Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä ei vaan ole

Vierailija
22.07.2026 |

Pitkäaikaistyöttömänä mahdollisuuteni työllistyä ns. avoimille työmarkkinoille ovat olemattomat. Lisäkouluttautuminen ei ole mahdollista ja palkkatukityöpaikkoihinkin on satoja hakijoita samalla tavalla kuin muihinkin työpaikkoihin, joten niihinkään ei varmaan pääse kuin ns. täydelliset hakijat. Olen yrittänyt kaikkeni työllistyäkseni, mutta mitään ei ole tehtävissä enää.

Laskeskelin, että tiukalla sentinvenytyksellä saatan saada pidettyä katon pääni päällä ensi kesään asti. Sen jälkeen varmaan päätän päiväni itse, koska en jaksa enää yrittää taistella paikasta maailmassa, joka ei selvästikään halua eikä tarvitse minua.

Kiitos ajastasi.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti töitä löytyy ruskeille. Ihan sairas tilanne ja pahenee vaan kun bemarit pääsee hallitukseen.

Eikös ne ruskeet olleet niitä laiskoja työnvieroksujia? 

Miten tää nyt menee persut? Viekö ne meidän työt vai nosteleeko vain ruhtinaallisia tukia?

Vierailija
82/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on ihan naurettavaa paskaa. Mä oon rakennusalalla ja jo monta vuotta ollut ihan surkeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko hakea töitä muualta Euroopasta?

Vierailija
84/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä englannilla pärjää yllättävä huonosti muualla eurooppaa työelämässä. IT-ala on sellanen missä pärjää englannilla, mutta ainakin Saksa, Ranska, Norja, Sveitsi on ihan turha yrittää

Vierailija
85/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä englannilla pärjää yllättävä huonosti muualla eurooppaa työelämässä. IT-ala on sellanen missä pärjää englannilla, mutta ainakin Saksa, Ranska, Norja, Sveitsi on ihan turha yrittää

Olisi kannattanut opiskella niitä ylimääräisiä kieliä kouluaikoina.

Vierailija
86/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.

Vai niin. No mikset sinä ole ottanut työtä vastaan?

Vierailija
87/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinkas monta vuotta se työttömyys on nyt jatkunut? Läpi jokaisen noususuhdanteen ja läpi kuuman kauden?

Jäin työttömäksi syksyllä 2023.

On jo aika nöyrtyä ja ottaa puoliso.

Että nyt kannattaa ottaa puoliso vastaan. 🤣

Vierailija
88/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hae paikkoja joihin on avoin haku päällä. Näihin on satoja hakijoita ja et erotu joukosta. Hae sellaisiin paikkoihin jotka eivät hae työntekijöitä esim verkossa.

Miten hakea tuollaisiin paikkoihin?!?! Itse olen soitellut firmoihin ja kysellyt oisko tarvetta työntekijälle, niin vastaus on aina sama: meillä HR ilmoittaa avoinna olevista tehtävistä ja vapaata hakemusta ei voi laittaa. 

Oletteko huomanneet, että firmojen omilta sivuilta ovat hävinneet rekry-osiot/henkilöiden yhteystiedot. Niissä oli aikoinaan nämä "lähetä vapaa hakemus" kohdat.

Tämä! Mulle yksi pomo veti paskahalvauskilarit, kun tiedustelin puhelimitse avoimia työpaikoja. Sanoi, että tähän firmaan ei ole ikinä mitään asiaa.

Taisi olla konkkakypsä firma.

Vierailija
89/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin työyhteisössä väki alkaa olla enemmän mustia yms ulkomaalaistaustaisia menevät joka haussa suomalaisten ohi, kielto eivät tietenkään osaa. Olen kyllästyny perehdyttämään omassa kotimaassani vieraalla kielellä enkä nyt puhu Ruotsin kielestä. 

Vierailija
90/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi onkin miemistelijämaa täällähän saa vaikka millä kielellä tulkkausapua mutta meneppä just esim Ranskaan, Italiaan yms niin sua ei palvella edes Englannin kielellä tai sitten palvellaan nihkeästi, varsinkin Ranskassa tuntuu olevan jotain ongelmia Englanninkielen kanssa. 

Vierailija
91/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarin kaupungissa on 76 metroasemaa missä voit siivota ja tyhjentää roska astiat . 

Vierailija
92/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työväen opistossa voi käydä lyhyt kursseja ruotsi , Ranska , saksa , englanti , espanja . Myös voi käydä valokuvaus ja ompelukursseja.  Jos osaat ommella opettele verhot ja korjaa vaatteita.  Korjaa vaikka huonekaluja kurssi . Ja kuolleiden omaisten tuhkauurnat on helppo kuin edullinen kuljettaa omaan maahan tai sieltä Suomeen .  

Vierailija
93/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa on siivoojille töitä hotelleissa . 

Vierailija
94/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Albaniassa töitä ravintoloissa . Google . 

Vierailija
95/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin turistipaikoissa Egyptissä on töitä hotelleissa . 

Vierailija
96/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallassa on töitä tehtaalla ja vuokrat edulliset .  Myös tiskaajille ravintoloissa . 

Vierailija
97/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsin Alpeilla on talveksi työtä laskettelu rinteillä .  

Vierailija
98/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toikaan lause liittyy Suomen työttömyystilanteeseen? Ai sinne vaan naisvihamieliseen maahan r"iskattavaksi nainen koska siivoojan työ onkin niin mieltä ylentävää työtä että kantsii mennä Turkkiin asti persrskattavaks? 

Vierailija
99/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiassa on aina työtä myös kibbutseilla saa sängyn ja ruuan . Hedelmien poimintaa. 

Vierailija
100/128 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toikaan lause liittyy Suomen työttömyystilanteeseen? Ai sinne vaan naisvihamieliseen maahan r"iskattavaksi nainen koska siivoojan työ onkin niin mieltä ylentävää työtä että kantsii mennä Turkkiin asti persrskattavaks? 

Turkissa asuu länsimaalaisia turistikeskusten lähellä koska he tekee siellä työtä kuten matkaoppaat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi