Piiskattiinko sinua lapsena? Syntymävuotesi?
Olen syntynyt 1982. Minä sain isän vyöstä. Tukistettiin myös. Kärpäslätkän rautavarsi rapsahteli reisille. =(
Kommentit (35)
Tällainen ketju oli täällä jo aiemmin tänä vuonna. Poistettiinko se?
1983 piiskaa vyöllä, risunoksilla, muoviputkella, tukistettiin, luunappeja ohimolle.
88. Ei piiskattu kertaakaan tai muutenkaan ruumiillisesti kuritettu. Käsittääkseni vanhempianikaan ei piiskattu.
Jos olisivat piiskanneet, olisin vaan vinkunut, että "uuh kovempaa daddy" niin eipä olisi piiskattu enää!
Risulla kintuille ja takapuolelle, tukkapöllyä, luunappeja, nurkassa seisottamista ("häpeä!"), suun pesemistä saippualla. Lisäksi sai kuulla epäsuorasti olevansa epäkelpo sukupuolensa vuoksi.
Ei tullut hullua, mutta heikon itsetunnon sain ja vahvan taipumuksen häpeämään omaa itseään. Jonkin verran välimatkaa, terve parisuhde, vähän terapiaa ja sopivasti lääkitystä niin ihan kelpo veronmaksaja tuli kuitenkin. Ja varmasti myös parempi vanhempi. Vm -87.
Kerran uhattiin antaa piskaa, mutta sitä ei sitten annettukaan, koska tottelin ilman piiskaamista. Olen vuosimallia 1981.
Ei piiskattu, ei tukkapöllyjä eikä luunappeja, ei myöskään henkistä väkivaltaa. Olen syntynyt v. 1960.
Kyllä, 1957. Koivunoksa, nahkavyö yleisimmin käytetyt piiskat
1974 ei piiskattu, vähän on joskus tukistettu tai annettu luunappi, todella vaan muutaman kerran, ja yleensä ihan aiheesta, ei mitenkään huvikseen. En myöskään tunne ketään jota olisi hakattu jollan vyöllä tai piiskalla. Siinä on kuitenkin iso ero että läpsäiseekö takapuolelle kädellä, vai että hakkaako jollain esineellä tms.
-71 ei, eikä tukistettu tai muutakaan.
Ei ole piiskattu. Isä antoi tasan yhden kerran luunapin eikä sen jälkeen enää ikinä. Olen syntynyt 1990.
Kirjoitin tuohon ylemmäs että minua myös pahoinpideltiin kotona usein eri tavoin.
Olen luonteeltani vastakohtasi, voimakastahtoinen ja puolustan itseäni ja läheisiäni leijonaemon tavoin. Vanhempani eivät koskaan puolustaneet minua ja en kerta kaikkiaan voi käsittää miksi eivät. Samoin työpaikalla puolustan niitä, joista pidän. Luulen että jotkut ihmiset hieman pelkäävät minua. Sain kotona niin paljon haukkuja lapsena ja nuorena etten kestä mitään negatiivista arvostelua, ainakaan ilman kunnon perusteluja. Jään harvoin sanattomaksi ja osaan perustella mielipiteeni hyvin ja rauhallisesti.
terv 1973