Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi elämän tarkoitus?

Vierailija
22.07.2026 |

Minä en tiedä. 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat luoneet meidät. Ja me luomme toisia.

Vierailija
62/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saada pillua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nyt universaalia elämän tarkoitusta, vai sitä, mikä tarkoitus juuri sinun elämälläsi on?

Universaalilla elämän tarkoituksella viittaa siihen, miksi kosmisessa järjestelmässä on sellainen ilmiö kuin elämä.

Sitten voidaan puhua jonkun tietyn elämänmuodon tai eliölajin tarkoituksesta. Esim. mikä on ihmislajin tarkoitus. (Vakavasti ottaen näyttää uhkaavasti siltä, että ihmislajin tarkoitus on tuhota tämä planeetta.)

Yksittäisen yksilön elämän tarkoitus taas voi olla mitä vain. Itse koen ja näen oman elämäni tarkoituksena sen, että olen yksi osa sukupolvien ketjua.

Vierailija
64/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aika jännä, että kukaan ei sanonut tätä vielä! Okei, kaksi rakkautta mainittu, se on oikeastaan aikalailla sama. Mutta elämän tarkoitus on palvella ja auttaa muita. Ajatelkaa miten paljon parempi maailma olisi, jos kaikki pyrkisivät kaikissa toimissaan auttamaan muita tai huomioimaan sen, ettei tee pahaa kenellekään! 

Se tuntuu vaan niin toivottomalta. Ikävä kyllä. On niin paljon pahuutta.

Vierailija
65/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nyt universaalia elämän tarkoitusta, vai sitä, mikä tarkoitus juuri sinun elämälläsi on?

Universaalilla elämän tarkoituksella viittaa siihen, miksi kosmisessa järjestelmässä on sellainen ilmiö kuin elämä.

Sitten voidaan puhua jonkun tietyn elämänmuodon tai eliölajin tarkoituksesta. Esim. mikä on ihmislajin tarkoitus. (Vakavasti ottaen näyttää uhkaavasti siltä, että ihmislajin tarkoitus on tuhota tämä planeetta.)

Yksittäisen yksilön elämän tarkoitus taas voi olla mitä vain. Itse koen ja näen oman elämäni tarkoituksena sen, että olen yksi osa sukupolvien ketjua.

En usko että ihmiset tätä planettaa tuhoaa. Eläinlajeja kyllä tuhoaa ja vaikuttaa jopa ilmastoon jonkin verran. Mutta en usko että riittää rahkeet koko planeetan tuhoamiseen. Luonto on aika hyvä korjaamaan itsensä ja kestämään. Vaikka osa lajeista kuolisikin.

Vierailija
66/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elämän tarkoitus on kulkea kohti helvettiä.

Vierailija
67/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen yksi osa sukupolvien ketjua." Se on muuten h-tin pitkä ketju, puhutaan "ziljoonista" vuosista. Jokaisen piti tässä ketjussa löytää parittelukumppani ja ravintoa hengissä pysymiseen. Ihmeellistä mutta totta!

Vierailija
68/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasukeille naureskelu.

Vierailija
69/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävän karkoitus. 🌞

Vierailija
70/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

42

Vierailija
71/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Planeetta tuhoutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa.

Vierailija
72/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on sekä lisääntyä että kasvaa henkisesti kohti rakkautta. Loppu tavoite on ymmärtää, että on sielu kehossa.