Onkohan muissa hoitopaikoissa sama toiminta.
Eli meidän poika on perhepäivähoitajalla. Sielä on aamuisin pelkkää puuroa jota poika ei suostu syömään. Eikä sielä saa puuron kans mitään muuta. Nälissään on sitten 12 ruokailuun asti. Pitää kai rueta heräämään aikasemmin ja antaa leipää aamupalaksi, ku ei kelpaa puuro.
Ollaan kotonakin tehty monia erilaisia puuroja, mut ei kelpaa niin ei kai sitä väkistenkään viitti syöttää.
Kommentit (50)
sekö nyt todistaa sen, että niitä pitää sit jokaisen muunkin lapsen tykätä syödä vaikka yrjö kurkussa? Eihän me aikuisetkaan tykätä samoista ruuista, enkä mä pakota ketään aikuista syömään silakkapihvejä niin minkä takia lapsia pitää pakottaa?!?!?
meidän poika sai perhepäivähoidossa aamupalksi muuta(leipää,muroja,jogurttia ym.),koska ei mennyt puuro alas!päiväkodissa voi olla hiljaista vaihtoehtojen kanssa!
eipähän jää lapsille ainakaan mitään traumoja ruokien suhteen kun ei tarvitse koskaan pelätä mitä lautasella on, vaan tietää että se on hyvää!
istaa silakkapihviä, lapsen on. ne on ihan kirjattu ne asiat koulun opetussuunnitelmaan, päivähoidon kasvatussuunnitelmaan että opetetaan uusia makuja, lukekaa sieltä ni ei joka päivä tarvi tapella täällä itsestään selvistä asioista. Mitä varten ei äideille ole koulutusta ennen lapsen tekoa????
mutta ootko sitä mieltä että jos ruoka oksennetaan takaisin niin sitten eiku ensvkolla uudestaan maistetaan??
Sisältää aamupalan,lounaan ja välipalan. Sitä sitten syödään mitä listalla on. Uusi lapsi kun aloittaa niin otan selvää lempiruuista ja siitä inhokista. Jos OIKEASTI ei tykkää jostain niin sitä ei tarvitse syödä. Tänä päivänä vaan kovin yleistä nirsoilla kaikesta. Enkä tee mitään sienikastikkeita ( vaika ovat toisten herkku) vaan perus/tavallista ruokaa. Aamupalan syö kotonani 4 hoitolasta ja 6 oman perheenjäsentä. Ei tulisi kuuloonkaan, että yksi jos toinen haluaisi muuta kuin sitä mitä on tarjolla.
Haluan, että lapsilla on hyvä olla mun luona hoidossa. Mitään ei ole pakko syödä, jos ei tykkää. Jos puuro maistuu, niin annan puuroa, mutta myös jotain muuta, koska ainakin kaurapuuron jälkeen on nopeasti uudestaan nälkä. Ja samoin seuraan vähän koulun ruokalistaa.
Kiusatkoon opettajat sitten koulussa koululaisia, mutta mun luona ne on vielä lapsia ja saavat nauttia elämästään :)
mä toisin lapseni sulle hoitoon :-) Olen ihan varma että lapset viihtyvät! Hyvä idea on jos lapset on tarpeeksi isoja kysyä mitä ne haluaa ruuaksi. Äiti pitää välillä niitä viikkoja jossa lapset saa jokainen valita yhtenä päivänä päiväruuan ja välipalan. Niistä on hauskaa jo kotona miettiä että mitä ne sit toivoo kun on niiden päivä toivoa :) ja varjele kun syövät hyvällä ruokahalulla kun on sitä mitä itse on toivonut. Meidän äitillä lapset toivoo yleensä aina 1.jauhelihakastike ja rakettispagetti 2.Kalapuikot ja muusi 3.Lohesta jotain ja 4.Makaronilaatikko..:D
vaan noudatettava valtakunnallisia kasvatusohjeita
KUNNALLINEN pph ja saa kyllä ihan itse päättää miten toimii!
Joskus harvoin on sämpylöitä, muroja tms. Pääasiassa aamupalalla on siis puuro, maito ja hillo/soppa sekä usein joku tuorepala. Kun sen on syönyt, saa lisäksi leipää. Pelkkää leipää ei saa, vaan puuroa pitää syödä ainakin vähän.
Olen 100% varma, että poika ei itseään kauan nälällä kiusaa, vaan oppii syömään ihan normaalisti jos vain vanhemmat pysyvät tiukkoina. Jos kerran tiedätte, että hoidossa ei saa muuta kuin puuroa, niin opettakaa ihmeessä lapsi syömään sitä ettei joka päivä tarvi itkeä.
Alatte siis tekemään erilaisia puuroja kotonakin ja aina aamulla pitää syödä vähän puuroa ennenkuin saa muuta. Ja jos ei syö niin sitten ette anna mitään muuta.
Terve lapsi ei nälkään kuole, ja jos lapsi on itsepäinen, pitää kasvattajien olla vielä itsepäisempiä!
Mutta puuroa on joskus lounaana ja silloin se onkin kaikkien suurta herkkua.
Itse täytyy tietenkin tehdä ruoka ja sen on oltava monipuolista, eikä samaa ruokaa saa olla kahtena pvänä. Mutta muut asiat voi kyllä sopia lasten vanhempien kanssa miten hommat hoidetaan :)
vois nyt kokeellisesti tehdä yhden viikon aamusta iltaan pöperöt 4 nirsoilevalle lapselle. Jokaiselle sitä mitä itse haluaa. Tulee sitten kertomaan jäikö aikaa johonkin muuhun!
Nämä äidit eivät selviä edes 2:sta lapsesta!
jne. ovat jopa todella herkullisia.