Paljonko olisi sopiva palkka taaperon hoitamisesta toiselle kotiäidille?
2 1/2 -vuotias lapseni tarvitsisi väliaikaisen hoitopaikan kolmeksi kuukaudeksi. Hän tarvitsisi kokopäivähoitoa neljänä päivänä viikossa. Mietin mikä olisi sopiva maksu hoitajalle kuukaudessa? Voisiko olla n. 600 euroa? Millä hinnalla itse voisit hoitaa lapsen? Tai jos teet vastaavaa työtä mitä saat palkaksi?
Kommentit (18)
eli hoitoa tarvitsisi neljäksi päiväksi.
ap
600 e on ehdottomasti liikaa
se on Suomen korkeatasoisimman yksityisen päiväkodin kk hoitomaksu- 10 h/ päivä 5 pv/ vk aamupala, lounas, välipala
vaikka varsinaisesti menen työhön vasta syksyllä. Ajattelin kysellä muutamalta tutulta kotiäidiltä, joille myös lapseni on tuttu. Haluaisin maksaa työstä oikeudenmukaisen korvauksen.
minkä saat kaupungilta kotihoidon tukea (+mahd kuntalisä). Aikas samoihin se menis tuon 450e kanssa. 600e on mielestäni ihan hyvä.
siksi ajaksi kun lapsen äiti olisi töissä.
eli noin 200 e kannattaa maksaa ap/ kk
tai laita lapsi kunnallliseen päiväkotiin- pääset halvemmalla
Itse en paljon vähemmällä ottaisi hoitooni toisen lasta vaikka kotona olisinkin. Ehdottomasti tuo muutaman huutelema 200€ on liian vähän. Sitä paitsi, eihän se päivähoitomaksu vastaa todellisia kokonaiskuluja, joten kyllä pitäisi tutulle maksaa reilusti enemmän.
en todellakaan millään parilla sadalla. En edes hyvän kaverin. Jos vastavuoroisesti hoidettaisiin, niin sitten ei tietenkään mitään maksua, mutta tässähä ei ole kyse sitä.
sehän olisi saman verran sulle kun laittaisin päiväkotiin hoitoon!!
jos ite mietin että hoitaisin kokopäiväisesti vierasta lasta, vaikkakin siis tutun lasta.
Hyvin meni, en olisi ottanut edes tuota rahaa jos ei äiti olisi vaatinut. Mahtavaa aikaa oli!
lapset olivat silloin 5 ja 2 vuotiaat. Maksoin 50e/pvä palkkaa ja olimme molemmat tyytyväisiä!
Hän olisi jollakin lähiaikuisella (-ja lapsella) hoidossa 4 päivää viikossa/3 kuukautta. Sitten hän voisi olla vielä 4 kuukautta kotona ennenkuin aloittaisi päiväkotiuransa.
Miten voitte sanoa että sopiva summa olisi sama kuin päivähoidon korkein maksu? Päiväkotipaikka tuon ikäisellä maksaa kaupungille 1000e, ja kunta tukee vanhempia niin, että vanhempien pitää maksaa vain esim. 230e. Eli ei päivähoito maksa kunnalle sitä 230 euroa, ja siten se ei ole verrattavissa lasten hoitajalle maksettavaan summaan millään lailla!
Johan ruokakin maksaa kuussa jotakin, ei se ilmaista ole 2,5 vuotiaallekaan. Ja vaikka hoitaja olisikin kotiäiti, niin se hoitolapsi (kaverinkin) sitoo kotiin ihan erilailla kuin pelkkä oma lapsi.
Mielestäni 600e on sopiva summa hoidosta, ehkä 450-500e:kin riittävä kun hoitopäiviä 4 viikossa.
Ettekö arvosta yhtään oman lapsenne hoitoa te, joidenk mielestä parisataa euroa sopiva summa? Laskekaapa mitä se tekee päivää kohden.
että JOS laittaisit lapsesi päivähoitoon, se maksaisi sinulle 233euroa etkä saisi enää kotihoidontukea. Että sinänsä olisi reilua antaa ainakin kotihoidontuki kokonaan hoitajalle, ja silloinkin hoito on sinulle vielä ilmaista, koska et joudu maksamaan omasta pussista mitään. Eikös : )
Hän olisi jollakin lähiaikuisella (-ja lapsella) hoidossa 4 päivää viikossa/3 kuukautta. Sitten hän voisi olla vielä 4 kuukautta kotona ennenkuin aloittaisi päiväkotiuransa.
lapset olivat silloin 5 ja 2 vuotiaat. Maksoin 50e/pvä palkkaa ja olimme molemmat tyytyväisiä!
Tuollaisia summia en kehtaisi ottaa vastaan!
että se ei ollut pointtini. Voi olla, että päädyn siihen, että olen vielä syksyyn asti kotona, mutta toisaalta olisi niin ihana mennävähäksi aikaa töihin tässä välissä 2 ja puolen vuoden kotonaolon jälkeen. Olen vain voimakkaasti sitä mieltä, että on hyvä jos alle kolmevuotiaan ei tarvitse vielä olla isossa lapsiryhmässä, vaan mieluummin kotihoidossa tmv.
ap
Itse hoidin kokopäiväisesti 450 eurolla, mutta siitä on kuusi vuotta aikaa.