Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu tämä räjähdysmäisesti lisääntynyt päihteiden käyttö ja ihmisten pahoinvointi?

Vierailija
22.07.2026 |

Asumme ns. hyvällä alueella pk-seudulla, meidän alueelle kulkee vain bussit ja lähin raideliikenneasema on n. 1,5km päässä. Nyt täälläkin on alkanut näkymään ihmisten pahoinvointi ja päihteet. Alueella on kesänä aikana tapahtunut murtoja ja varkauksia ja niiden yrityksiä, lähikaupassa todistimme härskiä näpistystä ja sekaisin olevia ihmisiä näkyy viikottain. 

Olemme asuneet alueella 11 vuotta ja nyt viimeisen vuoden aikana lieveilmiöt ovat yleistyneet. Muutimme tänne rauhallisen alueen perässä, jossa lapsilla on hyvä kasvaa, mutta onko yleismaailmallinen tilanne menossa näin huonoon suuntaan ja mistä tämä johtuu?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmat kulkevat usein yhdessä mielenterveysongelmien kanssa.

Vierailija
22/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käytön vähenemisellä. Se paha olo pitää purkaa jollain ja muut päihteet tulee kuvioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan tilastollinen fakta, että päihteidenkäyttö on vähentynyt. Samoin hyvinvointi on lisääntynyt aina koronavuosiin ja sen jälkeisiin hyvinvointivaltion romutustalkoisiin asti. Sen sijaan mikä on kasvanut, ovat tuloerot. Tämä puolestaan aiheuttaa hyvinvoinnin polarisoitumista. Hyvinvoivat voivat entistä paremmin ja huonostivoivat entistä huonommin ja siten heidän pahoinvointinsa on entistä näkyvämpää. 

Nämä ovat faktoja, jotka toistuvat kaikissa sosiologissa tutkimuksissa ja ovat myös esitettävissä tilostollisin menetelmin. Tämä on yleistieto, jonka luulisi "hyvällä alueella" asuvan ihmisen taustoilla tietävän. Aloitus siis on todennäköisesti provo jossa on tarkoitus alkaa syyttelemään erilaisia poliittisia tahoja, ihmisryhmiä ja toisaalta alleviivata omaa erinomaisuuttaan.

Olisikin provo, mutta kun ei ole. Suurin osa näistä, jotka aiheuttavat ongelmia, ovat valitettavasti jonkin päihdyttävän aineen alaisena. Ap

Vierailija
24/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana hallitsee ihmisiä.

Vierailija
25/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdekäyttö, on hyväksyttävää käyttää huumeita. Ja helppo saatavuus. 

Vierailija
26/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys jne ei muuta tekemistä kun vetää pää täyteen.

Rahanpuute voi olla joillakin ja huono kohtelu. Ei työttömyys itsessän kaikkia saa päihdepuolelle todellakaan.

Vierailija
27/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aattelee näin huvikseen. 1g hyvää hasista sellaiselle joka polttaa kerran kk kestää muutaman päivän maksaa sen 20e. Ostappa alkoholia muutamaksi päiväksi. :D kumpi tulee halvemmaksi?

Vierailija
28/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muutakaan täällä tekis? Suomalaiset on hylänny omansa hankeen kuin rys sät.

Nyt kitistään kun me ei vaan kuolla pois siellä hangessa ja se pilaa bättre folkin fiilikset.

En ole ehtinyt juomaan tippaakaan alkoholia yli neljään vuoteen, kun mulla on Aina muuta tekemistä ja ei voi olla krapulassa siksi, että aina on tekemistä. 

Mä en tajua edes ihmisiä, jotka valittaa ettei selvinpäin ole mitään tekemistä. Mulla on aina enemmän tekemistä kuin ehtii tekemään. Tosin keski-ikäisenä tykkään 

myös nukkua helvetin paljon ja en halua juoda unia pois. 

Vierailija
29/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan tilastollinen fakta, että päihteidenkäyttö on vähentynyt. Samoin hyvinvointi on lisääntynyt aina koronavuosiin ja sen jälkeisiin hyvinvointivaltion romutustalkoisiin asti. Sen sijaan mikä on kasvanut, ovat tuloerot. Tämä puolestaan aiheuttaa hyvinvoinnin polarisoitumista. Hyvinvoivat voivat entistä paremmin ja huonostivoivat entistä huonommin ja siten heidän pahoinvointinsa on entistä näkyvämpää. 

Nämä ovat faktoja, jotka toistuvat kaikissa sosiologissa tutkimuksissa ja ovat myös esitettävissä tilostollisin menetelmin. Tämä on yleistieto, jonka luulisi "hyvällä alueella" asuvan ihmisen taustoilla tietävän. Aloitus siis on todennäköisesti provo jossa on tarkoitus alkaa syyttelemään erilaisia poliittisia tahoja, ihmisryhmiä ja toisaalta alleviivata omaa erinomaisuuttaan.

Jep, tai sitten ihan vaan se, että aloittaja on vähän yksinkertainen. Taloudellinen vakaus tai edes korkeakoulututkinto eivät vielä tee ihmisestä älykästä.

Vierailija
30/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana hallitsee ihmisiä.

Ei saatana ketään hallitse. Jokaine itse tekee viimekädessä sen päätöksen käyttää. Jos ei tosissaan joku ole pakottanut.

Vierailija
31/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmisillä ei ole töitä eikä harrastuksia. Kaveripiirissa on yks juoppo niin pian ne kaveritkin on juoppoja ja rikollisia. Minun entiset kaveri on kaikki alkoholisteja ja monet kuolleet huumeisiin. Nuorena  pelattiin jalista ja salibandya. Minä jatkoin urheilua joten kaverit jäi. Töitä minullakaan ei ole virallisesti mutta olen tehnyt pimeitä hommia. Muuten masentuu jos jää kotiin. Yritän aina ottaa kaikki pikkuhommat mistä saa hiukan rahaa. Sitten niitä hommia on vaan aina tullut lisää kun ihmiset näkee että olen tehnyt homman hyvin ja sovitusti. Yritän säästää rahaa matkailuun ja parempaan autoon joten teen hommia pimeesti.

Vierailija
32/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aattelee näin huvikseen. 1g hyvää hasista sellaiselle joka polttaa kerran kk kestää muutaman päivän maksaa sen 20e. Ostappa alkoholia muutamaksi päiväksi. :D kumpi tulee halvemmaksi?

Halvemmaksi tulee, kun ei käytä mitään päihteitä. 

Vierailija
33/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että teidän alueella on juuri nyt erilainen tilanne kuin joskus aikasemmin ei tarkoita mitään.

Vierailija
34/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmisillä ei ole töitä eikä harrastuksia. Kaveripiirissa on yks juoppo niin pian ne kaveritkin on juoppoja ja rikollisia. Minun entiset kaveri on kaikki alkoholisteja ja monet kuolleet huumeisiin. Nuorena  pelattiin jalista ja salibandya. Minä jatkoin urheilua joten kaverit jäi. Töitä minullakaan ei ole virallisesti mutta olen tehnyt pimeitä hommia. Muuten masentuu jos jää kotiin. Yritän aina ottaa kaikki pikkuhommat mistä saa hiukan rahaa. Sitten niitä hommia on vaan aina tullut lisää kun ihmiset näkee että olen tehnyt homman hyvin ja sovitusti. Yritän säästää rahaa matkailuun ja parempaan autoon joten teen hommia pimeesti.

Päihteet kyllä leviää nopeaa porukassa se on tosi. Itse jätin kaikki ja liikun omissa oloissa. Onko hyvä vieläkään no ei. Mutta parempi mitä huumeessa tai humalassa.

Vierailija
35/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntynyt huono-osaisuus, joka on seurausta sosiaaliturvan ja palveluiden alasajosta. 

Ihan perseestä, että lasten saaminen on kenen tahansa oikeus.

Vierailija
36/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Lisäksi huomauttaisin tähän sen, että parempiosaisten ja huono-osaisten asuinalueiden segregaatio on lisääntynyt ja tämä taas tarkoittaa, että yhä useampi hyvinvoiva elää omassa hyvinvointikuplassaan näkemättä tavallisten ihmisten arkea.

Tästä taas voisi päätellä, ettei aloittaja asu ihan niin hyvällä alueella kun on kuvitellut :D

Vierailija
37/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottomuus. Ei tulevaisuuden näkymiä. Tulevaisuus ahdistaa. Olen itse selvinnyt tähän asti niukasti, mutta ok. Nykyään en meinaa selvitä. Kaikki on kallistunut. Ja pelottaa ettei vahvaa yhteiskuntaa ole kohta enää. Eli tuevaverkkoa.  Enkä edes puhu tuista, vaan pienistä tuloista. 

Vierailija
38/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa wessuun, täällä saa elää rauhassa ja turvassa!

Vierailija
39/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Lisäksi huomauttaisin tähän sen, että parempiosaisten ja huono-osaisten asuinalueiden segregaatio on lisääntynyt ja tämä taas tarkoittaa, että yhä useampi hyvinvoiva elää omassa hyvinvointikuplassaan näkemättä tavallisten ihmisten arkea.

Tästä taas voisi päätellä, ettei aloittaja asu ihan niin hyvällä alueella kun on kuvitellut :D

Asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni Itä-Helsingissä, jossa näkyi koko sosioekonominen kirjo. Ap

Vierailija
40/64 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottomuus. Ei tulevaisuuden näkymiä. Tulevaisuus ahdistaa. Olen itse selvinnyt tähän asti niukasti, mutta ok. Nykyään en meinaa selvitä. Kaikki on kallistunut. Ja pelottaa ettei vahvaa yhteiskuntaa ole kohta enää. Eli tuevaverkkoa.  Enkä edes puhu tuista, vaan pienistä tuloista. 

ettei vahvaa yhteiskuntaa ole kohta enää😂

Täällä ei ole mikään toiminut optimaalisesti kolmeen vuosikymmeneen. 
Lapsuudessani Yleisradiosta tuli Urheiluruutu. Nyt Ylestä on tullut ”Uhreiluruutu”. 80-luvulla kilpailtiin, kuka heittää keihästä pisimmälle. ”Uhreiluruudussa” kilpaillaan, kuka heittää keihästä kaikkein lyhimmälle. Sen jälkeen etsitään syyllinen. Syyllinen on aina joku muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän