Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan, mutta en todella tiedä miten pääsen kulkemaan sinne

Vierailija
22.07.2026 |

Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos matka on alle 200 km/suunta niin auto. Saat jonkun muutaman satasen ostettua luotolla helposti. Sen jaksaa ajaa vaikka pari kuukautta kunnes on työssä käyminen alkanut helpottaa niin voit alkaa seuraavia liikkeiytä katsomaan. 

En todellakaan ole hankkimassa mitään autoa riesakseni enää koskaan.

Ap

Vierailija
42/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?

Koska en kestä tätä köyhyyttä ja kurjuutta enää.

Ap

Ja aattelit että köyhyys vähenee kun joudut ostamaan vanhan auton luotolla? No onnea. Joskus riski kannattaa. Asuntohakemuksia vetämään lähemmäs työpaikkaa. Nyt on huonoin aika vuodesta etsiä vuokrakämppää kun opiskelijat tappelee niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko? Etkös sinä oo harvase kuukausi ottanut sellaisen paikan ja kysynyt täältä neuvoa? Kuitenkaan tarttumatta yhteenkään neuvoon..

Sekoitat nyt varmaan johonkin toiseen tapaukseen? Mä en ole ollut edes työhaastattelussa moneen vuoteen, saati sitten saanut työpaikkaa.

Ap

Vierailija
44/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kertoi sitko mistä mihin tulee matkustaa. Miten pitkä matka on.

Matka on noin 70 km.

Ap

Vierailija
45/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.

Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa 

Hae muuttoavustus Kelasta. Ja takuuvuokrat. Voit kysyä myös harkinnanvaraista sosiaalipuolelelta. 

Vierailija
46/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pääse bussilla töihin? Juna? 

Vierailija
47/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippi tai lainaat. Luottokortti.

Vierailija
48/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa autoa vanhemmilta tai ystävältä.

Vierailija
49/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.  

Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.

Ap

Sinä kuljet työmatkat autollasi ja hommaat ruokarahat jostain. Lue nyt vaikka pitkä keskustelu täällä, otsikkona "Miten joku pärjää 100 eurolla kuukaudessa" tai sinne päin. Kuukauden ruokaan et tatte 50000 pikavippiä etkä pikavippiä mihinkään muuhunkaan.

Vierailija
50/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja aattelit että köyhyys vähenee kun joudut ostamaan vanhan auton luotolla? No onnea. Joskus riski kannattaa. Asuntohakemuksia vetämään lähemmäs työpaikkaa. Nyt on huonoin aika vuodesta etsiä vuokrakämppää kun opiskelijat tappelee niistä.

En ole ostamassa autoa.

Ap

Vierailija
51/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.

Idiootti, kuka edes palkkaa noin tyhmän?

Vierailija
52/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mä just luin. Ei huh huh. Miten voi olla näin avutonta. Alan yhä enemmän uskomaan siihen että ihmiskunta on lajina jakautunut yli-ihmisiin ja kädettömänpään alalajiin. 

Vierailija
53/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö pääse bussilla töihin? Juna? 

Näilläkö pääsee kulkemaan ilmaiseksi?

Ap

Vierailija
54/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta monilla. Esim Vantaalta lentoasemalta saattaa saada töitä, mutta kun asuu Lohjalla, eikä ole autoa, työmatka on todella pitkä eikä kovin halpa. 

Vierailija
55/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.  

Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.

Ap

Sinä kuljet työmatkat autollasi ja hommaat ruokarahat jostain. Lue nyt vaikka pitkä keskustelu täällä, otsikkona "Miten joku pärjää 100 eurolla kuukaudessa" tai sinne päin. Kuukauden ruokaan et tatte 50000 pikavippiä etkä pikavippiä mihinkään muuhunkaan.

Mulla ei edelleenkään ole autoa.

Ap

Vierailija
56/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt aloittaisit siitä että et tuhlaa aikaasi näihin juttuin jos aika on kerran kortilla?

Vierailija
57/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan voi luovuttaa myös seuraavalle, joka mahdolliseti pääsee paikalle.

Vierailija
58/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap varmaan joku tukityöllistetty, ei kukaan noin typerää oikeasti töihin ottaisi

Vierailija
59/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hiihtäen, kesät talvet

Vierailija
60/148 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla ei edelleenkään ole autoa.

Ap

Puhuit polttoaineesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä