Millä saisi naapurin rouvan ymmärtämään, ettei pihalle ja ovelle tulla kutsumatta
Meillä on naapurustossa rouva, joka kävelee suljetusta portista sisään. Portista on matkaa pihan poikki kymmeniä metrejä. Sitten vielä pation poikki ovelle. Matkan varrella hän kuikuilee kaikista ikkunoista sisään. Ja siinä matkalla hän saattaa "eksyä" katsomaan, miltä puutarha näyttää ja jos oven aukaisee, hän livahtaa katsomaan miltä sisällä näyttää.
Välillä hän oikaisee pihan poikki koirien kanssa, jos on portti jäänyt auki, kun vastaan on tulossa toisia koiran ulkoiluttajia.
Alkaa olla mitta täynnä tätä tyyppiä.
Kommentit (27)
Meillä auttoi kun hankki pihalle kyykäärmeitä.
Kuulostaa mun naapurilta kavereineen.
Meillä auttoi ihan "Kameravalvonta" -kyltit ja lisäksi ihan oikeasti asennettiin kamera kuvaamaan. Rouva tuli vihaisena sanomaan, että on laitonta kuvata pihassa kulkevia ja minä pyysin asianajajaansa toimittamaan tästä mustaa valkoisella, laki ei moista tunne. Lisäksi näytin rouvalle pari kuvaa hänestä keräämässä kukkapenkistä kukkia.
Lukko, niin ei tarvitse sanoa mitään, mistä tulee kumminkin kovin paha mieli. :( Taitaa olla kaikkien suosikkityttö liikenteessä. Oma piha (jos sellainen on), on kyllä hyvin yksityistä aluetta, jos joku sattuisi testaamaan. Tai ehkä sitä ei ole, ja siinä ongelma.
Meillä on kameravalvonta. Meillä on kaksi sisäänajoa, joista toinen usein jää auki. Ja koska iso tontti, niin ei olla aidattu koko aluetta eli pääsee tulemaan muualtakin.
Naapurin rouva kuulostaa kissalta. Paitsi tuo koirien seurassa liikkuminen.
Minä laittaisin portin jatkossa lukkoon. Munalukko on tosi helppo asentaa ja varmaan on siistimpiäkin lukkoja.
Voi auttaa, kun sanoo sille valitut sanat.
Jos portteihin pistäisi älylukot, jotka sulkeutuvat automaattisesti, niin eivät unohdu auki.
Joku halpa aitaratkaisu loppuosalle tonttia. Tuskin tämä vanhempi rouvashenkilö on kova akrobaatti.
Vierailija kirjoitti:
Minä laittaisin portin jatkossa lukkoon. Munalukko on tosi helppo asentaa ja varmaan on siistimpiäkin lukkoja.
Entä jos investoisit johonkin vähän parempaan, vaikka pin-koodilla tai sormenjäljellä toimivaan, niin ei olisi niin hankala omassa käytössänne. Saisitte ongelman ratkaistua ja samalla toimivan systeemin itsellenne. Munalukko huomenna, kunnes kunnon lukkosysteemi toimitetaan ja asennetaan.
Etkö osaa suutasi avata? Käske suksia v i t t u u n sun tontilta. Niin mä tein, ei ole ollut häiriöksi kun ei enään edes katso päin, saati että puhuis tai tulis lähellekkään. 😂 Tosin kyseessä oli mies, keski-ikäinen ukko joka täysin oma valtaisesti lampsi tontille viime syksynä riipimään mun marjapuskia kun kuulemma "aina saanut ennenkin hakea, kun edellinen omistaja on antanut luvan". Lupasin ampua kun astuu jalallaankaan mun puolelle. Ei ole näkynyt. 😂
Mul oli sama juttu kauan sitten, paitsi, että se oli joku ukko. Nimeä en koskaan kuullut, eikä se edes kiinnostanut. Asuimme vierekkäin, ne on omakotitaloja. 1-kerroksisia. Sillä oli tapana kulkea kesät talvet mun takapihani kautta ja se käytti vain omaa takaovea kulkemiseen, harvemmin se käytti omaa etuoveaan, kuten kaiki normaalit ihmiset käyttää. Mikään ei auttanut. Välissä ei ollut mitään porttia yms. Ja kerran se kehtasi jättää joponsa ohjailemaan mun puolelle aitaa !!!!!!! Ja mun pihalleni !!!!!! Sitte tuli mitta mulla täyteen, ja heitin sen kirotun jopon veks suoraan tielle !!!! Se ku ei osannut käyttää meidän vajaa, mikä on kaikkien yhteinen ja siellä säilytetään mm pyöriä . Se ukko ku oli niin avuton.........kuten kaikki hullut ovat !!!!! Sitte sanoin sille suorat sanat, ku näin sen pjaskan ulkona. Eipä enää kulkenut takapihani kautta !!!!!!!! Ja sitte se pjaska muutti ite veks, onneksi !!!!!!
On se kumma että aikuinen ihminen ei uskalla sanoa, että mene helvettiin minun tontiltani, tänne ei ole mitään asiaa. Itse vähän avittaisinkin jos ei jalka liiku tarpeeksi rivakasti omalle tontille.
Vierailija kirjoitti:
Lukko porttiin auttaa.
Lukko porttiin auttaa kyllä, mutta toisten pihoille ei tulla, vaikka ei olisi porttia ja aitaa.
Pitääkö kaikki tavaratkin pultata lattiaan, ettei varas vie?
Lukko porttiin auttaa.