Eikö teitä muita tympäise tämä puhe miten kaikki raha yhteiskunnasta pitäisi mennä vähävaraisille?
Ihan kuin heillä olisi aina joku etuajo-oikeus kaikkeen. Sitä rahaa tarvitaan myös talouden pyörien pyörittämiseen, investointeihin jne.
Kommentit (359)
91 % kantasuomalaisistakaan ei toimi yrittäjänä.
Mitä sitten? Meistä suurin osa kuitenkin tekee töitä ja elättää itsensä. Toisin kuin eräissä toisssa kansallisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuvien somalinaisten työllisyysaste on noin 20%. Hieman yli 50% Suomessa asuvista somaleista saa perustoimeentulotukea. Kylläpä ovat ahkeraa kansaa :D
Suomessa asuvat turkkilaiset ovat keskimäärin useammin yrittäjiä (27 %) kuin kantaväestöön kuuluvat suomalaiset (9 %). Silti jotkut rassukat haukkuvat heidän yritteliäisyyttään.
Karvakäsipaikan pyörittäminen ei ole kunnon yrittäjyyttä.
Voithan sinäkin perustaa oman ravintolan ja kokeilla miten helppoa se yrittäjänä toimiminen on.
Voin toki, mutta eipä kiinnosta tuollainen. Minulla on jo kaksi yritystä pyöritettävänä. Siinä on riittävästi puuhaa yhdelle. Ja rahaakin tulee ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuvien somalinaisten työllisyysaste on noin 20%. Hieman yli 50% Suomessa asuvista somaleista saa perustoimeentulotukea. Kylläpä ovat ahkeraa kansaa :D
Suomessa asuvat turkkilaiset ovat keskimäärin useammin yrittäjiä (27 %) kuin kantaväestöön kuuluvat suomalaiset (9 %). Silti jotkut rassukat haukkuvat heidän yritteliäisyyttään.
Voithan sinäkin perustaa oman ravintolan ja kokeilla miten helppoa se yrittäjänä toimiminen on.
Ei puhuttu mitään ravintoloista. Vai sanotko sinä meneväsi ravintolaan syömään, jos menet karvakädelle pizzalle? :D:DD:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se osaltaan hyväkin asia, mutta onhan niissä niiden toimissa hyvin paljon kyseenalaista toimintaakin, eikä se ole edes mikään salaisuus. Veroja maksavat vähän miten sattuu, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä tympäise tämä puhe, miten ollaan samassa veneessä, mutta leikkaukset kohdennetaan vain kaikkein heikoimmasa asemassa oleviin?
Niin kauan kun julistetaan, ettei työtä kannata ottaa vastaan kun TUET menee niin ne tuet ovat aivan liian suuret.
Vaihtaisitko oman kokoaikaisen työsi sellaiseen, josta saa 600e kuussa? Jos et, sun on turha inistä siellä.
Mitä horiset? Mistä työstä Suomessa saa 600 euroa kuussa? Ja jos saa, niin hankkisin toisen työn. Minulla on tasan 0 euroa palkka jos en myy mitään ja tasan tarkaan teen sitä työtä ilolla. Tienaan yli 100 000 euroa vuodessa, mutta sinä varmasti olisit mieluummin kotisohvalla tukien varassa vaatimassa muilta lisää ilmaista elämää itsellesi, ennen kuin ottaisit työtä vastaan. Ettei TUET mene!
Rikkailla on rahaa ja kykyä luoda lisää rahaa itselleen ihan omasta takaakin, usein vielä riistämällä muita, joten rikkaat ainakaan eivät tarvitse mitään yhteiskunnan tukia! Säästettäköön ne tuet niille jotka niitä tarvitsevat, ja se tuen tarvekin johtuu useimmiten rikkaiden epäreilusta toiminnasta, esim. siitä että irtisanovat ihmistyöntekijät ja korvaavat heidät koneilla, automaatiolla ja tekoälyllä!!!
Mitä horiset? Mistä työstä Suomessa saa 600 euroa kuussa? Ja jos saa, niin hankkisin toisen työn. Minulla on tasan 0 euroa palkka jos en myy mitään ja tasan tarkaan teen sitä työtä ilolla. Tienaan yli 100 000 euroa vuodessa, mutta sinä varmasti olisit mieluummin kotisohvalla tukien varassa vaatimassa muilta lisää ilmaista elämää itsellesi, ennen kuin ottaisit työtä vastaan. Ettei TUET mene!
Ilmeisesti jostain työstä saa, kun täällä kovasti huudetaan, että tuet ovat yhtäsuuria kuin palkka. Työttömyystuki Suomessa on noin 600€/kk, jos ei ole ansiosidonnaista. Sitä lainaamasi kirjoittaj tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä tympäise tämä puhe, miten ollaan samassa veneessä, mutta leikkaukset kohdennetaan vain kaikkein heikoimmasa asemassa oleviin?
Niin kauan kun julistetaan, ettei työtä kannata ottaa vastaan kun TUET menee niin ne tuet ovat aivan liian suuret.
Vaihtaisitko oman kokoaikaisen työsi sellaiseen, josta saa 600e kuussa? Jos et, sun on turha inistä siellä.
Kannattaa tuon höyrypäisen meuhkaamisen sijaan lukea, mistä puhutaan. Se, että pauhaat kateellisena tukiensaajille, ei tarkoita, että tuet ovat liian suuria. Sinä voit koska tahansa lopettaa ne työsi ja alkaa elämään tuilla niin näet, mitä se on todellisuuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi haukkua? Eihän 27% poista sitä faktaa, että 73% heistä EI OLE yrittelijäitä.
Mitä sitten? Tiedätkö yhtään, miten kannattamattomaksi yritystoiminta on Suomessa tehty rehelliselle yrittäjälle, joka maksaa verot oikein? Nämä turkkilaiset pizzeriayrittäjäthän eivät ole turhan tarkkoja veroasioissa, joten siksi tilastollisesti näyttää siltä kuin olisivat ahkerampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä ihmeen maailamssa elät, mutta vähävaraiset ovat nykyään oikeasti todella todella tiukassa tilanteessa. Olen maksanut veroja tänne aikamoisen määrän, sairastuin vakavasti ja menetin työkyvyn. Pudotus on aivan älytön.
Itse loukkaannuin niin pahasti että jouduin opettelemaan käveleen uudestaan enkä siltikään ollut käsi ojossa vaatimassa muilta rahaa vaan kituuttelin sen vajaan viiden vuoden ajan mitä kuntoutus kesti että pääsin takasin työelämään ja tienaamaan omat rahat millä elää. En koksaan kehdannut edes ajatella että te muut olisitte olleet velvollisia elättämään minut ja antamaan minulle rahaa
Hienoa että kuntouduit! Itse loukkaannuin myös tapaturmassa mutta mulle jäi pysyvä invaliditeetti ja sen vuoksi olen täysin täsmätyökykyinen. Opiskelin uuden ammatinkin mutta kukaan ei palkkaa minua, työtilanne on surkea joten työnantajat palkkaavat tietysti terveen kun työnhakijoita on saatavilla pilvin pimein. Nyt saan pelkän yleistuen ja voin sanoa etten meinaa millään pärjätä. Kuntoutustuella pärjäsin vielä hyvin, se oli kuitenkin 1200€ (nyt tulot on siis puolet tuosta). On aivan epätoivoinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa sinun kuvitteelliset tienestisi? Täällä oikeassa elämässä monesta työstä maksetaan niin helvetin vähän, että on todellakin kannattavampaa olla kotona kuin mennä tuhlaamaan aikaansa sinne. Se ei ole tukien vika, että osa työnantajista ei ymmärrä, että työstä saatavalla palkalla tulisi myös elää.
Ei se ole keltään pois jos ensin verotetaan rikkaita ja sitten annetaan osa siitä tukien nimellä takaisin.
Joo, tässä ketjussa piti puhua vähävaraisista. Sori siitä. Minäkin kannatan sitä, että köyhille annetaan lisää rahaa.
Mitä enemmän ihmisillä on rahaa, sitä enemmän he voivat kuluttaa ja sitä paremmin markkinat pyörivät. Eli köyhille annettu tuki on suoraa tukea markkinoiden ja yhteiskunnan toiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tuon höyrypäisen meuhkaamisen sijaan lukea, mistä puhutaan. Se, että pauhaat kateellisena tukiensaajille, ei tarkoita, että tuet ovat liian suuria. Sinä voit koska tahansa lopettaa ne työsi ja alkaa elämään tuilla niin näet, mitä se on todellisuuessa.
Miksi ihmeessä tekisin niin? Mitä kadehdittavaa on siinä, että elää muiden armopaloilla? Jos olisin tuen saaja, olisin todella kiitollinen kaikesta avusta mitä saisin ja yrittäisin kaiken aikaa päästä omillani toimeentulemaan. Mieluummin tienaan itse sen 600 euroa kun otan sen muilta tekemättä mitään itse (pl. jatkuva valitus!). Seuraavassa kuussa voinkin tienata jo vähän enemmän yms.
Raha ei ole koskaan mennyt maan vähävaraisille.
Ainoastaan maahanmuuttajat ovat hyötyneet kaikesta hyvästä, palveluista yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä ihmeen maailamssa elät, mutta vähävaraiset ovat nykyään oikeasti todella todella tiukassa tilanteessa. Olen maksanut veroja tänne aikamoisen määrän, sairastuin vakavasti ja menetin työkyvyn. Pudotus on aivan älytön.
Itse loukkaannuin niin pahasti että jouduin opettelemaan käveleen uudestaan enkä siltikään ollut käsi ojossa vaatimassa muilta rahaa vaan kituuttelin sen vajaan viiden vuoden ajan mitä kuntoutus kesti että pääsin takasin työelämään ja tienaamaan omat rahat millä elää. En koksaan kehdannut edes ajatella että te muut olisitte olleet velvollisia elättämään minut ja antamaan minulle rahaa
Hienoa että kuntouduit! Itse loukkaannuin myös tapaturmassa mutta mulle jäi pysyvä invaliditeetti ja sen vuoksi olen täysin täsmätyökykyinen. Opiskelin uuden ammatinkin mutta kukaan ei palkkaa minua, työtilanne on surkea joten työnantajat palkkaavat tietysti terveen kun työnhakijoita on saatavilla pilvin pimein. Nyt saan pelkän yleistuen ja voin sanoa etten meinaa millään pärjätä. Kuntoutustuella pärjäsin vielä hyvin, se oli kuitenkin 1200€ (nyt tulot on siis puolet tuosta). On aivan epätoivoinen olo.
Sinulla pitäisi olla oikeus toimeentulotukeen, jos tienaat vain 600€/kk. Oletko sitä hakenut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi haukkua? Eihän 27% poista sitä faktaa, että 73% heistä EI OLE yrittelijäitä.
Mitä sitten? Tiedätkö yhtään, miten kannattamattomaksi yritystoiminta on Suomessa tehty rehelliselle yrittäjälle, joka maksaa verot oikein? Nämä turkkilaiset pizzeriayrittäjäthän eivät ole turhan tarkkoja veroasioissa, joten siksi tilastollisesti näyttää siltä kuin olisivat ahkerampia.
Niin no, en mä ainakaan varsinaisesti niiden ahkeruutta kyseenalaista, tekevät kyllä monet pitkää päivää ja siitä hatunnosto, mutta se rehellisyys sitten juurikin veroissa ja sen sellaisissa on usein ihan toisella tolalla.
-eri
Vieläkö kokoomus omistaa pikavippiyhtiöitä? Ei sitten mikään ihme, että tavoitteena on pitää kansaa mahdollisimman köyhänä.
Säästöillä ei pitkälle pötkitä, kun sairastuu vakavasti. Minulla on mennyt hoitokuluihin noin 50 000€. Omasta pussista, koska vakuutus ei korvaa kaikkea ja julkisella olisin varmasti vieläkin hoitojonossa. Onneksi sattui olemaan ylimääräistä ja läheisiä, jotka olivat valmiita auttamaan. Nyt olen terve ja ehkä vielä joku päivä työkykyinenkin.
t. eri