Sain työpaikan, mutta en todella tiedä miten pääsen kulkemaan sinne
Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän.
Kommentit (148)
Oikeasti olet vain ajankuluksesi nettiin höpöjuttuja kirjoitteleva tyyppi.
Yövy siellä työpaikalla. Tai autossa tai teltassa siinä lähellä. Töissä voi käydä suihkussa ja varmaan on myös taukotila siellä missä syödä. Vaikka pari yötä viikon aikana, niin säästät jo puolet matkoista. Näin saattaisin itse toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?
Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.
Pääasia että persut ja kokoomus arvostaa sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.
Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa
500e?! Millainen matka? Meidän kaupungissa sama summa piti maksaa, kun muutti a-rapusta b-rappuun samassa pihapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en kestä tätä köyhyyttä ja kurjuutta enää.
Ap
Temusta saa halvan jakkaran ja puuilosta köyden.
Vierailija kirjoitti:
Miten mennään paikkaan, minne meneminen on mahdotonta? Ei mitenkään. Ap siis liioittelee, jos muutto ja työn vastaanottaminen kerran on jollain tavalla mahdollista.
Työn vastaanottaminen oli lähes ilmaista. Muutto ja matkustaminen ovat mahdottomia, koska mulla ei yksinkertaisesti ole niin paljon rahaa mitä nuo vaativat. Eikä kyse ole siitä, että "tulee ylimääräisiä kuluja" vaan mulla yksinkertaisesti ei ole tilillä sellaista summaa, jolla voisi maksaa muuton tai matkaliput.
Ap
Jos matka on alle 200 km/suunta niin auto. Saat jonkun muutaman satasen ostettua luotolla helposti. Sen jaksaa ajaa vaikka pari kuukautta kunnes on työssä käyminen alkanut helpottaa niin voit alkaa seuraavia liikkeiytä katsomaan.
Keksitty juttu. Haluat vain kiusata ja kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän" on siis tie ulos köyhyydestä ja kurjuudesta?
Jos palkka riittää tuohon, niin kyllä. Töissä olevana voi jatkaa työnhakua. Itse muutin 300 km päähän silloisesta kodista ja koko palkka riitti vain täpärästi.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta, hyväksy työmatkakulut ja jos työpaikka on pysyvä, voit katsoa asuntoa lähempää. Ala nyt jo säästää siihen kuitenkin. Jos et muuta, voit maksaa velkaa säästöillä. Mutta älä nyt ainakaan lisää lainaa ota.
Monilla työmatkakulut on enemmän kuin ruokakulut, varsinkin jos lähinnä työn vuoksi pitää autoa.
Jos pääset töihin julkisilla, myy auto. Välttämättä autosta ei saa isoa summaa, mutta kulut vähenevät. Yleensä matkakortin saa halvemmalla kuin mitä auton ylläpitoon ja sillä kulkemiseen menee.
Ei ole mitään mistä säästää enkä omista autoa.
Ap
Ei muuta kuin menoksi sitten, kos kerran on mahdollista päästä kurjuudesta eroon tämän uuden paikan kautta. Mieluummin hetken aikaa kurjuutta alussa kuin ehkä ikuinen kurjuus siellä paikassa, missä nyt asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sitten lähemmäs työpaikkaa, jos haluat töissä käydä.
Muuttaminen ei todellakaan ole ilmaista enkä ehdi tähän hätään edes saada mitään asuntoa.
Ap
Myy auto pois ja muuta työn viereen. Osta uusi auto myöhemmin.
Taasko? Etkös sinä oo harvase kuukausi ottanut sellaisen paikan ja kysynyt täältä neuvoa? Kuitenkaan tarttumatta yhteenkään neuvoon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa
Niin. Enää puuttuu se 500 euroa :D
Ap
Miksi olet edes hakenut tuollaiseen paikkaan töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.
Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.
Ap
Visa.
Ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kertoi sitko mistä mihin tulee matkustaa. Miten pitkä matka on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siihen saa liikkuvuusavustus-tukea Kelasta ainakin alkuun?
Maksetaan jälkikäteen eikä todennäköisesti edes myönnetä.
Mihin tarvit lainaa jos pääsit töihin? Saat siitä palkkaa. Eka palkka tulee yleensä 2 viikon jälkeen.