Eikö teitä muita tympäise tämä puhe miten kaikki raha yhteiskunnasta pitäisi mennä vähävaraisille?
Ihan kuin heillä olisi aina joku etuajo-oikeus kaikkeen. Sitä rahaa tarvitaan myös talouden pyörien pyörittämiseen, investointeihin jne.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saavat kelakorvauksia lääkkeistään ja mikäli teettävät kotona remonttia tai vaikka siivousta, ja maksavat veroja, niin näitäkin saa pikkuisen vähentää. Miksi hyvinvointivaltio tulisi olla vain persaukisille?
Miksi miljonäärin pitäisi saada maksattaa kotinsa siivoaminen veronmaksajien rahoilla? Siivouspalvelu ei ole mikään hyvinvointivaltion perupalvelu, jonka pitää kuulua verovaroin katettaviin palveliuihin.
Punikin ymmärrys ei ilmeisesti riitä käsittämään mitä verovähennys tarkoittaa. Omalla rahalla se siivvous pitää maksaa ja siitä saa osan takaisin vähennyksenä, siis niin kuin veronpalautuskin, saa omaa rahaa vähän takaisin. Ymmärsitkö?
Eli veronmaksajat maksavat osuuden sinun remonttilaskustasi. Vai luuletko sen palautuksen tulevan jostain taikaseinästä? :D
Kyllä se luulee se on se perskokkareiden oma, parempi taikaseinänsä.
Se on ihan hyvä, että (rikkaat) saavat verovähennyksiä teettämästään työstä. Edistää työllisyyttä ja vähentää pimeää työtä. Eikä se palautus tule mistään taikaseinästä, vaan siitä itsemaksetusta verosta, niinkuin tuossa aiemmin jo selitettiinkin. Se näin toteutunut työ puolestaan lisää valtion saamia veroja ja vähentää työttömyysmaksuja. Kaikki voittavat.
Huvittavaa, miten koksut eivät näe omaa kaksinaismoralismiaan. Hirveä huuto siitä, että työtön saa muutaman satasen tukea hetkelliseksi avuksi. Mutta kun itse saa tuhansia euroja tukia siivouspalveluun ja remppoihin, ei olekaan yhtään tarvetta leikata :D
Heillä on se parempi taikaseinä.
Jos nyt kuitenkin ennemmin nostettaisiin rikkaiden tulo ja pääomaveroja sen sijaan, että leikattaisiin heidän remppatukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tympäisee tehdä pitkää päivä työssä, josta ei saa mitään hyvänolon tunteita, jotta voi rahoittaa toisille ilmaista elämää ja päihteitä.
Enemmän tympäisee elättää rikkaita mulkkuja jotka ovat luoneet massatyöttömyyden polkeakseen työmme hintaa.
Millä tavoin meistä kumpikaan elättää rikkaita m*lkkuja?
Minun isäni on pienituloinen sairaseläkeläinen. Olen itse kouluttautunut pitkälle, hankkinut hyvän osaamisen ja ammatin ja elättänyt itse itseni jo viimeiset 30 vuotta. Miksi sinä et viitsi tehdä samaa?
Miksi valehtelet? Jos sinulla olisi hankittuna hyvä osaaminen, ymmärtäisit, että ihmiset ovat erilaisia eikä elämä ole Suomessa enää samanlaista kuin kuin oli viime vuosituhannen puolella. Minä olen sinun ikäluokkaasi ja sain helposti töitä, mutta en ole niin tyhmä, että kuvittelisin nykyisessä yhteiskunnassa asioiden olevan yhtä helppoja. Suomessa on ennätysmäärä työttömiä korkeakoulutettuja ja muutenkin työttömyysaste on hyvin korkealla. Ei pidä tuijottaa vain omaa napaa, vaan pitää ymmärtää kokonaistilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet eivät ole mikään ihmisoikeus. Köyhiltä ei oteta, jos maksetaan vähemmän. Miksi tänne raahataan köyhää porukkaa ympäri maailmaa ja leikkaukset tuskin koskevat heitä?
Persu taas mieliaiheessaan vinkumassa maahanmuuttajista. Että on väsynyttä settiä.
Persu on oikeassa. On järjenvastaista, että Suomi maksaa tuhansille kehitysmaalaisille täyden ylöspidon vastikkeetta samalla kun suomalainen vähävarainen yrittää keksiä, mistä saisi seuraavan päivän ruuan taiottua.
eri
Saman rahan saavat köyhät Suomessa avustusta, oli väri mikä tahansa. M* amuista varsin suuri osa käy töissä, suurempikin osa kävisi, jos suinkin töitä saisi.
Jos sompuista suuri osa käy töissä, miksi missään ei ikinä näe somppua tekemässä töitä?
Ootko sä käynyt kaikki Suomen työpaikat läpi vai?
Mä olen nähnyt vaikka kuinka monta somalia siivoamassa.
Jos suuri osa sompuista kävisi töissä, kyllä heitä näkisi työntouhussa ihan normaalissa arjessa. Olisi bussikuskisomppuja, kaupankassasomppuja, parturisomppuja, päiväkodintätisomppuja, lääkärisomppuja, opettajasopmppuja jne. jne. Vaan eipä näy sellaisia.
Kuinka usein käyt tuollaisissa paikoissa tutkimassa tilannetta? Koko Suomen laajuisesti siis.
Aika moni aikuinen käy bussissa, kaupoissa jne. ihan joka päivä. Hyvin moni meistä aikuisista on itsekin töissä lainaamasi kirjoittajan listaamissa paikoissa. Ymmärrän, että tämä voi tuntua hämmentävältä sinusta, joka istut vauvapalstalla joka päivä 7-23 etkä edes muista, koska olisit poistunut kotoa.
t. eri
Puhuit itsesi pussiiin. Selkeästi et itse käy ulkona. Jos kävisit, tietäisit että ulkona näkyy kaikenvärisiä ihmisiä. Eikä tummaihoisesta näe päälle, onko hän somali vai ei.
Eihän puhunut :D Ei kukaan ole väittänyt, etteikö ulkona näkyisi monen värisiä ihmisiä. Kyllä siellä näkyy, vaikka minkälaista väkeä. Puhe oli nyt TYÖPAIKOISTA. Somalit kyllä hengaavat ulkona, mutta ei ne töitä tee. Tästä on ollut ihan uutisiakin, miten somalit ovat asuneet jopa 20 vuotta Suomessa tekemättä päivääkään töitä. Somalin kyllä tunnistaa ulkonäöstä, jos on yhtään kartalla eri etnityyksien piirteistä.
Munkin työpaikalla on somalisiivoojia.
Mutta yleistä sä vaan mutuilujesi perusteella.
Munkin työpaikka on yksittäinen työpaikka. Nyt ei puhuttu yksittäisistä ihmisistä, vaan siitä onko SUURI OSA somaleista töissä. Fakta on, että ei ole, koska somali työssä on yhtä yleinen näky lumisade juhannuksena. Satunnaisesti voit nähdä, mutta ei se mitenkään yleinen ilmiö ole.
Ei. Väite oli ettei yhtään somalia näy töissä missään.
Ei ollut. Väite oli nimenomaan, että SUURI OSA somaleista käy töissä. Se ei ole totta, kuten tilastot todistavat.
EI ollut. Ylhäällä: "missään ei ikinä näe somppua tekemässä töitä".
Useampi kirjottaja on nähnyt somaleita töissä. Olet siis väärässä.
Jaa, sä olet niin pieni, ettet osaa vielä lukea. Olisit heti sanonut! Katsos, pikkuinen, kun se että joku ei ole nähnyt somppuja ikinä missään, ei tarkoita, että KUKAAN ei ole nähnyt. Se oli vain tuon yhden kirjoittajan kokemus. Hän ei ole nähnyt somppuja töissä. Sinä ehkä olet. Mutta siltikin vain alle 50% somaleista on töissä eli et voi väittää, että suuri osa heistä tekee töitä Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet eivät ole mikään ihmisoikeus. Köyhiltä ei oteta, jos maksetaan vähemmän. Miksi tänne raahataan köyhää porukkaa ympäri maailmaa ja leikkaukset tuskin koskevat heitä?
Persu taas mieliaiheessaan vinkumassa maahanmuuttajista. Että on väsynyttä settiä.
Persu on oikeassa. On järjenvastaista, että Suomi maksaa tuhansille kehitysmaalaisille täyden ylöspidon vastikkeetta samalla kun suomalainen vähävarainen yrittää keksiä, mistä saisi seuraavan päivän ruuan taiottua.
eri
Saman rahan saavat köyhät Suomessa avustusta, oli väri mikä tahansa. M* amuista varsin suuri osa käy töissä, suurempikin osa kävisi, jos suinkin töitä saisi.
Jos sompuista suuri osa käy töissä, miksi missään ei ikinä näe somppua tekemässä töitä?
Ootko sä käynyt kaikki Suomen työpaikat läpi vai?
Mä olen nähnyt vaikka kuinka monta somalia siivoamassa.
Jos suuri osa sompuista kävisi töissä, kyllä heitä näkisi työntouhussa ihan normaalissa arjessa. Olisi bussikuskisomppuja, kaupankassasomppuja, parturisomppuja, päiväkodintätisomppuja, lääkärisomppuja, opettajasopmppuja jne. jne. Vaan eipä näy sellaisia.
Kuinka usein käyt tuollaisissa paikoissa tutkimassa tilannetta? Koko Suomen laajuisesti siis.
Aika moni aikuinen käy bussissa, kaupoissa jne. ihan joka päivä. Hyvin moni meistä aikuisista on itsekin töissä lainaamasi kirjoittajan listaamissa paikoissa. Ymmärrän, että tämä voi tuntua hämmentävältä sinusta, joka istut vauvapalstalla joka päivä 7-23 etkä edes muista, koska olisit poistunut kotoa.
t. eri
Puhuit itsesi pussiiin. Selkeästi et itse käy ulkona. Jos kävisit, tietäisit että ulkona näkyy kaikenvärisiä ihmisiä. Eikä tummaihoisesta näe päälle, onko hän somali vai ei.
Eihän puhunut :D Ei kukaan ole väittänyt, etteikö ulkona näkyisi monen värisiä ihmisiä. Kyllä siellä näkyy, vaikka minkälaista väkeä. Puhe oli nyt TYÖPAIKOISTA. Somalit kyllä hengaavat ulkona, mutta ei ne töitä tee. Tästä on ollut ihan uutisiakin, miten somalit ovat asuneet jopa 20 vuotta Suomessa tekemättä päivääkään töitä. Somalin kyllä tunnistaa ulkonäöstä, jos on yhtään kartalla eri etnityyksien piirteistä.
Munkin työpaikalla on somalisiivoojia.
Mutta yleistä sä vaan mutuilujesi perusteella.
Munkin työpaikka on yksittäinen työpaikka. Nyt ei puhuttu yksittäisistä ihmisistä, vaan siitä onko SUURI OSA somaleista töissä. Fakta on, että ei ole, koska somali työssä on yhtä yleinen näky lumisade juhannuksena. Satunnaisesti voit nähdä, mutta ei se mitenkään yleinen ilmiö ole.
Ei. Väite oli ettei yhtään somalia näy töissä missään.
Ei ollut. Väite oli nimenomaan, että SUURI OSA somaleista käy töissä. Se ei ole totta, kuten tilastot todistavat.
EI ollut. Ylhäällä: "missään ei ikinä näe somppua tekemässä töitä".
Useampi kirjottaja on nähnyt somaleita töissä. Olet siis väärässä.
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta pakko tämäkin on kertoa: Jos joku kirjoittaa vauvapalstalla "minun työpaikallani on somali", se ei välttämättä tarkoita, että niin on oikeasti. Täällä voi kirjoittaa myös asioita, jotka eivät ole totta. Moni tekee niin ajaakseen omaa agendaansa. Tilastoista näet, että somalien työllisyysaste on huomatttavan alhainen suhteessa muihin kansalisuuksiin. Siitä puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten mielestäsi valtio ja yhteiskunta sitten on?
Valtio takaa turvallisuuden, lait ja infrastruktuurin, joka antaa puitteet kansalaisille tavoitella omaa menestystään, onneaan ja hyvää elämäänsä. Valtio voi vielä subventoida koulutuksen, tieteen ja terveydenhuollon osalta. Mutta elintaso ja taloudellinen toimeliaisuus tulisi olla yksilöiden oma asia.
No kerropas ihan omin sanoin, miten esimerkiksi kaulasta alaspäin halvantunut ihminen ottaa vastuun omasta taloudellisesta toimeliaisuudestaan?
Kerro itse miksi työikäinen ja työkykyinen ei voisi sitä vastuuta itselleen ottaa eikä istua perse homeessa käsi toisten taskuilla?
Vaikea ottaa vastuuta, jos ei ole töitä. Katsos, mussukka, kun ei se työpaikka taivaasta tipahda. Kaikilla ei ole isiä, joka ottaa omaan firmaansa suojatyöpaikkaan, kuten sinulle kävi.
Minun isäni on pienituloinen sairaseläkeläinen. Olen itse kouluttautunut pitkälle, hankkinut hyvän osaamisen ja ammatin ja elättänyt itse itseni jo viimeiset 30 vuotta. Miksi sinä et viitsi tehdä samaa?
Olin 16-vuotias, kun rattijuoppo ajoi päälleni ja vammauduin vakavasti. Olin kolme viikkoa koomassa ja opettelin alusta asti kaikki perusasiat kävelystä ja puhumisesta lähtien. Tuosta on nyt 10 vuotta aikaa. Pystyn kävelemään, puhumaan ja olemaan suhteellisen omatoiminen. Aivovamma kuitenkin aiheuttaa sitä, että muistini pätkii pahasti ja minun oin vaikea keskittyä pitkiä aikoja. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Oliko riittävästi syitä vai haluatko vielä lisää?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Itse olen keskituloinen ja minusta on kaikille yhteiskuntaluokille loogisempaa pitää sairaalat toiminnassa kuin sulkea ne ja antaa niistä säästyneet rahat areenan, jota kukaan ei tarvitse, rakentamiseen.
Köyhien ja pienituloisten tukemisessa on myös se järki että kun heitä kohdellaan täysivaltaisina kansalaisina, niin yhteiskunnan kokonaisturvallisuus säilyy korkealla tasolla eikä ole tarvetta pikkurikollisuudelle oman toimeentulon turvaamiseksi. Jos köyhiä kyykytetään liikaa, niin ei tarvitse ihmetellä myymälävarkauksien yleistymistä ja monenlaista ilkivaltaa kuten vaikkapa autojen naarmuttamista parkkipaikoilla tai vakavampia väkivaltarikoksia. Ne maat, joissa on väestön keskuudessa on suurimmat varallisuuserot, ovat usein myös rikostilastojen kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Itse olen keskituloinen ja minusta on kaikille yhteiskuntaluokille loogisempaa pitää sairaalat toiminnassa kuin sulkea ne ja antaa niistä säästyneet rahat areenan, jota kukaan ei tarvitse, rakentamiseen.
Köyhien ja pienituloisten tukemisessa on myös se järki että kun heitä kohdellaan täysivaltaisina kansalaisina, niin yhteiskunnan kokonaisturvallisuus säilyy korkealla tasolla eikä ole tarvetta pikkurikollisuudelle oman toimeentulon turvaamiseksi. Jos köyhiä kyykytetään liikaa, niin ei tarvitse ihmetellä myymälävarkauksien yleistymistä ja monenlaista ilkivaltaa kuten vaikkapa autojen naarmuttamista parkkipaikoilla tai vakavampia väkivaltarikoksia. Ne maat, joissa on väestön keskuudessa on suurimmat varallisuuserot, ovat usein myös rikostilastojen kärjessä.
Jo nyt näkee, miten ahdinkoon ajaminen on aiheuttanut rikollisuuden kasvamista. Osansa on toki muualta tulleissakin, mutta myös suomalaisten tekemät rikokset ovat kasvussa. Etenkin ryöstöt jne.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuvien somalinaisten työllisyysaste on noin 20%. Hieman yli 50% Suomessa asuvista somaleista saa perustoimeentulotukea. Kylläpä ovat ahkeraa kansaa :D
Suomessa asuvat turkkilaiset ovat keskimäärin useammin yrittäjiä (27 %) kuin kantaväestöön kuuluvat suomalaiset (9 %). Silti jotkut rassukat haukkuvat heidän yritteliäisyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuvien somalinaisten työllisyysaste on noin 20%. Hieman yli 50% Suomessa asuvista somaleista saa perustoimeentulotukea. Kylläpä ovat ahkeraa kansaa :D
Suomessa asuvat turkkilaiset ovat keskimäärin useammin yrittäjiä (27 %) kuin kantaväestöön kuuluvat suomalaiset (9 %). Silti jotkut rassukat haukkuvat heidän yritteliäisyyttään.
Karvakäsipaikan pyörittäminen ei ole kunnon yrittäjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saavat kelakorvauksia lääkkeistään ja mikäli teettävät kotona remonttia tai vaikka siivousta, ja maksavat veroja, niin näitäkin saa pikkuisen vähentää. Miksi hyvinvointivaltio tulisi olla vain persaukisille?
Miksi miljonäärin pitäisi saada maksattaa kotinsa siivoaminen veronmaksajien rahoilla? Siivouspalvelu ei ole mikään hyvinvointivaltion perupalvelu, jonka pitää kuulua verovaroin katettaviin palveliuihin.
Punikin ymmärrys ei ilmeisesti riitä käsittämään mitä verovähennys tarkoittaa. Omalla rahalla se siivvous pitää maksaa ja siitä saa osan takaisin vähennyksenä, siis niin kuin veronpalautuskin, saa omaa rahaa vähän takaisin. Ymmärsitkö?
Eli veronmaksajat maksavat osuuden sinun remonttilaskustasi. Vai luuletko sen palautuksen tulevan jostain taikaseinästä? :D
Kyllä se luulee se on se perskokkareiden oma, parempi taikaseinänsä.
Se on ihan hyvä, että (rikkaat) saavat verovähennyksiä teettämästään työstä. Edistää työllisyyttä ja vähentää pimeää työtä. Eikä se palautus tule mistään taikaseinästä, vaan siitä itsemaksetusta verosta, niinkuin tuossa aiemmin jo selitettiinkin. Se näin toteutunut työ puolestaan lisää valtion saamia veroja ja vähentää työttömyysmaksuja. Kaikki voittavat.
Mutta jostain syystä vähävaraisten tukien avulla kauppiaiden tukeminen onkin sitten kohtuutonta?
Mä en ymmärrä tätä, että ihmiset ihan kirkkain silmin laittaa samalle viivalle välttämättömyyksissä tukemisen ja mukavuuksien tukemisen ihmisille, jotka ilman tukiakin voisivat ne mukavuudet ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy somalien korkeaan työttömyysasteeseen? Poistaako muutama turkkilainen pizzanpyörittäjä somalien laiskuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi haukkua? Eihän 27% poista sitä faktaa, että 73% heistä EI OLE yrittelijäitä.
Sun mieletsä kaikki raha menee jo vähävaraisille
Köyhien hyvässä asemassa on myös se etu, että silloin tällä hetkellä hyvinmenestyvien ei tarvitse varautua omaan taloudelliseen romahdukseen säästämällä pahan päivän varalle vaan voivat kuluttaa huolettomammin. -> Talous elpyy. Tämän nykyinen hallitus on töpeksinyt pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he kävisivät enemmän töissä, sä valitaisit miten he vie suomalaisten työpaikat. Kyllä sun valiperseesi tiedetään.
Mikä on vaaliperse ja miten se liittyy siihen, että somalit ovat täällä pääosin loisimassa sossun rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä ihmeen maailamssa elät, mutta vähävaraiset ovat nykyään oikeasti todella todella tiukassa tilanteessa. Olen maksanut veroja tänne aikamoisen määrän, sairastuin vakavasti ja menetin työkyvyn. Pudotus on aivan älytön.
Ilmeisesti minkäänlaisia säästöjä et kyennyt kerryttämään tästä valtavasta veronmaksusta jääneillä varoilla? Cool story, bro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvakäsipaikan pyörittäminen ei ole kunnon yrittäjyyttä.
Voithan sinäkin perustaa oman ravintolan ja kokeilla miten helppoa se yrittäjänä toimiminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi haukkua? Eihän 27% poista sitä faktaa, että 73% heistä EI OLE yrittelijäitä.
91 % kantasuomalaisistakaan ei toimi yrittäjänä.
Olitko siellö ääntenlaskijana? Mielenkiintoista! Kerro lisää.