Kuunteleeko enää kukaan radiota?
Radio on kadonnut mun elämästä. Työpaikalla ei soi radio, ei bussissakaan eikä enää parturissakaan. Mites teillä siellä maaseudulla?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus määräaikaistyössä, jossa radio huusi dementiaosastolla täysillä aamusta iltaan taustalla. Meinasi pää haljeta.
Itsellä on kotona cd-soitin, jossa on myös radio. Jos on tietokoneongelmia, niin silloin on radiolle tullut käyttöä. Aniharvoin muuten kuuntelen, vain ehkä silloin, jos kyllästyttää sekä netti että tv.
Radio ei rasita samoin kuin telkkari tai netti, koska radiota vain kuunnellaan ja olenpa huomannut, että se saattaa jopa virkistää ja stimuloi, kun ei samalla myös katso sitä, mitä kuuntelee. Musiikkia en yleensä jaksa kuunnella, vaan puheohejelmia sitten kuuntelen, jos radio on päällä.
Lisäksi kotivarasta löytyy paristokäyttöinen taskuradio.
Mullakin on jemmassa kaapissa oikein hyvä soitin. Ostin joskus 30 vuotta sitten, kun myytiin viimeisiä kannetavia radioita, joissa 2 paikkaa c-kaseteille ja lisäksi cd soitin. Ihan varsin ostin, kun alessa oli, en ole kun kokeillut pari kertaa. Oli joku kallis merkkikin ja sellainen aika iso. Epäilen kyllä, että nuo minun c-kasetit ei ehkä enää toimi. Pitäisi joskus kokeilla
Äitini kuuntelee kotona ja mökillä radiota, omalla tavallaan kotoisa tunnelma silloin kun olen käymässä.
Usein. Aina töissä, sieltä joku oma lista kuulumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Mitä muutakaan sitä kuuntelee? Eikait kukaan nykyään hiljaisuudessa istu.
Ehkä vanhemmalle sukupolvelle radio on vielä se ykkösjuttu, mutta nuoret ja keski-ikäiset ovat ainakin siirtyneet käyttämään striimauspalveluita, kuten Spotifyta, Apple Musicia tai SoundCloudia.
Sitäkö ei lasketa radioksi jos autolla ajaessa laittaa kuulumaan oman soittolistan? Oletko vitsikäs. Olen 40v
Jos autossa laittaa Spotifysta oman soittolistan soimaan, niin silloin tosiaan kuunnellaan Spotifyta, ei radiota. Radio tarkoittaa radiokanavan lähettämää sisältöä, jossa kanava päättää, mitä sieltä tulee. Spotify-soittolistassa taas kuuntelija itse valitsee musiikin tai palvelun algoritmi valitsee kappaleet hänen puolestaan. Sisältö tulee internetin kautta suoratoistona, ei radiolähetyksenä. Eli kyseessä ovat todellakin kaksi eri asiaa.
Kasikymppiset, terveysasemien työntekijät ja varmaan joidenkin muiden virastojen työntekijät.
Öisin tulee kuunneltua Roll FM:ää. Hyvin vaihtelevaa musiikkia putkeen, ei soittolistoja eikä mitään vaivaannuttavaa juontoa.
Sitäkö ei lasketa radioksi jos autolla ajaessa laittaa kuulumaan oman soittolistan?
Ap taisi tarkoittaa radion kuuntelua, jossa kuunnellaan sitä ohjelmaa, mitä sieltä radiosta kulloinkin lähetetään.
Vierailija kirjoitti:
Joskus autossa, sielläkin nykyään enää harvoin. Typerät omasta mielestään nokkelat ja vitsikkäät juontajat ärsyttävät. Jotain sellaista kanavaa voisi ehkä kuunnellakin, jossa olisi vain musiikkia, ilman välissä vitsailevia ääliömäisiä juontajia. Novaa joskus nuorempana kuuntelin, nyt ei pää kestä sitäkään tekopirteyttä
Mä en voi mainosten takia kuunnella enää muuta kuin yleä. Muuten hyvä mutta biisivalikoima saisi olla parempi. Silti kevyesti paras radiokanava jo monipuolisuutensa takia.
Radio city soi autossa ja kuntosalilla. Parempi kuin radio rock.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuuntelee kotona ja mökillä radiota, omalla tavallaan kotoisa tunnelma silloin kun olen käymässä.
😄 Radio on jäänyt monella kokonaan käytöstä, sen takia siitä on tullut vähän nostalginen. Toivottavasti ei kuitenkaan aleta radiota lakkauttamaan, vaikka sen suosio hiipuukin.
Yleltä kuuntelen mielelläni Pekka Laineen ja Susanna Vainiolan asiantuntevia musiikkiohjelmia. Harvoin muuta. Mainoskanavia en ollenkaan.
Itse taas seuraan paljon musiikkia ja keikkatallenteita YouTubesta, koska nimenomaan tykkään siitä visuaalisesta stimulaatiosta äänen ohella.