla toiminut se, että yhtenä päivänä viikossa syön mitä haluan. Ostan valkoista sämpylää aamupalalle ja juustoä päälle, syön lounaaksi pastaa tai pitsaa ja illalla karkkia ja sipsiä. En laske, mitä kalorit ovat, mutta mitään 5000 kcal mättöjä ei kuitenkaan. Tämä yksi päivä turvottaa ensin nesteineen kilon pari lisää mutta aina viikossa lähtee 0,5-1 kg painoa. Silloin kun pidin täysin "puhtaita viikkoja" ja saatoin herkutella vain marjoilla tai yhdellä suklaapatukalla yhtenä päivänä, painoni junnasi ja putosi vähemmän. Kannattaa siis pitää yksi vapaan syömisen päivä (mutta älä vedä övereitä, jotta viikon kalorivajeesi ei kulu tähän päivään, itse juoksen 10 km 4-5 kert viikko, niin kalorivajetta on kylliksi), laittaa aineenvaihdunnan taas käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani laihtui 20 kg alkamalla syömään. Oli ikuinen laihduttaja ja salaatinpuputtaja aikaisemmin. Syö aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Tavallista ruokaa, ei välipaloja. Sanoo että herkkuja ei tee edes mieli kun syö niin hyvin. Olen kokeillut nyt tätä reilun viikon, kolme kiloa on kadonnut (ennen söin suklaata lähes päivittäin). Arvatkaapa vain olenko innostunut!
Ei syö välipaloja. Silti ruokalistassa komeilee "välipala"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On normaalia, että laihdutuksessa tulee jumeja ja paino pysyy pitkään samana.
Tarkista, että ruokasi on lisäaineetonta, prosessoimatonta ja joskus myös ruokamäärän lisääminen voi auttaa painonpudotuksessa.
Älä käytä esim mitään kaurajuomia ja muita teollisuuselintarvikkeita.
Tämä onkin hyvä neuvo. Syö vain prosessoimatonta ruokaa!
Ruokavalio käy silloin todella suppeaksi eikä tule syötyä juuri mitään.
Sä nyt yrität nakittaa tuohon sanaan "prosessoimaton"
Huomioitu, ei aihetta enempään kommentointiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla toiminut se, että yhtenä päivänä viikossa syön mitä haluan. Ostan valkoista sämpylää aamupalalle ja juustoä päälle, syön lounaaksi pastaa tai pitsaa ja illalla karkkia ja sipsiä. En laske, mitä kalorit ovat, mutta mitään 5000 kcal mättöjä ei kuitenkaan. Tämä yksi päivä turvottaa ensin nesteineen kilon pari lisää mutta aina viikossa lähtee 0,5-1 kg painoa. Silloin kun pidin täysin "puhtaita viikkoja" ja saatoin herkutella vain marjoilla tai yhdellä suklaapatukalla yhtenä päivänä, painoni junnasi ja putosi vähemmän. Kannattaa siis pitää yksi vapaan syömisen päivä (mutta älä vedä övereitä, jotta viikon kalorivajeesi ei kulu tähän päivään, itse juoksen 10 km 4-5 kert viikko, niin kalorivajetta on kylliksi), laittaa aineenvaihdunnan taas käyntiin.
No täytyy kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy painonpudotuslaskureita ja niihin, kun syöttää rehellisesti ja oikein kysytyt perustiedot laskuri laskee millä kalorimäärällä saat painoasi pudotettua haluamasi määrän määrittelemässäsi ajassa. Käytin itse tuollaista laskuria, kun pudotin painoa 20 kg vuoden aikana ja ihan oikein se laskuri ne kalorit laski. En rehellisesti sanottuna jaksanut laskea tarkkoja kaloromääriä kuin pari viikkoa ja sitten luotin omaan arviooni ja lautasmalliin. Aluksi harrastamani liikunta oli kävelyä ja osa siitä oli ihan hyötyliikuntaa ja sitten, kun aloin olla tavoitepainossani aloin käymään kuntosalilla pari kertaa viikossa. Ruokavalio jota noudatin painoa pudottaessani ei ollut mikään erikoinen dieetti vaan söin ravintosuositusten mukaista ruokaa ja noudatan tätä ruokacaliota edelleenkin.
Olen katsonut historiadokumentteja ja 40-luvulla saksalaisten leireillä ei ollut yhtään lihavaa verkkoaidalla. Sitä laihtuu kun on syömättä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bodypumptreeni, onnistuu ihan kotonakin. Tanko ja muutamat levypainot messiin. Näillä olen saanut oman jumiutuneen aineenvaihdunnan käyntiin.
Ei nykyisiin uusiin kerrostalokoppeihin mahdu mihinkään tuollaiset tankoviritykset. Yksiöitä suuremmissa asunnoissa huoneet ovat lähes entisten vaatehuoneiden kokoisia. Niihin ei mahdu sängyn lisäksi edes perusovilla varustettuja vaatekaappeja.
No vaikka pelkällä kahvakuulallakin pystyy jo tekemään paljon. Kesällä sen kanssa voi mennä pihalle jos ei ole sisällä tilaa. Mutta silti suosittelen ennemmin ihan salitreeniä kunnon painoilla pari kertaa viikossa, sillä itse olen saanut painon laskusuuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet säästöliekillä.
Vierailija kirjoitti:
Syö välillä kunnolla päivänä, parina. Sen jälkeen jatkat dieettiä ja ylläri ylläri: paino lähtee putoamaan nopeammin. Sinä olet saanut kroppasi säästöliekille, siksi tuo jumi ja sen takia tarvitset jotakin buustia ruuansulatukseen. Tuon takia joka ikisessä pikalaihdutuskuurissa kaalisoppa- ja sairaaladieettejä myöten yksi päivä on syö mitä vain -päivä.
Höpsis. Keho laihtuu ketoosissa, ihan sama mikä kalorimäärä jos mättää hiilaria eikä anna kehon mennä ketoosiin joko hiilihydraatittoman tai paaston kautta niin ei se paino mihinkään putoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bodypumptreeni, onnistuu ihan kotonakin. Tanko ja muutamat levypainot messiin. Näillä olen saanut oman jumiutuneen aineenvaihdunnan käyntiin.
Ei nykyisiin uusiin kerrostalokoppeihin mahdu mihinkään tuollaiset tankoviritykset. Yksiöitä suuremmissa asunnoissa huoneet ovat lähes entisten vaatehuoneiden kokoisia. Niihin ei mahdu sängyn lisäksi edes perusovilla varustettuja vaatekaappeja.
No vaikka pelkällä kahvakuulallakin pystyy jo tekemään paljon. Kesällä sen kanssa voi mennä pihalle jos ei ole sisällä tilaa. Mutta silti suosittelen ennemmin ihan salitreeniä kunnon painoilla pari kertaa viikossa, sillä itse olen saanut painon laskusuuntaan.
Jos aikoo pudottaa painoa niin voimaharjoittelu ei ole avain siihen vaan ainoastaan lihaläskin lisäämiseen. Painon pudotukseen auttaa se kun ei tee mitään. Urheilu lisää painoa lihaksiin ja lihaksikas nainen ei ole yhtään sen seksikkäämpi kuin lihavakaan, vaan ainoastaan maskuliinisempi, homompi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile. Muista pitää yksi palautumispäivä.
Palautumispäivinäkin voi kuitenkin tehdä jotain kevyttä, itse käyn silloinkin kävelemässä. Vaikka se ei kaloreita polttaisikaan niin hirveästi niin ainakin on sen aikaa poissa jääkaapilta ja tulee helpommin tehtyä kevyempiä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikoo pudottaa painoa niin voimaharjoittelu ei ole avain siihen vaan ainoastaan lihaläskin lisäämiseen. Painon pudotukseen auttaa se kun ei tee mitään. Urheilu lisää painoa lihaksiin ja lihaksikas nainen ei ole yhtään sen seksikkäämpi kuin lihavakaan, vaan ainoastaan maskuliinisempi, homompi.
Olenpa kovin eri mieltä. Painoa yleensä halutaan pudottaa, toki terveyssyiden lisäksi, jotta näytettäisiin pienemmältä ja kiinteydytään. Voimaharjoittelu tekee juuri sitä silloin kun se on normaalin harrastajan määrissä ja painoissa. Treenata pitäisi ihan tosissaan jotta saisi varsinaisesti lihaksia saati muuttuisi jotenkin maskuliiniseksi. Lihas sitä paitsi polttaa enemmän energiaa kuin läski.
Kerran viikossa liikkuminen riittää, esim. 1 tunti tai 2 tuntia liikuntaa jos vain muuten on ruokavalio kunnossa. Liikaa ei kannata liikkua ja pitää muistaa levätä.