Sain työpaikan, mutta en todella tiedä miten pääsen kulkemaan sinne
Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?
Koska en kestä tätä köyhyyttä ja kurjuutta enää.
Ap
Ja aattelit että köyhyys vähenee kun joudut ostamaan vanhan auton luotolla? No onnea. Joskus riski kannattaa. Asuntohakemuksia vetämään lähemmäs työpaikkaa. Nyt on huonoin aika vuodesta etsiä vuokrakämppää kun opiskelijat tappelee niistä.
Vierailija kirjoitti:
Taasko? Etkös sinä oo harvase kuukausi ottanut sellaisen paikan ja kysynyt täältä neuvoa? Kuitenkaan tarttumatta yhteenkään neuvoon..
Sekoitat nyt varmaan johonkin toiseen tapaukseen? Mä en ole ollut edes työhaastattelussa moneen vuoteen, saati sitten saanut työpaikkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kertoi sitko mistä mihin tulee matkustaa. Miten pitkä matka on.
Matka on noin 70 km.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.
Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa
Hae muuttoavustus Kelasta. Ja takuuvuokrat. Voit kysyä myös harkinnanvaraista sosiaalipuolelelta.
Etkö pääse bussilla töihin? Juna?
Pikavippi tai lainaat. Luottokortti.
Lainaa autoa vanhemmilta tai ystävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.
Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.
Ap
Sinä kuljet työmatkat autollasi ja hommaat ruokarahat jostain. Lue nyt vaikka pitkä keskustelu täällä, otsikkona "Miten joku pärjää 100 eurolla kuukaudessa" tai sinne päin. Kuukauden ruokaan et tatte 50000 pikavippiä etkä pikavippiä mihinkään muuhunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja aattelit että köyhyys vähenee kun joudut ostamaan vanhan auton luotolla? No onnea. Joskus riski kannattaa. Asuntohakemuksia vetämään lähemmäs työpaikkaa. Nyt on huonoin aika vuodesta etsiä vuokrakämppää kun opiskelijat tappelee niistä.
En ole ostamassa autoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.
Idiootti, kuka edes palkkaa noin tyhmän?
Mitähän mä just luin. Ei huh huh. Miten voi olla näin avutonta. Alan yhä enemmän uskomaan siihen että ihmiskunta on lajina jakautunut yli-ihmisiin ja kädettömänpään alalajiin.
Vierailija kirjoitti:
Etkö pääse bussilla töihin? Juna?
Näilläkö pääsee kulkemaan ilmaiseksi?
Ap
Tämä on ihan totta monilla. Esim Vantaalta lentoasemalta saattaa saada töitä, mutta kun asuu Lohjalla, eikä ole autoa, työmatka on todella pitkä eikä kovin halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.
Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.
Ap
Sinä kuljet työmatkat autollasi ja hommaat ruokarahat jostain. Lue nyt vaikka pitkä keskustelu täällä, otsikkona "Miten joku pärjää 100 eurolla kuukaudessa" tai sinne päin. Kuukauden ruokaan et tatte 50000 pikavippiä etkä pikavippiä mihinkään muuhunkaan.
Mulla ei edelleenkään ole autoa.
Ap
Jos nyt aloittaisit siitä että et tuhlaa aikaasi näihin juttuin jos aika on kerran kortilla?
Työpaikan voi luovuttaa myös seuraavalle, joka mahdolliseti pääsee paikalle.
ap varmaan joku tukityöllistetty, ei kukaan noin typerää oikeasti töihin ottaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla ei edelleenkään ole autoa.
Ap
Puhuit polttoaineesta
En todellakaan ole hankkimassa mitään autoa riesakseni enää koskaan.
Ap