Petteri-LIVE: Valtioneuvoston tiedoksianto
Pääministeri toistaa itseään: Olen aina käytettävissä.
Kommentit (1035)
Olisiko äänestyksessä kuitenkin pieni mahdollisuus hallituksen kaatumiseen? Koko homma riippuu siitä, miten edustajat ovat paikalla. Hallituspuolueissa näkyi olevan tänään tyhjiä paikkoja telkkarissa. Kokoomuksesta on joitakin henkilöitä kaukomatkoilla, khöm. Ja, Sanni on äitiyslomalla. Oppositio taas on kuulemma täysilukuisena paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkamiehillä kielteinen kanta ja kielteinen arvio ja silti garden mennyt kehitysriiheen?? Kuka sen sinne SILTI vei ja miksi? Ohi virkamiestenkin?
Siitä jo näkee mikä pakko se oli sinne saada. Väkisin vaan.
No Petteri nyt vaan kertoo tämän rehdin prosessin niin ei ole mitään ongelmaa.
Tätä en ymmärrä että miksi ei tee näin? Ottaa vaikka rinnalle Tampereen areenan rahoitusprosessin ja näytä että samalla tavalla garden on hoidettu. Olisi tosi helppoa kokoomukselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eduskuntasali on lähes tyhjä?
Kansanedustajat..
Persujen pikkuparlamentti kokoontuu Ihkussa.
Miten tämä nyt vaikuttaa siltä, että meni normi prosessin ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päässä surisee. Olen seurannut keskustelua alusta saakka. 122 puheenvuoroa pidetty, 35 pyyntöä jäljellä. Ei vain pysty.
Saat mitalin. Hyvä suoritus!
Olen seurannut myös alusta asti.
Ihmettelen.
Mihin kansanedustajat häipyneet salista. Kuka osaa kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt ole sanomattakin selvää, että mikäli tuollaiselle hallille olisi tarvetta ja kysyntää, yksityiset sijoittajat olisivat hallin rahoittaneet jo vuosia sitten.
Hienoa toveri! Vihdoin ymmärsit miksi julkisen rahan käyttö pitää lopettaa ja kaikki joutaa yksityistää koska jos jotain ei tarvita niin ei siitä kukaan maksa.
Sinulle siis sopii että puolet Suomen alueesta autioituu, koulut päiväkodit terveyskeskukset loppuvat. Suurin osa teistä rautateistä satamista suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkurssiin ajautuneet:
Kahvila-ravintola Korkeakosken Kalamaja
Hotelli mesikämmen
Ruutikangas Oy
Myssyfarmi
Plantagen
Asko
Sotka
Himos resort
Lakea asunto oy
RTV
Sikla
Makia
HIFK
Jukkatalo oy
Sinuhe
primehotels
Fotonordic
Hotelli kainuu
Gold store finland
Tasty Stop Oy
tuotantoyhtiö Hihhihhii Oy
Rakennus Future
Kauneusklinikka Nordicshape oy
Puuha Group Oy
Heidänkin olisi kannattanut antaa kokoomukselle vaalirahoitusta, niin Petteri olisi kiiruhtanut pelastamaan valtion rahoilla.
Olisi ehkä sittenkin ollut järkevää olla työntämättä sitä tukirahaa talouteen niin holtittomasti että hintojennousu ei olisi tuhonnut ihmisten säästöjä ja ostovoimaa kuin Sannan touhuillessa kävi. No myöhäistä se on nyt katua kun paska on housussa ja ollaan kaikki samalla viivalla.
Tämä on pahin sotku pitkään aikaan. Eikä sitä sillä hoideta, että ei me nyt sitte annetakaan niitä 35 milliä. Ei ei. Sitä ennen on jo tapahtunut paljon eikä niin hyvää. Vastuu on kannettava eroamalla.
Tuossa asemassa ei voi sanoa, että en minä tiedä tai tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Jan Vapaavuori on erotettu nyt työstään lobbausfirmasta Tällä Garden sotkulla on asiaan suora vaikutus. Mihis nyt? Auttaako Orpo?
Saikohan muuten eilen potkut? Janne oli kovin kiihtynyt maikkarin haastattelussa ja uhosi siihen malliin, ettei ollut välttämättä aivan selväkään. Patriasta tai Valmet Automotivesta seuraava työpaikka? Siellä oli julkista rahaa junailtavana puolustusteollisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt ole sanomattakin selvää, että mikäli tuollaiselle hallille olisi tarvetta ja kysyntää, yksityiset sijoittajat olisivat hallin rahoittaneet jo vuosia sitten.
Hienoa toveri! Vihdoin ymmärsit miksi julkisen rahan käyttö pitää lopettaa ja kaikki joutaa yksityistää koska jos jotain ei tarvita niin ei siitä kukaan maksa.
Sinulle siis sopii että puolet Suomen alueesta autioituu, koulut päiväkodit terveyskeskukset loppuvat. Suurin osa teistä rautateistä satamista suljetaan.
Ei minulle vaan tuolle toverille joka totesi ettei tarpeetonta kannata rahoittaa julkisesti koska muutenhan se olisi saanut jo rahoituksen yksityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vain niin, ettei yksikään palstakommentti taaskaan vaikuta tosielämässä mihinkään.
Sen takia pitääkin ensin soittaa suoraan kansanedustajalle: menee sitten asia saliin niinku tänäänkin. Muistakaa, että tuo porukka tuolla on meillä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen puolueeton mutta aivan hyvä että usea on nostanut esiin Uniper kaupat. Siinä tuli takkiin oikein kunnolla ja niitä maksamme kauan. On hyvä muistaa.
En ole Persu mutta X jossa X on Persuille myönteinen asia.
Klassikko puoluetoimistolta👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jan Vapaavuori on erotettu nyt työstään lobbausfirmasta Tällä Garden sotkulla on asiaan suora vaikutus. Mihis nyt? Auttaako Orpo?
Saikohan muuten eilen potkut? Janne oli kovin kiihtynyt maikkarin haastattelussa ja uhosi siihen malliin, ettei ollut välttämättä aivan selväkään. Patriasta tai Valmet Automotivesta seuraava työpaikka? Siellä oli julkista rahaa junailtavana puolustusteollisuuteen.
Suorastaan vinkui kimakasti haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen puolueeton mutta aivan hyvä että usea on nostanut esiin Uniper kaupat. Siinä tuli takkiin oikein kunnolla ja niitä maksamme kauan. On hyvä muistaa.
En ole Persu mutta X jossa X on Persuille myönteinen asia.
Klassikko puoluetoimistolta👍
Mutkun mun salaliittoteoriat!
Juuri näin. Puhemies on kutsunut eduskunnan koolle kovien asioiden takia. Ei oppositio. Hyvä muistaa.
Risto Murrolta tuli 500 kasvutointa. Vapaavuoren hanke valittiin. Mitä niille 499 kasvutoimelle tapahtui?
Petteri taitaa tosissaan uskoa siihen mitä itse puhuu.
Petteri on uutisraivaaja-Akseli: en tarvitse lupaa enkä sitä kysy. Vien kavereille ne rahat mitkä haluan.
Kela on ruuhkautunut tukihakemusten takia. Tuen tarvitsijoita enemmän kuin koskaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012133885.html
Yli puolet suomalaisista: Orpon hallitus on epäonnistunut tehtävässään
Professori: syynä kolmen päätavoitteen eli talouskasvun aikaansaamisen, työllisyyskehityksen parantamisen ja velkaantumisvauhdin taittamisen epäonnistumisesta.
https://yle.fi/a/74-20234038
TYÖNTEKIJÄT irtisanoutuvat entistä herkemmin.
Suurin syy vaihtaa työpaikkaa kyselyyn vastanneilla oli liian matala palkka.
Tilanteeseen ovat johtaneet Hakasen mukaan talouden lama sekä leikkaukset, jotka ovat vähentäneet työmahdollisuuksia.
”Suomen taloustilanteen luoma epävarmuuden ilmapiiri, työpaikkojen vähäisyys ja työn palkitsevuuden puute”,
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012079142.html
Yhä useammalla omaisella ei ole varaa haudata läheistään.
Turussa ennakoidaan, että kuntien vastuulla olevat hautaukset tulevat jonkin verran lisääntymään.
https://yle.fi/a/74-20229653