Huomenna tyttärentyttären häät en saa juomista loppumaan
Painta on se, että en pysty siltikään lopettamaan. Hörpin tässä nytkin olutta. Huomenna menen kuitenkin toivottavasti AA:n tapaamiseen. En ole ennen saanut sieltä apua oikein, mutta kokeilen silti uudestaan. Hukkuva tarttuu kaikkeen kelluvaan.
Mun pitäisi pian päästä myös traumaterapiaan. Ehkä. Mulla on liikaa henkistä painolastia. Sen vuoksi ja ehkä ihan geenienkin takia jäin heti koukkuun 12 vuotta sitten. Olen saanut elämääni järjestettyä paremmaksi viime vuosina, enkä halua juoda tätä pilalle.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
En pysty lopettamaan olen huono mummo 😢
Niinhän tuota olet ja sehän on täysin oma valinta, joten mitä sä sitä suret ja voivottelet? Itsehän olet näin päättänyt olla. Jos et olisi niin menisit katkolle vaan kun et mene, niin silloinhan tuo on täysin puhtaasti se mitä haluat. Niin makaa kuin petaa, sanotaan. Turhaa sinä marttyyria leikit, empatiaa haet ja uliset itse aiheitettua kohtaloasi kun itse kerran juoppona tahdot jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pzkamaisia vastauksia kun ap tuossa selvästi apua pyysi. Sitä on aika heikkona kun on tarpeeksi lotrannut.
Itselläki alkaa tää mökillä lomailu mennä aivan liian juomiseksi: semmoista pikkukivaa, viikkoja. Tää ei ole hyväksi, ei millään muotoa.
Sääliäkkö pitäisi? Minusta täällä on täysi asiallisia vastauksia. Lähinä todenneet että älä mene pilaamaan toisten tärkeää päivää ja kukaan ei kaipaa juoppoja häihinsä haisemaan, örveltämään, tärisemään jne.. Ja siinä ovat 100% oikeassa.
Onpa sulla mustavalkoinen maailma. Sääli tai inho.
Osa on asiallisia ja osa ei.
Ohis
En minä sääli koskaan yhtään ketään ja inhoankin vain harvoja. Mutta en mä myöskään koe empatiaa sellaisia kohtaan jotka ovat itse valintansa tehneet ja sitten leikkivät martyyria ja ulisevat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on sairaus, sillä ei ole mitään tekemistä mummouden kanssa.
Ei olekkaan. Mutta tosiasia on se että alkkis joka ei pääse juomisensa takia tyttärentyttärensä häihin, on todella paska mummo. Ei siitä mihinkään pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa on kyllä jännittävät ajat. Aamulla AA ja illalla häät :D
Eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Tilastollisesti joka helvetin perheessä suomessa on VÄHINTÄÄN yksi, usein paljon useampi alkkis. Missä ihmeen mikä mikä maassa sä elät?
Eikö tosiaan ole mitään ihmeellistä, että menään AA:sta suoraan häihin? Nythän ei puhuttu alkoholismin yleisyydestä, vaan tuosta yhdistelmästä. Sinun maassasiko tuo on ihan normipäivä?
Olen mennyt AA:sta suoraan vaikka mihin. kuten esim. Hautajaisiin, töihin, häihin, ristiäisiin, kauppaan, kirjastoon, kotiin jne. Ainoa paikka johon en ole mennyt on alko ja kapakka. Olen ollut 15 vuotta raitis alkoholisti ja käyn ryhmissä kolmena päivänä viikossa. Sieltä mennään just sinne minne on menoa. Ei niin mitään ihmeellistä. Minun maaniko tämä Suomi onkin? Missäs Ugandassa sinä sitten asut?
- Eri
Kaikki ei ole alkkiksia, vaikka sinä olet, Siksi tuollainen ei ole kaikille mitenkään arkinen ja tavallinen kaava.
Mä kyllä pystyn hyvinkin ymmärtämään, että tapaamisen jälkeen on toisia juttuja joihin voi mennä. Miksi tämä on sulle noin vaikeaa... Mitä pitäisi AA:n jälkeen sun mielestä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aika pzkamaisia vastauksia kun ap tuossa selvästi apua pyysi. Sitä on aika heikkona kun on tarpeeksi lotrannut.
Itselläki alkaa tää mökillä lomailu mennä aivan liian juomiseksi: semmoista pikkukivaa, viikkoja. Tää ei ole hyväksi, ei millään muotoa.
Juoppo juoppoa puolustaa. Tehän voitte alkaa yhdessä lotrata mummon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap miten meni?
Kännin puolelle meni. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tuota olet ja sehän on täysin oma valinta, joten mitä sä sitä suret ja voivottelet? Itsehän olet näin päättänyt olla. Jos et olisi niin menisit katkolle vaan kun et mene, niin silloinhan tuo on täysin puhtaasti se mitä haluat. Niin makaa kuin petaa, sanotaan. Turhaa sinä marttyyria leikit, empatiaa haet ja uliset itse aiheitettua kohtaloasi kun itse kerran juoppona tahdot jatkaa.
Eli jengi ei tiedä aiheesta yhtään mitään, mutta ollaan kyllä ankarasti tuomitsemassa ja haukkumassa. Alkoholismi nimenomaan ei ole oma valinta siinä missä ei syöpä, eikä muutkaan sairaudet. Alkoholismi on mielen sairaus. Siinä ei pääse terve järki olemaan esillä.
Vierailija kirjoitti:
Niin olet, ja sairas, silti sääliä ei tipu.
Tuota sairautta voi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko sä tästä sairaan ihmisten ilkkumisesta jotain tyydytystä, nautintoa Kunnon lyödään lyötyä asenne. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! 😂 Kutsu mummukka mökille vaikka saunomaan niin unohtuu nopeasti surut skipatuista häistä, pilatuista ihmissuhteista ja pian menetetystä terveydestä. Pidätte sellaiset kunnon alkkisten kesä iltamat!
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni vaan. Ei kai sinua väkisin juoteta vaan itse kaadat alkoholia suuhun..
Nämä on kyllä liikuttavan lapsellisia kommentteja. Ei nämä tsemppiviestit mitään auta, ihminen lopettaa juomisen, jos ja kun itse niin päättää ja pystyy. Kaikki ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jengi ei tiedä aiheesta yhtään mitään, mutta ollaan kyllä ankarasti tuomitsemassa ja haukkumassa. Alkoholismi nimenomaan ei ole oma valinta siinä missä ei syöpä, eikä muutkaan sairaudet. Alkoholismi on mielen sairaus. Siinä ei pääse terve järki olemaan esillä.
Juomisen jatkamisesta oli puhe. Se on kyllä ihan puhtaasti oma valinta ja sen toteaa kyllä jokainen raitistunut alkoholistikin. Raitustuminen on valinta, kuten on juomisen jatkaminenkin. Ja mummu on tämän valintansa tehnyt ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomisen jatkamisesta oli puhe. Se on kyllä ihan puhtaasti oma valinta ja sen toteaa kyllä jokainen raitistunut alkoholistikin. Raitustuminen on valinta, kuten on juomisen jatkaminenkin. Ja mummu on tämän valintansa tehnyt ihan itse.
Kyllä! Itse allekirjoitan tämän ja tästä ryhmissäkin puhutaan. Raitustuminen on valinta.
T: Raitis alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni vaan. Ei kai sinua väkisin juoteta vaan itse kaadat alkoholia suuhun..
Nämä on kyllä liikuttavan lapsellisia kommentteja. Ei nämä tsemppiviestit mitään auta, ihminen lopettaa juomisen, jos ja kun itse niin päättää ja pystyy. Kaikki ei pysty.
Uhkapelien kanssa sama juttu. Päätös pitää tehdä ja pysyä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkapelien kanssa sama juttu. Päätös pitää tehdä ja pysyä siinä.
Kyllä. Pelaamisen lopettaminenkin on valinta. Kuten myös pelaamisen jatkaminen. Oli mikä hyvänsä riippuvuus niin siitä toipuminen on VALINTA. Ja raitistua haluavan alkoholistin on tehtävä se tietoinen valinta joka päivä että tänään en juo, niin kauan kunnes sitä ei enään joka päivä tarvitse ajatella. Silti on hyvä pitää mielessä ja muistuttaa itseään pitlienkin aikojen päästä tästä VALINNASTAAN. Yhtälailla juomisen jatkaminen on valinta. Silloin on valittu jatkaa juovana alkoholistina.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan huomaa jos mummo on pienessä sievässä. Kunhan ei lähde mopo käsistä.
Onko ajokorttia...
Juon viiniä saunalla en jaksa ottaa papljotteja pois
Entä palsta-addikti häissä? Vähän väliä pitää sormet täristen laittaa pitkää viestiä puhelinkin heiluen, sitten alkaa epäillä mitkä ihmisjoukot oikein käyvät hääjuhlissa torstaisin..? Ö
Onpa sulla mustavalkoinen maailma. Sääli tai inho.
Osa on asiallisia ja osa ei.
Ohis