Luetellaanko kivoja mutta edullisia joululahjavaihtoehtoja sukulaisille, lasten opettajille jne.
Meillä se tilanne tänä vuonna, että rahaa vain vähän käytettävissä joululahjoihin :o( Harmillista, sillä olen aina rakastanut joululahjojen hankkimista ja ostanut aina ajatuksella jokaiselle.. nyt tilanne kuitenkin sellainen ettei rahaa ole paljoa käyttää lahjoihin. Joten...
kaikki vinkit tervetulleita! :o)
Kommentit (36)
alkaa olla jo ihan tarpeeksi omien ja kummilasten kädenjäkitöitä taikataikinasta, paperilla, tyynyliinoilla, kauppakasseissa jne jne.
Josko jotain hiukan persoonallisempaa?
Ja aforismikirjoja..! JUURI TUOLLAISTA KRÄÄSÄÄ KUKAAN JÄRKEVÄ IHMINEN EI TAHDO. OSTAKAA KUNNON LAHJAT TAI SITTEN TEHKÄÄ JOTAIN ITSE!!
Jos talossa juodaan teetä.
Erikoiskahvia, suklaata ja servettejä tms. settiin sopivaa
Pieniin halpoihin koreihin voi sellofaanin kanssa laittaa vaikka mitä hyvää halvalla, katsoo vähän pakettien sävyjä, että tulee yhdessä nätti sisältö tai muuten vaan herkut sopii keskenään.
migreenistä kärsiviä on tuhansia. varmaan tiedät itsekin sellaisen ihmisen joka kärsii migreenistä. yksi migreenin laukaisija on kirkas ja välkkyvä valo: mitä muuta kynttilät ovat kuin kirkkaita pieniä valoja_ jos niitä polttaa paikassa missä niitä ei näe, niin mitä järkeä siinä on. Olen samaa mieltä myös sen kanssa joka pitää lapsiperheessä loimottavia tuikkulyhtyjä paloturvariskinä.
teelajitelmia. Meillä juodan ihan tavallista teetä. Ei mitään muuta, joten älkää hyvät ihmiset tuoko meille mitään omenateetä, kauheata kun siitä saa päänsäryn.
Ja ihan vinkiksi: EI AINA TARVITSE LAHJOJA OSTAA. MITÄ HEMMETTIÄ JOLLAIN MATERIALLA TEHDÄÄN? On sitten ajateltu kuinka hyvänsä lahjan saajaa, niin mä en kaipaa yhtään ylimääräistä kippoa ja kappoa enkä kynttilää. joo meillä kaapissa kynttilöitä, ja yksi katosta kiikkuva kynttiläkipposarja. Ja arvatkaa kuinka monta kertaa tulee poltettua kynttilöitä? Joulukuussa ehkä 5-10 kertaa. Mä osaan ostaa sellaiset kynttilät kuin ite haluan. Ja meillä 2 pientä lasta, joten ei voi ajatella, että laittasin jotain kynttilöitä pöydälle palamaan. Tietävät, ettei kynttilöihin kosketa mutta vahinkoja voi tapahtua.
lahjoja vain ihmisille jotka tuntee niin hyvin, että tavara menee käyttöön. mitään one-size-fits-all -lahjoja on tylsä saada, kun siinä ei ole lahjansaajaa mitenkään persoonallisesti huomattu. Just tälläset "tein näitä lahjakoreja kaikille sadalle kerrostalonaapurillemme kun ostin sadan kappaleen paketin koristeita tiimarista" on painostavia, en ainakaan pidä niitä minään.
mummit ja lähisukulaiset, siis aikuiset sai suklaa kuivakakun ja joululimpun lahjaksi. Kovasti ainakin tykkäsivät, itse tehtynä ja sellofaanin käärittynä oli ihan komeakin mun mielestä...
jota jokaisen nurkat pursuavat jo muutenkin? Yöks. Jättäisin mieluummin lahjan kokonaan antamatta kuin ostaisin jotakin, joka sanoo: halpa, enkä keksinyt mitään muutakaan.
-ostan 4 isoa pakettia eri makuisia teevaihtoehtoja ja 4 pikkukoria,näistä teen 4 teelajitelmaa,pistän mukaan jouluisen servettipaketin ja sellofaania&koristenauhaa ympärille -> neljälle opelle tänän vuonna tuollainen + kivat kortit,lapset askartelee itse omalle opelleen
-tyttölapsille (kaukaisemmat sukulaiset/heidän tyttönsä) ostan sukkikset,jotkut söpöt :) käärin pakettiin ja mukaan tarra-arkit
-mummoille&mun kummeille lähtee alesta jo ostetut mietekirjat,näitä saa kohtuu halvalla myös nytkin varsinkin Kirjakasseista yms sekundakirjakaupoista,hyvä myös opettajille yms
-tuttavien lapsille voi laittaa myös esim itse kootun askartelupaketin,tiimarista vaikkapa korttipohjia/kartontkikortteja tmv,tarroja niistä isoista rullista (esim cittareissa sellaisia jättipaketteja tarroja 5e/pkt ollut),kimalleliimatuubi ja pieni pussi jotain karkkia,näitä pieni "pussillinen" joka lapselle
ja antavat sitten lahjakortin esim Stockalle.
Lapset piirtävät samankokoisille korttiläpysköille oman tervehdyksensä, joka liitetään lahjakortiin ja mahdolliseen kukkaseen.
Voisit kokeilla samaa teille, näin kenenkään ei tarvitse antaa enempää kun 5-10e (miten sovitte) ja vanhemmilta jää vaiva miettiä minkä lahjan hankkia sekä opettajalta/hoitajilta miten sen hävittäisi.
tykkää sellofaanista, osaa koristella, askarrella, ommella, neuloa jne. Jos taas ei niin kaikki ovat ihan persiistä. Paitsi tuo yksi missä kehotettiin katselemaan tarjouksia. Nimenomaan nyt kiertelemään kirppiksiä, halpiskauppoja, kaikki postiluukkuun tulevat mainokset kannattaa katsoa sillä silmällä. Saattaisi löytyä jokaiselle jotain ajatustakin sisältävää lahjaa ja halvalla! Sekä vielä ehtii monelle kuulle jaksottaa lahjaostokset. Mieli avoinna koko ajan, niin minä ne ideat saan.
ja ajatteluun kykenemättömänä, siispä hänelle lahjaksi teennäisiä frraseja kirjallinen.
-hajukynttilöitä
-juuri niitä aforismikirjoja
-pieniä "söpöjä" valokuvakehyksiä tai ylipäätään mitään, joka täytyy laittaa näkyville aina kun antaja tulee kylään ja piilottaa laatikon perimmäiseen nurkkaan kun antaja lähtee.
Leivät, teepussit, viinipullot ja muut hillot on hyviä halpislahjoja.
ja vieläpä nätisti pakattu sellainen on hyvä lahjaidea - vaikka kaunis italialainen kuviopasta! Takuulla tulee käyttöä. Myös marjamehu-, hehkuviini- tai punkkupullo,johon sitoo kauniin rusetin, on Tiimari-krääsää tuhat kertaa kivempi.
Itse kun olen alle keskituloinen niin lempilahjojani mitä olen jouluna saanut :
Maustekori, juuri nuo tapellut kynttilä, rakastaisin teelajiltelmaa, kauniit käsipyyhkeet/tyynyliinat. Kerrankin oli ihana saada kaksi todella kaunista tyynyliinaa noiden perinteisten rinnalle, joulukakut/limput on kivoja. Itse haluaisin jouluksi lahjoittaa lämpöä ja rentouttavaa oloa. Eli se paketti naiselle olisi hyvä pokkari, lämpösukat/viltti sekä suklaata.
lahjoja. En pidä roinasta... Jos varmasti tietää että tulee tarpeeseen ja vastaanottajan maun, niin sitten voi antaa jotain käyttöesineitä kuten pannulappua tai pokkaria.
- ostoskassi käsilaukkuun/autoon (sellainen pieneen pussukkaan pakattu, mulla jo muutama ostettu opettajille lahjaksi)
- terässaippua, poistaa hajut käsistä (löytyy myös lahjapaketeissa, missä kalanruotopihdit samassa)
- hiirimatto, näitä löytyy muumeista marimekkoon
-heijastin, näitäkin löytyy marimekosta pentikkiin
- esim hair storesta kunnon shamppoo-hoitoaine paketti
-pokkari
-konvehtirasia
- fleecehuopa