Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?

Vierailija
20.07.2026 |

On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.

Kommentit (732)

Vierailija
701/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Etukortti.fi ja sinne kirjautuu jo kassalle mennessä, se ei lukitu eikä sulkeudu ratkaisevalla hetkellä kassalla, kun ei ole pankkia sotkettu mukaan. Kupongin lunastus siis onnistuu siellä, ihan selaimella. Aika uusi ominaisuus, moni ei tiedä.

Paikallisten etujen löytäminen on vain tuskan takana tuossa selainversiossa, eli kannattaa selata kotona sovelluksella ja lisätä siellä omiin etuihin valmiiksi.

Vierailija
702/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-Etukortti.fi ja sinne kirjautuu jo kassalle mennessä, se ei lukitu eikä sulkeudu ratkaisevalla hetkellä kassalla, kun ei ole pankkia sotkettu mukaan. Kupongin lunastus siis onnistuu siellä, ihan selaimella. Aika uusi ominaisuus, moni ei tiedä.

Paikallisten etujen löytäminen on vain tuskan takana tuossa selainversiossa, eli kannattaa selata kotona sovelluksella ja lisätä siellä omiin etuihin valmiiksi.

Siis ainakin minulla, kun en ole antanut lupaa asiakasryhmittelylle, selainversio näyttää edut Helsingin ydinkeskustasta alkaen, vaikken asu edesä siinä osassa maata. Eikä voi valita haluamansa kaupan etuja suoraan, kuten sovelluksessa voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ainakin minulla, kun en ole antanut lupaa asiakasryhmittelylle, selainversio näyttää edut Helsingin ydinkeskustasta alkaen, vaikken asu edesä siinä osassa maata. Eikä voi valita haluamansa kaupan etuja suoraan, kuten sovelluksessa voi.

Minä myös kerran selasin tuota sivustoa enkä meinannut millään löytää oman alueen etuja. Sitten kun löysin niin ei kuitenkaan mitään sellaista mitä oisi voinut hyödyntää omassa taloudessa. Sen koommin en ole sielläkään käynyt.

Jos joitain etuja jää saamatta niin ihan sama. Ei mun talous siihen kaadu. Ja tulipa tässä nyt mieleen että siihen se saattaa perustuakin, kun tekee kaiken mahdollisimman hankalaksi niin asiakkaat silti ostuvat sitä mitä tulivat hakemaan, oli tarjouksessa tai ei.

Vierailija
704/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisikin edes joitain etuja. Arina ei Oulun alueella (mulle) mitään mobiilietuja tarjoa. Jotain hyödyttömiä kampaamokäyntejä tai ravintolaan/kahvilaan jotain turhaa

Ei mullekaan. Kaikenlaista turhaa, en käy ravintoloissa syömässä enkä varsinkaan juomassa, en hampurilaisilla, en osta sokoksen kempparituotteita jotka alennuksen kanssa kalliimpia kuin muualla jne. Myös kampaamotuotteita saa muulta halvemmalla kuin arinan alennuksella. Ikinä ei ole pistänyt silmään mitään ruokaan liittyvää. Paitsi joitain grillimakkaroita ehkä, nekään ei kiinnosta mua. Kaikki tuo edellä mainittu on varmaan hyödyllistä joillekin, mutta ei mulle. Ja omalta kantilta näitäkin asioita pohtii.

Sitä paitsi Arina muutoinkin jättää kertomatta niin sanotuista kaikenkansan viikkotarjouksista, niistä joita saa ilman mobiilia. Telkussa tosin joskus vilahtaa mainoksia mutta kuka niitäkään ihan oikeasti katsoo.

Arinalla on varmaan niin paljon bonus uskovaisia ettei tartte edes tarjouksista kertoa tai tarjota, asiakkaita riittää ilmankin.

Mikä tuota Arinaa vaivaa edelleen? Ei mitään kiinnostusta asiakkaitaan kohtaan, ei ennen, eikä näköjään edelleenkään. On ilmeisesti alueellaan niin ylivoimainen, ettei ole kilpailua eikä siksi tarvitse kilpailla asiakkaistakaan. Muutin Oulusta joku aika sitten ja vaihdoin s-korttini tänne paikalliseen s-ryhmään. Sähköpostiin tulee asiakastyytyväisyyskyselyjä joita Oulussa ei tullut ikinä. Muutakin sähköpostia ja suositteluja tulee, ja tietysti niitä toiveita saa esittää noissa kyselyissä. Aivan käsittämätöntä entiselle Arinan asiakkaalle.

Vierailija
705/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 41, enkä edes mikään eläkeikäinen, ja silti koen nuo mobiiliedut hankalaksi käyttää. Stressaan niiden näyttämistä. Kaikista vaikein on Lidlillä.

Vierailija
706/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti loppuisi tämä mobiili alennussekoilu. Enää ei tiedä mikä on tarjous myös minulle. En saa monia tarjouksia, koska en käytä älypuhelinta. Jopa Fida kirppis on lähtenyt tähän sekoiluun, siksi en enää osta sieltä, kun saan alennuksen muista vastaavista paikoista. Pidän kummallisena, että Fidalla on rahaa laittaa tuollaiseen äppiin joka on tarkoitettu vain rikkaille eli joilla on älypuhelin ja siihen kallis liittymä. Itse käytän prepaid-liittymää, koska se on halvin. Kyöhimpiä tässä syrjitään ja myös Fida osallistuu siihen.  Vaikka minulla olisi älypuhelin niin olisi raskasta selata pikkuruudulta jotain valikkoja ja sitten loppuis patteri yms. kun puhelin vähän vanhenisi  taas pitäis ostaa uus puhelin. Vanhempi ihminen joutuu kaivamaan laukusta lähilukulasit, että voi räpletää puhelimen kanssa. Kaikki ylimääräinen puhelimen räpläys lisää arjen stressiä ja jonot kasvaa kassalla. Ihan älyvapaata koko homma, ei olla mietitty loppuun asiaa. Hyvä systeemi K-kaupoilla kortti ja jatkossa suosin juuri näitä kauppoja jotka ovat ajatelleet asian loppun asti kaikkien asiakkaiden kannalta. 

Vierailija
707/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta vähääkään

Vierailija
708/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti loppuisi tämä mobiili alennussekoilu. Enää ei tiedä mikä on tarjous myös minulle. En saa monia tarjouksia, koska en käytä älypuhelinta. Jopa Fida kirppis on lähtenyt tähän sekoiluun, siksi en enää osta sieltä, kun saan alennuksen muista vastaavista paikoista. Pidän kummallisena, että Fidalla on rahaa laittaa tuollaiseen äppiin joka on tarkoitettu vain rikkaille eli joilla on älypuhelin ja siihen kallis liittymä. Itse käytän prepaid-liittymää, koska se on halvin. Kyöhimpiä tässä syrjitään ja myös Fida osallistuu siihen.  Vaikka minulla olisi älypuhelin niin olisi raskasta selata pikkuruudulta jotain valikkoja ja sitten loppuis patteri yms. kun puhelin vähän vanhenisi  taas pitäis ostaa uus puhelin. Vanhempi ihminen joutuu kaivamaan laukusta lähilukulasit, että voi räpletää puhelimen kanssa. Kaikki ylimääräinen puhelimen räpläys lisää arjen stressiä ja jonot kasvaa kassalla. Ihan älyvapaata koko homma, ei olla mietitty loppuun asiaa. Hyvä systeemi K-kaupoilla kortti ja jatkossa suosin juuri näitä kauppoja jotka ovat ajatelleet asian loppun asti kaikkien asiakkaiden kannalta. 

Mutta kun digitalisaation on sanottu kaikin tavoin helpottavan asioiden hoitamista. Arkikin on paljon helpompaa.

Osaltaan toki mutta osalla on niin monimutkaisia toimintoja että muistavatko niiden suunnittelijat ja toimeenpanijat itsekään miten ne hommat hoituu sujuvasti.

Vierailija
709/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kaikki, ole hyvä saat käyttää mun puolesta! Hopi hopi!

Vierailija
710/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on monella siinä ettei osata edes sen älypuhelimen ja sovellusten käyttöä kun ei se kiinnosta. Silloin ei osata hyödyntää niitä ominaisuuksia mitä se älypuhelin tarjoaa. Sormenjälki näytön ja sovellusten avaamiseen, salasanojakaan ei tarvitse muistaa kun ne on siellä tallessa ja helposti käytettävissä tarpeen mukaan ja näytön pimenemisen aikaa voi asetuksista muokata ym. Ihan on itsestä kiinni haluaako asioita oppia ja pysyä tämän kehityksen mukana vai ei. Niiden asioiden omaksumiseen kun ei tarvitse mikään Einstein olla.

Vierailija
711/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla ei välttämättä tarvitse puhelinta kassalla.

- Joo mikä sun numero oli?

- Nollaneljänollakuuskuuskaksaaseit...

- Siis anteeks eli nollaneljänollakuuskuus oliks se kaheksan

- eiku kaks... ja seitsemäyheksä...

- Otetaas alusta eli...

Tokmannin äpistä löytyy QR koodi mitä näyttää kassalle ja kassa lukee sillä laitteella sen ja samasta koodista aktivoidut tarjoustuotteet niin saa varmasti kaikista mobiiliedun.

Simply clever.

Vierailija
712/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 41, enkä edes mikään eläkeikäinen, ja silti koen nuo mobiiliedut hankalaksi käyttää. Stressaan niiden näyttämistä. Kaikista vaikein on Lidlillä.

Mikä siinä on niin vaikeaa? Avaa lidlin äppi, aktivoi jokin etu ja lue kortti sovelluksesta kassalla. Ikää minulla 54. 

Vierailija
713/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on monella siinä ettei osata edes sen älypuhelimen ja sovellusten käyttöä kun ei se kiinnosta. Silloin ei osata hyödyntää niitä ominaisuuksia mitä se älypuhelin tarjoaa. Sormenjälki näytön ja sovellusten avaamiseen, salasanojakaan ei tarvitse muistaa kun ne on siellä tallessa ja helposti käytettävissä tarpeen mukaan ja näytön pimenemisen aikaa voi asetuksista muokata ym. Ihan on itsestä kiinni haluaako asioita oppia ja pysyä tämän kehityksen mukana vai ei. Niiden asioiden omaksumiseen kun ei tarvitse mikään Einstein olla.

Uskon kyllä että monikin osaa älykännyä käyttää, osa tarvitsisi apuja ja opastusta. 

Itseäni, ehkä muitakin, ärsyttää eniten se että joka paikassa pitäisi aina olla känny kädessä.

No, ei tarvii jos ei halua. Kun olen cittarin ns. kanta-asiakas niin pääsen itsepalvelukassalta sukkelasti läpi.

Vierailija
714/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidl

Vierailija
715/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lidlillä muuta kuin puhelin appi?

Vierailija
716/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä että monikin osaa älykännyä käyttää, osa tarvitsisi apuja ja opastusta. 

Itseäni, ehkä muitakin, ärsyttää eniten se että joka paikassa pitäisi aina olla känny kädessä.

No, ei tarvii jos ei halua. Kun olen cittarin ns. kanta-asiakas niin pääsen itsepalvelukassalta sukkelasti läpi.

Pääsee sitä muistakin kaupoista sukkelasti itsepalvelukassalta ja jos ei halua etuja näyttää.

Vierailija
717/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on juuri se kun pitäisi älyluuri kädessä olla aina kaupassakin! Siinä kassalla ja kassajonossa on kyllä muutakin tekemistä kuin esitellä älyluuriaan. Kortti on nopea ja toimiva kuten K-Plussakortti onkin. Vilauttaa kassapäätteelle heti kun kassahenkilö on aloittanut ostosten piippailun, lopuksi vilauttaa pankkiikorttia kassapäätteelle ja niin maksu hoidettu ja Oma Plussa Edut saatu, ja tietysti Plussa-pisteet. 

Vierailija
718/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se s-ryhmän on ihan typerä. Pitää näyttää kassalle se joku asia sieltä. Kerrankin painoin sen vahingossa etukäteen ja sitten se olikin jo käytetty. Jotenkin hankala kun täytyy sanoa että käyttäisin tämän edun ja sitten pitää näyttää sitä. huh. En jaksa- anteeksi. K-ryhmällä paljon helpompi, kun latutuu suoraan kortille edut

Vierailija
719/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää, koska en osta mitään vain sillä perusteella että se on tarjouksessa.

Minunkin ostoksiin tarjoukset vaikuttavat hyvin vähän, sillä olen yleensä laatinut kotona ollessa tietyn ostoslistan mitä pitää ainakin ostaa. Jos minun on tarjoitus ostaa jotain lihaa, niin toki kauppareissulla saatan valita tarjoustuotteen ja valitsen sen tuotteen, jossa parasta ennen päivämäärä on  mahdollisimman kaukana. Saatan joskus ostaa kahvipaketin, jos sen hinta on selvästi alennettu tai jos Aino-jäätelöitä sattuu olemaan 3 pakettia 10 eurolla tarjouksessa. Harvemmin esimerkiksi hedelmät tai leivät ovat tarjouksessa. Jos joku tuote vaikuttaa ylihinnoiteltu, jätän sen periaatteessa kaupan hyllylle, jotta en tuntuisi oloani huijatuksi. 

Vierailija
720/731 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt niin paljon varoitetaan huijaus viesteistä. Rahat ja säästöt voi pian kadota ihan hetkessä. Eli tarkka ja tarkkuutta on oltava. 

S-pankin asiakkaat ovat kohdanneet useita huijauksia. Tilejä tyhjennetty jne. S-pankin asiakkuus ei ole riskin arvoista.

Kyllä ne bonusrahat ovat aivan yhtä hyvässä turvassa S-Pankin tilille kuin muissakin pankeissa. Enemmän niitä häiriöt tuntuu esiintyvän Nordean ja Osuuspankin palveluissa. Eihän sitä S-Pankin tiliä edes tarvitse käyttää muuhun kuin bonusten keräämiseen ja ne muut rahat ovat jossakin toisessa pankissa. Sitä voi ajatella vaikka ylimääräisenä säästötilinä.