Töitä ei vaan ole
Pitkäaikaistyöttömänä mahdollisuuteni työllistyä ns. avoimille työmarkkinoille ovat olemattomat. Lisäkouluttautuminen ei ole mahdollista ja palkkatukityöpaikkoihinkin on satoja hakijoita samalla tavalla kuin muihinkin työpaikkoihin, joten niihinkään ei varmaan pääse kuin ns. täydelliset hakijat. Olen yrittänyt kaikkeni työllistyäkseni, mutta mitään ei ole tehtävissä enää.
Laskeskelin, että tiukalla sentinvenytyksellä saatan saada pidettyä katon pääni päällä ensi kesään asti. Sen jälkeen varmaan päätän päiväni itse, koska en jaksa enää yrittää taistella paikasta maailmassa, joka ei selvästikään halua eikä tarvitse minua.
Kiitos ajastasi.
Kommentit (128)
Laita kierukka tai tamponi missä joku piikki niin oppii . Kyllä Turkissa raiskataan ja huumeet on. Varastetaan. Mutta on siellä myös eri maalaisten yrityksiä . Voit tiskata baarissa tai pestä uima allasta tai kuoria perunoita koneella . Samoin Thaimaassa voit tehdä työtä ravintoloissa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika.
Maailmalla ei ole mitään käyttöä osaamiselleni. Olen opiskellut hyväksi työssäni, suhtaudun siihen intohimoisesti ja suurella arvostuksella. Kaikkialta yhteiskunnasta kaikuu vahva viesti siitä, ettei kaltaisillani ole arvoa. Osaamani asiat ovat merkityksettömiä ja tekemäni työ turhaa. Olen kovasti etsinyt muiden alojen töitä laajalla haarukalla mutta mihinkään en kelpaa.
Minun puolestani elämä saisi olla tässä. Minulla ei ole läheisiä, työpaikkaa, elämänhalua tai -tarkoitusta. Olen tehnyt sen, mitä tulin tekemään. Nyt on hyvä hetki kumartaa ja poistua.
Mikä ala / koulutus?
Filosofian tohtori kirjallisuustieteestä.
Ja kyllä, olen hakenut ihan kaikenlaisten alojen töitä. Kokemusta on esimerkiksi siivouspuolelta, avustajan ja kehitysvammaohjaajan työstä. En vain oikein meinaa kelvata.
Ihan mielenkiinnosta ja aidosti, mihin tuolla tutkinnolla ajattelit työllistyväsi?
Kehitysvamma ohjaajat hoitajat on käynyt oikean joulun siihen työhön . Jos et ymmärrä hygienia ja lääkkeet kuin sairaudet. Siinä ei paljon filofosiat auta edes Venäjällä kun joku sairastaa .
Kibbutsille vaan pari kuukautta elämän kokemusta appelsiinien kanssa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 17 päättyi eka työpäivä, nyt bussissa matkalla toiseen työhön klo 18 - 22. Jotenkin ei heru sympatiaa ap:lle. Töitä on, tuloksentekijöistä on pulaa.
Toivottavasti Karma iskee 👍
Näyttää iskeneen jo, ahkeruus palkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilm.11:8
Miten toikin asia liittyy työllistymistilanteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 17 päättyi eka työpäivä, nyt bussissa matkalla toiseen työhön klo 18 - 22. Jotenkin ei heru sympatiaa ap:lle. Töitä on, tuloksentekijöistä on pulaa.
Toivottavasti Karma iskee 👍
Näyttää iskeneen jo, ahkeruus palkitaan.
Sekä burnout 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinkas monta vuotta se työttömyys on nyt jatkunut? Läpi jokaisen noususuhdanteen ja läpi kuuman kauden?
Jäin työttömäksi syksyllä 2023.
Täällä yli kuuskybänen ja työttömyyttä yli 10v. Ei mitään toivoa saada töitä iän puolesta ja tässä taloustilanteessa. Tekoäly tunkeutuu vielä alalleni kovaa vauhtia siihen päälle. Säästöliekillä elelty ilman luksusta ja katson tämän työttömyyden olevan vain aikainen eläköityminen, joka alkaa muutaman vuoden päästä. Kannattaa keksiä uusia harrastuksia, että pääkoppa pysyy kasassa. Kaikilla tulee olla katto pään päällä, joten siitä ei kannata huolta kantaa.
Tässä maassa ei vaan taata asuntoa ihmisille, vaikka jokaisen oikeutta asuntoon tuleekin perustuslain mukaan edistää.
Missä ne asunnottomien laumat vaeltavat, kun ei tuolla kaupungilla näy?
Ulkomaille muutto vaatii kielellisten taitojen lisäksi myös sitä pätäkkää et sä voi ostaa esim lentolippuja nälkäpalkalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika.
Maailmalla ei ole mitään käyttöä osaamiselleni. Olen opiskellut hyväksi työssäni, suhtaudun siihen intohimoisesti ja suurella arvostuksella. Kaikkialta yhteiskunnasta kaikuu vahva viesti siitä, ettei kaltaisillani ole arvoa. Osaamani asiat ovat merkityksettömiä ja tekemäni työ turhaa. Olen kovasti etsinyt muiden alojen töitä laajalla haarukalla mutta mihinkään en kelpaa.
Minun puolestani elämä saisi olla tässä. Minulla ei ole läheisiä, työpaikkaa, elämänhalua tai -tarkoitusta. Olen tehnyt sen, mitä tulin tekemään. Nyt on hyvä hetki kumartaa ja poistua.
Mikä ala / koulutus?
Ja kyllä, olen hakenut ihan kaikenlaisten alojen töitä. Kokemusta on esimerkiksi siivouspuolelta, avustajan ja kehitysvammaohjaajan työstä. En vain oikein meinaa kelvata.
Ihan mielenkiinnosta ja aidosti, mihin tuolla tutkinnolla ajattelit työllistyväsi?
Kehitysvamma ohjaajat hoitajat on käynyt oikean joulun siihen työhön . Jos et ymmärrä hygienia ja lääkkeet kuin sairaudet. Siinä ei paljon filofosiat auta edes Venäjällä kun joku sairastaa .
Kirjoitin tehneeni kehitysvammaohjaajan, en hoitajan, työtä. Siinä ei tarvinnut olla missään tekemisissä lääkkeiden tai hoitotoimenpiteiden kanssa, asukkaita avustettiin työtoimintaan osallistumisessa. Mukava työpaikka mutta nyttemmin lakkautettu.
Eikö voisi hakeutua johonkin koulutukseen, jos onnistuu muukin työ? Jos on ammatillinen koulutus, voisi saada osa-aikaista työtä nopsaan ja sitä kautta jalkaa oven väliin työelämään?
Olen itsekin kirjallisuutta opiskellut ja huomannut, että ei työllistä. Siispä tein osa-aikatyötä ja samaan aikaan opiskelin itseni opeksi. Töitä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaat ap puolison. Kyllä sinä jonkun saat.
Puolisoko minut työllistää?
Ei, mutta kulut jakautuu/puolittuu. Kahdestaan on halvempi asua, kun on kaksi maksajaa. Maksat puoliksi vuokran/vastikkeen, puoliksi sähköt, puoliksi kiinteistövero... Osassa laskuja tietysti kulut nousee, eli esim. vettä menee enemmän.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein hourit? Ap ei tarvitse kumppania vaan töitä ja toimeentuloa.
Tai sitte kulujen jakajaa/maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoko minut työllistää?
Ei vaan elättää.
Tuskin on mahdollista löytää niin varakasta puolisoa, kun köyhänä ei ole varaa liikkua ihmisten ilmoillakaan, deittailla tms.
Vanha tieto: kaksin on halvempaa asua kun kulut jaetaan.
Jos ei kumppania ole niin vaikka kämppis.
Oletko käynyt kaikki yritykset läpi kaikkialla suomessa kun noin varmasti sanot että töitä ei vaan ole? Vai tarkoitatko sitä mitä monet muutkin työttömät tarkoittavat että ei ole riittävä kova palkkaista, ei ole riittävän kevyttä, ei ole riittävän vähä vastuista, ei ole riittävän vähillä työtunneilla ja ei ole riittävän lähellä sinun kotia?
Töitä olisi kaikille jos palkanmaksajista ei olisi pulaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika.
Mikä ala / koulutus?
Ihan mihin muutkin.
Filosofian tohtoroita on esimerkiksi Halla-aho ja Stubb.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika.
Mikä ala / koulutus?
Ihan mihin muutkin.
Filosofian tohtoroita on esimerkiksi Halla-aho ja Stubb.
PS. Ja nämä kyseiset ihmiset ovat työskennelleen ennenkin, ennen presidentteyttä ja eduskunnan puheenjohtajuutta.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinkas monta vuotta se työttömyys on nyt jatkunut? Läpi jokaisen noususuhdanteen ja läpi kuuman kauden?
Jäin työttömäksi syksyllä 2023.
Täällä yli kuuskybänen ja työttömyyttä yli 10v. Ei mitään toivoa saada töitä iän puolesta ja tässä taloustilanteessa. Tekoäly tunkeutuu vielä alalleni kovaa vauhtia siihen päälle. Säästöliekillä elelty ilman luksusta ja katson tämän työttömyyden olevan vain aikainen eläköityminen, joka alkaa muutaman vuoden päästä. Kannattaa keksiä uusia harrastuksia, että pääkoppa pysyy kasassa. Kaikilla tulee olla katto pään päällä, joten siitä ei kannata huolta kantaa.
Tässä maassa ei vaan taata asuntoa ihmisille, vaikka jokaisen oikeutta asuntoon tuleekin perustuslain mukaan edistää.
Missä ne asunnottomien laumat vaeltavat, kun ei tuolla kaupungilla näy?
No aika suuri osa asunnottomuudesta on sellaista, jossa ei välttämättä nukuta kadulla, porttikongissa tai yömajassa, vaan majaillaan sukulaisten ja tuttujen luona.