Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion näpäyttää synttäreille tulevia vegaaneja - suolaisen teen, mutta en yhtään makeaa

Vierailija
19.07.2026 |

Kaikki kakut, leivokset, pullat, pikkuleivät ym ym teen kuten ne kuuluu. Jäävät vegaanit ilman 👏

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani=läjä💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩

Vierailija
82/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään kutsut synttäreillesi ihmisiä, joiden et halua viihtyvän siellä? Yleensä normaali ihminen tekee parhaansa, jotta vieraat viihtyvät. Jos jonkun seura ei miellytä, on paljon reilumpaa jättää hänet kutsumatta kuin keksiä tarkoituksella päättömiä temppuja hänen erilaisten ruokailutottumustensa vuoksi.

Ap ei olekaan normaali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näpäytystä tossa on? Ne on sinun juhlasi ja sinä päätät, mitä ja miten teet tarjottavat.

Vierailija
84/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran söin raakakakkua jota ylistettiin etukäteen maasta taivaaseen. Ei sokeria, ei maitoa/kermaa, ei munia, ei uunia. Se oli kosteaa ylimakeaa mössöä joka ei ollut kakkua nähnytkään.

Olen kiinnostuksesta lukenut vegekakun tuoteselostetta kaupassa ja reseptiä netissä. Pelkkää korviketta. Ei kiitos.

Vierailija
85/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle dominokeksipaketin ostaminen on liian suuri haaste. Ymmärrämme, ettei kaikilta suju. Tsemppiä rajoitteidesi kanssa!

Vierailija
86/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle dominokeksipaketin ostaminen on liian suuri haaste. Ymmärrämme, ettei kaikilta suju. Tsemppiä rajoitteidesi kanssa!

Miksi niitä pitäisi ostaa, nehän on pahoja?

Vierailija
87/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahah, tämä oli siis taas Huoriksen juttuja. No, pointsit siitä, ettei ollut tätejä ja tunikoita mainittu.

Ei niitä tarvitse erikseen mainita, piurutautiset pukeutuvat juuri noin.

Vierailija
88/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitäisi ostaa, nehän on pahoja?

Moni tykkää, ovat perinteinen keksimaku, joka maistuu vanhemmillekin ihmisille. Sinun ei ole pakko niitä silti syödä.

Vierailija
89/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päättää itse olla vegaani eettisistä syistä niin samalla ottaa vastaan sen seuraukset kuten niukemmat tarjottavat, tottakai.

Ei kai kukaan ole niin narsistinen että olettaa koko muun maailman olevan se, joka taipuu yksilön ideologian mukaan?

Näpäyttäminen ei ole kivaa AP, mutta ei sinun tarvitse taipua kymmeneen erilaiseen ruokavalioon. Iske pöytään muutama hedelmä ja ota rennosti 

Vierailija
90/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ne vegaanit tuon tajutessaan kääntyvät kannoillaan ja vievät lahjansa mukanaan. Olkoon se sitten näpäytys huonolle emännälle/isännälle.

Vierailija
91/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden tehtävä ei ole vaatia yhtään mitään, mikäli eivät ole maksetussa ravintolassa syömässä. 

Näin nyt voisi kuvitella, että talossa tarjoillaan talon tavalla ja jos joku on ruokarajoitteinen, niin tuskin kutsujan kaikkea maan ja taivaan välillä pitäisi ottaa huomioon. Juokoot sitten vaikka vettä, paitsi siinäkin voi olla rajoitteita, onko kuplia ja kuinka paljon? En kyllä ikinä kehtaisi mennä niuhottamaan kenenkään luo kutsuttuna vieraana. Olen myös aivan varma, että nälänhädässä, sotatilassa nämä allergikot parantuisivat silmänräpäyksessä. Ehkä joku hullu kuolisi mieluummin nälkään kuin ottaisi vatsanväänteet. 

Vierailija
92/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että vegaanit ovat näissä kekkereissä ne onnekkaimmat, kun on hyvä syy kieltäytyä ap:n "herkuista". Mitä lie niihin laittaa "näpäytyskiimassaan".

Vierailija
93/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin. 

Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi. 

Minä en vaadi mitään juhlanjärjestäjiltä, mutta jos itse järjestän juhlat niin aivan taatusti haluan olla hyvä emäntä ja pitää huolta siitä, että kaikki saavat syödäkseen sellaisen drinkin, alkuruuan, pääruuan, jälkkärin ja kahvin, joka sopii heidän ruokavalioonsa. 

No siinäpä teet sitten kymmenet eri versiot niille kaikille. Onnea valitsemallasi tiellä. 

Esim. kakun tai muut leivonnaiset voi jo alunperin ilman maitoa niin se sopii myös vegaaneille ja maitoallergiselle. Ja jos ei itse halua tehdä näitä niin voi ostaa vaikka leipomosta. Samoin drinkeistä on varsin helppo tehdä alkoholiton ja normaali versio.

Voi tietenkin, jos haluaa tehdä vesi-jauho-sokeri-sotkua. Mä leivon hyvää italialaiseen tyyliin. Munia, maitoa, voita. Toistaiseksi on käynyt hyvin kaupaksi. 

Keliakia on ongelma oikeasti, joten keliaakikko sai varta vasten hänelle hankitun leivonnaisen. 

Lähtökohtaisesti en pidä ravintolaa, mulla ei ole kiinnostusta eikä resursseja täyttää nirsojen lautasia juuri heidän oikkujensa mukaan. Mut eipä ole tullut ongelmia, ei edes häissä, missä sentään oli 70 vierasta. 

Eikö maitoallergia ole oikea ongelma?

Vierailija
94/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpäyttäminen = kiukuttelevan pikkulapsen toimintaa.

Vierailija
95/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden tehtävä ei ole vaatia yhtään mitään, mikäli eivät ole maksetussa ravintolassa syömässä. 

Näin nyt voisi kuvitella, että talossa tarjoillaan talon tavalla ja jos joku on ruokarajoitteinen, niin tuskin kutsujan kaikkea maan ja taivaan välillä pitäisi ottaa huomioon. Juokoot sitten vaikka vettä, paitsi siinäkin voi olla rajoitteita, onko kuplia ja kuinka paljon? En kyllä ikinä kehtaisi mennä niuhottamaan kenenkään luo kutsuttuna vieraana. Olen myös aivan varma, että nälänhädässä, sotatilassa nämä allergikot parantuisivat silmänräpäyksessä. Ehkä joku hullu kuolisi mieluummin nälkään kuin ottaisi vatsanväänteet. 

Vettä ei juoda, se on datakeskuksille.

Vierailija
96/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin. 

Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi. 

Minä en vaadi mitään juhlanjärjestäjiltä, mutta jos itse järjestän juhlat niin aivan taatusti haluan olla hyvä emäntä ja pitää huolta siitä, että kaikki saavat syödäkseen sellaisen drinkin, alkuruuan, pääruuan, jälkkärin ja kahvin, joka sopii heidän ruokavalioonsa. 

No siinäpä teet sitten kymmenet eri versiot niille kaikille. Onnea valitsemallasi tiellä. 

Esim. kakun tai muut leivonnaiset voi jo alunperin ilman maitoa niin se sopii myös vegaaneille ja maitoallergiselle. Ja jos ei itse halua tehdä näitä niin voi ostaa vaikka leipomosta. Samoin drinkeistä on varsin helppo tehdä alkoholiton ja normaali versio.

Voi tietenkin, jos haluaa tehdä vesi-jauho-sokeri-sotkua. Mä leivon hyvää italialaiseen tyyliin. Munia, maitoa, voita. Toistaiseksi on käynyt hyvin kaupaksi. 

Keliakia on ongelma oikeasti, joten keliaakikko sai varta vasten hänelle hankitun leivonnaisen. 

Lähtökohtaisesti en pidä ravintolaa, mulla ei ole kiinnostusta eikä resursseja täyttää nirsojen lautasia juuri heidän oikkujensa mukaan. Mut eipä ole tullut ongelmia, ei edes häissä, missä sentään oli 70 vierasta. 

Eikö maitoallergia ole oikea ongelma?

Sanoinko että vieraiden olisi ollut maitoallergikko?

Vierailija
97/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näpäyttäminen = kiukuttelevan pikkulapsen toimintaa.

Ei ole. Vaan esim. leipiintyneen opettajan käytöstä. Pikkulapsen äly ei riitä näpäyttelyyn.

Vierailija
98/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran söin raakakakkua jota ylistettiin etukäteen maasta taivaaseen. Ei sokeria, ei maitoa/kermaa, ei munia, ei uunia. Se oli kosteaa ylimakeaa mössöä joka ei ollut kakkua nähnytkään.

Olen kiinnostuksesta lukenut vegekakun tuoteselostetta kaupassa ja reseptiä netissä. Pelkkää korviketta. Ei kiitos.

Heh Heh.

Vierailija
99/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mäkään kyl mitään vegemoskaa leivo. Mutta ystäväpiirissä ei ole yhtäkään vegaania.

Olen sekasyöjä mutta en millään saa peruspullasta yhtä kuohkeaa kuin kaveria varten opetellulla vegaanireseptillä. Aina nykyään  vegaanista pullaa meillä, ihan maun ja koostumuksen vuoksi.

Jos sinulle pullassa on tärkeintä kuohkeus niin mikset syö ranskanleipää? Nimittäin pullaa tulee aivan eri maku maidon, voin, kananmunan ja muiden aitojen aineiden kanssa. 
- kondiittori

Kananmuna ei maistu hyvälle leivonnaisissa. Jotkut eivät ehkä maista sitä, mutta jos on tarkka makuaisti niin se todellakin maistuu. Älyttömintä on munalla voitelu - pahanmakuinen kerros jonkun ihanan pullan tai tortun päällä pilaamassa maun. 

Vierailija
100/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näpäytän takaisin haukkumalla huolellisesti kaikki leipomassi kikkareet.