Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion näpäyttää synttäreille tulevia vegaaneja - suolaisen teen, mutta en yhtään makeaa

Vierailija
19.07.2026 |

Kaikki kakut, leivokset, pullat, pikkuleivät ym ym teen kuten ne kuuluu. Jäävät vegaanit ilman 👏

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin. 

Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi. 

Minä en vaadi mitään juhlanjärjestäjiltä, mutta jos itse järjestän juhlat niin aivan taatusti haluan olla hyvä emäntä ja pitää huolta siitä, että kaikki saavat syödäkseen sellaisen drinkin, alkuruuan, pääruuan, jälkkärin ja kahvin, joka sopii heidän ruokavalioonsa. 

No siinäpä teet sitten kymmenet eri versiot niille kaikille. Onnea valitsemallasi tiellä. 

Vierailija
62/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden tehtävä ei ole vaatia yhtään mitään, mikäli eivät ole maksetussa ravintolassa syömässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden tehtävä ei ole vaatia yhtään mitään, mikäli eivät ole maksetussa ravintolassa syömässä. 

Mutta juhlan järjestäjän tehtävä on näpäyttää?

Vierailija
64/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat oikein korostetusti tykätä väkivallasta ja tapetuista eläimistä?

Pystytkö nyt olemaan vai täytyykö sinun heittäytyä junan eteen heti kun maailma on niin kamala paikka?

Vierailija
65/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa kaiken olevan tofua. Ja kas kummaa vegaanit eivät kuolekaan. Siitä saavat.

Mä olen toinen joka valmistaa mitä itse haluan ja jossei vieraat osaa muuta ku nirsoilla niin saa olla syömättä. Mutta ihan koko totuutta en jaksa muistaa edes itse että onko nyt laktoosia vai ei ole, en katso niin tarkkaan aineksiani.

Kyllä saa ihminen kestää tarjoiltavat ilman minä minä erikois vaateeita.

Kaikille 20lle vieraalla oma ruoka. joo ei tule tapahtumaan.

Se voi olla "tofu"jauheliha(nauta) voileipäkakku eikä kukaan edes tajua.

Vierailija
66/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat oikein korostetusti tykätä väkivallasta ja tapetuista eläimistä?

Pystytkö nyt olemaan vai täytyykö sinun heittäytyä junan eteen heti kun maailma on niin kamala paikka?

Vautsi hei, osasit nyt muuttaa tuota vastaustasi! Hienoa! Meinaatko laittaa tämänkin kahdesti? Ei nimittäin ainakaan ekalla kerralla ollut hauska. Pidän peukkuja tokalle kerralle.

Vierailija
67/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hänen oikeutensa sillä hån järjestää juhlat. Epämiellyttäviä ihmisiä, kuten vegaanianarkisteja, näpäytetään usein. Ja ihan syystä. 

Vierailija
68/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin. 

Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi. 

Minä en vaadi mitään juhlanjärjestäjiltä, mutta jos itse järjestän juhlat niin aivan taatusti haluan olla hyvä emäntä ja pitää huolta siitä, että kaikki saavat syödäkseen sellaisen drinkin, alkuruuan, pääruuan, jälkkärin ja kahvin, joka sopii heidän ruokavalioonsa. 

No siinäpä teet sitten kymmenet eri versiot niille kaikille. Onnea valitsemallasi tiellä. 

Esim. kakun tai muut leivonnaiset voi jo alunperin ilman maitoa niin se sopii myös vegaaneille ja maitoallergiselle. Ja jos ei itse halua tehdä näitä niin voi ostaa vaikka leipomosta. Samoin drinkeistä on varsin helppo tehdä alkoholiton ja normaali versio.

Vierailija
69/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hänen oikeutensa sillä hån järjestää juhlat. Epämiellyttäviä ihmisiä, kuten vegaanianarkisteja, näpäytetään usein. Ja ihan syystä. 

No meidän kaikkien oikeus on vaikka haistattaa víttua jokaiselle vastaantulijalle. Ei se tervettä kuitenkaan ole.

Vierailija
70/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, Huoris, että sä pidät pikku kestit! Aiotko jutella vieraiden kanssa tätien ja mummojen alapään hajusta vai mistä?

Vierailija
71/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös näpäyttää Perinneruokien syöjiä ja jättää kalakukon pois.

Voi näpäyttää myös Olutharrastajia ja tarjota vain perusoluita.

Voi näpäyttää Karppaajia. Hiilarihulluja. raakaravinnonsyöjiä laktovegaaneja jne jne.

Vierailija
72/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt yksissä juhlissa voi Lihaa syödä. Miksi ei voisi.

Kuoleeko Vege siihen. Vähän joustoa saa olla.

Olen itsekin syönyt Vegeruokaa. Pahaahan se oli mutta mitäs tuosta.

Jauhelihakakkua lehmänmaitokermavaahdolla ja voinokareilla! Nam.

Vierailija
73/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meidän kaikkien oikeus on vaikka haistattaa víttua jokaiselle vastaantulijalle. Ei se tervettä kuitenkaan ole.

Säkö olet lääkäri? Ja sanot mikä on tervettä?

Mielestäni haistattelu ei ole sairaus.

Vierailija
74/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ihmisryhmä ei nouse näin takajaloilleen mistään provosta kuin vegaanit, olette te kyllä lumihiutaleita. Kai olette Ilmiantaneet jo useita kertoja?

Vierailija
75/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, Huoris, että sä pidät pikku kestit! Aiotko jutella vieraiden kanssa tätien ja mummojen alapään hajusta vai mistä?

Ajatelkaa millainen ihminen tämänkin kommentin takana on. 

Vierailija
76/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavammaset saisi jäädä kaikista juhlista pois.

Vierailija
77/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen kutsuu juhliinsa ihmisiä, joita hänellä on tarve "näpäyttää"?

Vierailija
78/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen kutsuu juhliinsa ihmisiä, joita hänellä on tarve "näpäyttää"?

Minun on pakko kutsua esim veljeni vaimo kaikkiin juhliin, ja todellakin haluan jollain pienellä tapana näpäyttää häntä joka kerta, sillä hän ei käärmeitä tekemättä kertaakaan kun näemme. 

Vierailija
79/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kakun tai muut leivonnaiset voi jo alunperin ilman maitoa niin se sopii myös vegaaneille ja maitoallergiselle. Ja jos ei itse halua tehdä näitä niin voi ostaa vaikka leipomosta. Samoin drinkeistä on varsin helppo tehdä alkoholiton ja normaali versio.

Voi tietenkin, jos haluaa tehdä vesi-jauho-sokeri-sotkua. Mä leivon hyvää italialaiseen tyyliin. Munia, maitoa, voita. Toistaiseksi on käynyt hyvin kaupaksi. 

Keliakia on ongelma oikeasti, joten keliaakikko sai varta vasten hänelle hankitun leivonnaisen. 

Lähtökohtaisesti en pidä ravintolaa, mulla ei ole kiinnostusta eikä resursseja täyttää nirsojen lautasia juuri heidän oikkujensa mukaan. Mut eipä ole tullut ongelmia, ei edes häissä, missä sentään oli 70 vierasta. 

Vierailija
80/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuleeko sun bileisiin ketään vegeä? Vai kuvitteletko vain?