Rehellisesti: Oletko koskaan ajanut humalassa?
Ajatko edes muutaman lasillisen nautittuasi, ns. "pikkusievassa"?
Kommentit (81)
Olen siirtänyt auton parempaan paikkaan humalassa, olen auttanut tieltä suistuneen auton osin ajamalla takaisin tielle selvästi humalassa. En ollut itse kuskina. Nämä kaksi niin ,että promillet olisivat paukkuneet. Olen ajanut myös pienessä sievässä ja krapula-aamuna niin, että omien laskujeni mukaan ei olisi viisari värähtänyt rattijuopumuksen puolelle. Eli tietoisesti olen ollut auton ratissa rattijuoppona nuo kaksi ensiksi mainittua kertaa.
Vierailija kirjoitti:
edes yhden tai puolikkaan annoksen jälkeen, mutta kerran hätätapauksessa ajoin otettuani muutamia tunteja sitten muutaman annoksen. Silloin oli oikeasti kaksi läheistä ihmistä hengenvaarassa, eikä ollut muuta vaihtoehtoa, kuin ajaa. Jälkeenpäin olen potenut huonoa omaatuntoa.
Kummasta pidit huonoa omatuntoa? läheistesi hengen pelastamisesta vai pienessä sievässä ajamisesta! Tuossa tilanteessa ei kannattaisi tuntea.
Vierailija kirjoitti:
minusta se nyt on aivan päivänselvä homma mikä jokaisen pitiäisi iästään huolimatta tietää! Olen joskus juonut lasillisen siideriä ja ajanut siitä tunnin päästä, mutta en siis ole ollut edes pienessä sievässä.
kannattaa käydä poliisilaitoksella puhalluttamassa ennen kun lähtee ajamaan, samalla näkee komeita poliisisetiä :)
En ole homo univormufetisisti,
Mökillä on ns. päätalolta rantasaunalle 500m. Tätä reittiä on suhattu perskännissä lukemattomat kerrat milloin milläkin vehkeellä.
Omat maat, omat säännöt. Yleisessä liikenteessä en ole ajellut enkä ajele.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä on ns. päätalolta rantasaunalle 500m. Tätä reittiä on suhattu perskännissä lukemattomat kerrat milloin milläkin vehkeellä.
Lain mukaan et kuitenkaan saa ajaa humalassa millään moottorikäyttöisellä kulkuvälineellä yhtään missään.
Autoilua takana 30+ vuotta eikä ainoatakaan kilometriä humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan et kuitenkaan saa ajaa humalassa millään moottorikäyttöisellä kulkuvälineellä yhtään missään.
Ihanko totta. Olen silti ajanut sitä mopolla, mönkijällä autolla ja vaikka millä liikkuvalla.
Kiinni ei oikein voi jäädä ja vahinkoakaan ei oikein voi sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta. Olen silti ajanut sitä mopolla, mönkijällä autolla ja vaikka millä liikkuvalla.
Kiinni ei oikein voi jäädä ja vahinkoakaan ei oikein voi sattua.
Kiinni voit jäädä helpostikin ja vahinkoa voi tulla. Olet selvästikin juonut pääsi pilalle.
Aika paljon Suomessa kuolee porukkaa kun ajellaan mökillä kännissä mönkijöillä ja moottorikelkoilla. Huonolla tuurilla kuolee kyytiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos itsellä olisi tuollainen tilanne niin toimisin aivan samalla tavalla.
En kyllä ole. Kovassa krapulassa olen joskus joutunut ajamaan ja se oli niin kauheaa, etten toiste tuohon suostu.
Polkupyörällä kyllä. Kerran yhden oluen jälkeen autolla kun varsinainen kuljettaja päätti alkaa ryyppäämään.
Pyörällä kyllä. Autolla/mopolla en, enkä koskaan aio ajaa käynnissä.
En. Ehkä polkupyörää olen joskus ajanut pienessä sievässä.
Olen ajanut keskellä yötä hiekkatiellä, jossa ei ollut muita ihmisiä.
Paskaduuni mihin liittyi ajelua, olin kännissä jokapäivä.
Ljudmilaa olen ajanut monet monituiset kerrat kännissä.
Polkupyörällä useastikin. Mikä sen mukavampaa kuin aurinkoisena kesäpäivänä lähteä fillarikaljalle.
Olen ajanut kolme tai neljä kertaa kunnon humalassa. Krapulassa/aamukännissä vielä paljon useammin.