Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi elämän tarkoitus?

Vierailija
22.07.2026 |

Minä en tiedä. 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme täällä joka päivä kuolemallemme.  Mieti mikä sinulle täällä on mielekästä ja hyvää. 🍃🌱🌿🍀🍃🌱🌱🌱

Vierailija
22/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun näköinen kilpajuoksu lienee.

Se tässä kilpajuoksussa ihmetyttää tuo rahan ja vallan ahneus.  Ajatella esim, Putin , Trump ym.  Syntyä ahnehtimaan valtavasti omaisuutta , tapaa ihmisiä valtavasti että saa käyttää valtaa ja  HUPS. TULEE VANHYYS JA KUOLEMA.  OLIKO  ELÄMÄLLÄ MERIKITYSTÄ ???  ENTÄ MIELENRAUHAA YM.   🤔🤔🤔🤔

Niinpä, ja saappaat jalassa lähtevät. Luulevat vielä olevansa korvaamattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikki olemassaoleva on kaikkeuden tietoisuuden ilmentymää. Tuo tietoisuus on kaikki, mitä on. Tämä maailma, materia, kaikki mitä siinä on, on tuon tietoisuuden ajattelua, kaikkeuden uni. Minä ja sinä olemme hahmoja tietoisuuden unessa ja samalla maailmankaikkeuden dissosiaatioita, joiden silmillä se tutkii itseään.

Vierailija
24/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on eri tarkoitus, jollekin se saattaa olla puutarhanhoito, jollekin toiselle kiivetä kaikki maailman vuoret.

Vierailija
25/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kysymystä voi funtsia monelta kantilta, kuten nyt vaikka evoluution tai uskonnon. Ja jokaisella meillä on oma näkemys. Minun tarkoitukseni on oppiminen.

Vierailija
26/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimys

Vierailija
27/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ikävän karkoitus?

Vierailija
28/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä järjissään loppuun asti, maaliviivan yli raahautuen.

Kokemus se on tämäkin, elämä.

Vierailija
29/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä nuori kloppi, mitä on elämän oppi. Luki yhdessä postikortissa. Mutta voisimme luoda hyvän elämän kaikille melkein, tasapainoa ja rauhaa.

Vierailija
30/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas sanoi mielestäni viisaasti, että elämän tarkoitus on etsiä elämän tarkoitusta. Toivottavasti muistin oikein!

Vierailija
31/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me elämme täällä joka päivä kuolemallemme.  Mieti mikä sinulle täällä on mielekästä ja hyvää. 🍃🌱🌿🍀🍃🌱🌱🌱

Chillailu. Olen 99% ajasta yksin. Huolehdin perustarpeistani. En ole työelämässä, saan eläkettä. Lapsesta asti olen kokenut itseni enemmän metsän eläimeksi kuin sellaiseksi ihmiseksi, mitä yhteiskunta odottaa. Minulla on elämä ja oikeus olla olemassa. Siinä se.

Vierailija
32/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä nuori kloppi, mitä on elämän oppi. Luki yhdessä postikortissa. Mutta voisimme luoda hyvän elämän kaikille melkein, tasapainoa ja rauhaa.

Olikohan se mikä vai mitä. Jokatapauksessa.

Vierailija
33/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aika jännä, että kukaan ei sanonut tätä vielä! Okei, kaksi rakkautta mainittu, se on oikeastaan aikalailla sama. Mutta elämän tarkoitus on palvella ja auttaa muita. Ajatelkaa miten paljon parempi maailma olisi, jos kaikki pyrkisivät kaikissa toimissaan auttamaan muita tai huomioimaan sen, ettei tee pahaa kenellekään! 

Vierailija
34/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen, pelaaminen, syöminen, runkkaaminen ja paskantaminen.

-Lord Incel

Vierailija
35/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen tunteminen. 

Vierailija
36/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni elämällä ei tarvitse olla tarkoitusta. 

Vierailija
37/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien sota kaikkia vastaan.

Vierailija
38/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aika jännä, että kukaan ei sanonut tätä vielä! Okei, kaksi rakkautta mainittu, se on oikeastaan aikalailla sama. Mutta elämän tarkoitus on palvella ja auttaa muita. Ajatelkaa miten paljon parempi maailma olisi, jos kaikki pyrkisivät kaikissa toimissaan auttamaan muita tai huomioimaan sen, ettei tee pahaa kenellekään! 

Ajattelin juuri samalla tavalla, oikeastaan tämä on sama kuin ihmiskunnan kultainen sääntö:  rakasta lähimmäistäsi  niin kuin itseäsi.  Kuulostaa helpolta, mutta miten vaikea se onkaan toteuttaa. 

Vierailija
39/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillunhuulien varassa liihottelu ja kiihottelu.

Vierailija
40/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän vastauksen.

Elämän tarkoitus on elää omaa elämää.