Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan, mutta en todella tiedä miten pääsen kulkemaan sinne

Vierailija
22.07.2026 |

Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt aloittaisit siitä että et tuhlaa aikaasi näihin juttuin jos aika on kerran kortilla?

Aika ei ole "kortilla", vaan raha.

Ap

Vierailija
62/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko näitä, jotka ei pysty muuttamaan ilman kallista muuttofirmaa koska ei ole autoa, ei ajokorttia eikä yhtäkään tuttua joka omistaisi auton. Kantaminen tietysti on myös täysin mahdotonta jonkun terveydentilan ongelman takia, eikä sitä paitsi ole olemassa ensimmäistäkään ihmistä jonka voisi pyytää auttamaan. Luonnollisesti myös  itse pakkaaminen on sula mahdottomuus, vaan siihenkin pitäisi olla varaa palkata joku. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?

Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.

Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa 

Hae muuttoavustus Kelasta. Ja takuuvuokrat. Voit kysyä myös harkinnanvaraista sosiaalipuolelelta. 

Hyi loinen. Hirttäytymistä suosittelen. 

Vierailija
64/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pääse bussilla töihin? Juna? 

Näilläkö pääsee kulkemaan ilmaiseksi?

Ap

Minun oli pakko lainata. 60km oli työmatkaa. Kysy hyvinvointialueen sosiaaliasemalta. Diakonia toinen. 

Vierailija
65/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.  

Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.

Ap

Sinä kuljet työmatkat autollasi ja hommaat ruokarahat jostain. Lue nyt vaikka pitkä keskustelu täällä, otsikkona "Miten joku pärjää 100 eurolla kuukaudessa" tai sinne päin. Kuukauden ruokaan et tatte 50000 pikavippiä etkä pikavippiä mihinkään muuhunkaan.

Mulla ei edelleenkään ole autoa.

Ap

Puhuit polttoaineesta

En ole puhunut. Joku muu ehkä on, mutta minä en. Olen allekirjoittanut kaikki kommenttini.

Ap

Vierailija
66/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos on työpaikka, saat lainaa, ellet ole kussut luottotietoja. lainalla ostat auton tai polkupyörän tai vaikka skootterin. seuraavasta neuvosta veloitan satasen.

Vierailija
67/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu taas kun on aikuiselle ihmiselle kaikki niin vaikeaa. 
Mikään ei käy kunhan jankuttaa. 

Vierailija
68/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko näitä, jotka ei pysty muuttamaan ilman kallista muuttofirmaa koska ei ole autoa, ei ajokorttia eikä yhtäkään tuttua joka omistaisi auton. Kantaminen tietysti on myös täysin mahdotonta jonkun terveydentilan ongelman takia, eikä sitä paitsi ole olemassa ensimmäistäkään ihmistä jonka voisi pyytää auttamaan. Luonnollisesti myös  itse pakkaaminen on sula mahdottomuus, vaan siihenkin pitäisi olla varaa palkata joku. 

Työ alkaa elokuun alussa, joten vaikka pystyisin kantamaan kaikki tavarani kävellen 70 km päähän, se ei auttaisi elokuun tilanteeseen millään tavalla.

Ap

Vierailija
69/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää enemmän, että voisi ottaa kantaa.  Työnantajalta voisi kysyä, löytyisikö asuntoa tilapäisesti, jos työpaikka on tilapäinen.  Jos vakituinen paikka, kannattaa muuttaa.  Työn perässä olen itsekin jokaisen elämäni muuton tehnyt.  Töissä voi kysyä kimppakyytiä, jos joku muukin kulkee samaa matkaa.

Vierailija
70/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat toimeentulotukena ensimmäisen kuukauden matkakulut. Älä vaan osta autoa velaksi tai ota muutakaan lainaa!

Vierailija
71/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?

Koska en kestä tätä köyhyyttä ja kurjuutta enää.

Ap

Herranen aika, eikö sinulle ollut itsestäänselvää, että jos ei käy töissä, on köyhä ja kurja? 
Sitä vartenhan töissä käydään, että saadaan ruokaa, asunto, sähköt, lämpö ja muuta!

Vierailija
72/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap senkin kelvoton turjake! Miksi olet vastaanottanut työpaikan, jonne et aio saapua paikalle? Etkö ymmärrä mitä haittaa aiheutat paikalle ja sen mahdollisille asiakkaille? Lisäksi pilaat maineesi jos sitä edes on.

70km voi ajaa vaikka sähköpyörällä tai mopolla, jos julkiset ei kulje ja autoon ei varaa. Tai liftaat ja asut teltassa kunnes saat palkan, nyt on lämmin sää.

50 000€ on minun kahden vuoden kaikki tulot ennen veroja ja maksuja. Ei tuollaista summaa tarvitse muuttoon. Olet vain provoja kirjoittava kelvoton paska, joka huijaa lainaa antavia yrityksiä. Jos ei ole rahaa, ei missään nimessä pidä ottaa suuria lainoja ilman takaisinmaksusuunnitelmaa.

Vierailija
73/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap senkin kelvoton turjake! Miksi olet vastaanottanut työpaikan, jonne et aio saapua paikalle? Etkö ymmärrä mitä haittaa aiheutat paikalle ja sen mahdollisille asiakkaille? Lisäksi pilaat maineesi jos sitä edes on.

70km voi ajaa vaikka sähköpyörällä tai mopolla, jos julkiset ei kulje ja autoon ei varaa. Tai liftaat ja asut teltassa kunnes saat palkan, nyt on lämmin sää.

50 000€ on minun kahden vuoden kaikki tulot ennen veroja ja maksuja. Ei tuollaista summaa tarvitse muuttoon. Olet vain provoja kirjoittava kelvoton paska, joka huijaa lainaa antavia yrityksiä. Jos ei ole rahaa, ei missään nimessä pidä ottaa suuria lainoja ilman takaisinmaksusuunnitelmaa.

Nyt on sulla aika laittaa korkki kiinni?

Ap

Vierailija
74/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat toimeentulotukena ensimmäisen kuukauden matkakulut. Älä vaan osta autoa velaksi tai ota muutakaan lainaa!

Toivotaan parasta, että saan.

Ap

Vierailija
75/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit 100% etätyömahdollisuuden.

Esim siivojalle, hoitajalle, kokoonpano työntekijälle, rekkakuskille  ja putkimiehelle tms. on myös tosi käytännöllinen ratkaisu. Ne hommat helpottuu huomattavasti kun ne tekee etänä. 

Vierailija
76/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy huonekalusi niin niitä ei tarvitse muuttaa ja hommaa kämppä lähempää työpaikkaa. Matkarahat saat niistä myyntituloista. 

Vierailija
77/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näissä AP:n trollauksissa sinänsä ihan pointtia. 

Koska Suomi on pitkien etäisyyksien maa jossa on täysin mahdotonta pitää aukotonta julkista liikennettä yllä. Samalla autoilu on erittäin kallista kokonaiskuluineen ja asuminen / muuttaminen myös.

Näitä on ihan hyvä pohtia välillä. Vaikka luulen että AP on itse jonkinsortin leipääntynyt konttorirotta, joka silloin tällöin viihdyttää meitä ja itseään Vauva.fi jutuillaan.

Ensisijainen  asetelmahan tossa on julkisen liikenteen käyttö. Ja jos matkakorttiin ei oo rahaa niin ilmeisesti siihen voi yrittää hakea tukea, jos on niinkin hyvä peruste kuin pitkäaikaisen työttömyyden katkaisu. Siitä kannattaa aloittaa. Ja sitten kun on matkakortissa virtaa, niin edellyttää vaan epämukavuuden sietoa ja esim fillarointia ja ajankulua huomattavan määrän. 

Tsemppiä. Jatkakaa. Jos tulisi vaikka uusia näkemyksiä aiheeseen? 

Vierailija
78/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy huonekalusi niin niitä ei tarvitse muuttaa ja hommaa kämppä lähempää työpaikkaa. Matkarahat saat niistä myyntituloista. 

Lähtökohtaisesti todella harvalla huonekalulla on oikeaa rahallista arvoa. 

Vaikka olisi uutena ostettu 1000e tammipöytä tms. 

Ihmiset Tilaavat ennemmin temusta uuden kuin maksaisivat lähimmäiselle jotain noista. 

Kullalla on vissiin ihan ok arvo nytkin. Että jos koruja löytyy niin niillä saattaa matkakortin saadakkin. 

Vierailija
79/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä uudelta paikkakunnalta joku vuokrakämppä.  Työt alkavat kohta, ei siinä voi peukaloita pyöritellä.  Hätätilassa leirintäalueelle tai matkustajakotiin.  Onko uusi paikkakunta iso? löytyykö sieltä asuntoja?  Julkisillahan sitä on kuljettava, jos muuta keinoa ei ole.  Joku varmaan lainaa rahaa sen verran, että pääset alkuun.  Äitimuori?

Vierailija
80/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.  

Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.

Ap

Työnantajat eivät usein oikein ymmärrä tätä ongelmaa.

Minullekin Turun kaupungin omistama firma maksoi ekan palkan kaksi viikkoa myöhemmin kuin työsopimuksessa luki. Unohtivat kertoa, että ekan palkan kanssa näin. Vuokraan on ankea pyytää lykkäystä vasta samana päivänä kuin se pitäisi maksaa tai vähän jälkeen. Huomasin vain, että raha ei ollut ilmestynyt. Ei mitään tietoa syystä tai milloin se olisi tulossa. Kun kysyin palkan perään, niin pomo ilkeästi vastasi. Tyyliin että mitä se sulle kuuluu, milloin saat palkan ja olethan viime kuussakin jollain vuokran maksanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi