Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion näpäyttää synttäreille tulevia vegaaneja - suolaisen teen, mutta en yhtään makeaa

Vierailija
19.07.2026 |

Kaikki kakut, leivokset, pullat, pikkuleivät ym ym teen kuten ne kuuluu. Jäävät vegaanit ilman 👏

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin. 

Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi. 

Vierailija
42/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn juhliin tulevilta allergiat, en sitä ovatko vegaaneja eikä se edes kiinnosta, näillä mennään. Toki kaikki kakut jne ovat jo laktoosittomia, että voin itsekin syödä niitä 

Minä taas nimenomaan kysyn ruokarajoitteet, koska musta on mukava huolehtia että myös gluteenittomilla (ei allergia), laktoosittomilla (ei myöskään allergia), sianlihaa välttävillä ja kasvissyöjillä on kaikilla jotain tarjoilujen päälinjan mukaista syötävää - vaikka sitten kaupan valmista jos ei omat resurssit riitä. En näe erityistä ylpeilyn aihetta siinä että vain allergiat kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mäkään kyl mitään vegemoskaa leivo. Mutta ystäväpiirissä ei ole yhtäkään vegaania.

Olen sekasyöjä mutta en millään saa peruspullasta yhtä kuohkeaa kuin kaveria varten opetellulla vegaanireseptillä. Aina nykyään  vegaanista pullaa meillä, ihan maun ja koostumuksen vuoksi.

Jos sinulle pullassa on tärkeintä kuohkeus niin mikset syö ranskanleipää? Nimittäin pullaa tulee aivan eri maku maidon, voin, kananmunan ja muiden aitojen aineiden kanssa. 
- kondiittori

Joo maku on eri, mutta kokonaisuus vegepullassa (suutuntuma+maku) itselle mieluisampi.

Vierailija
44/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn juhliin tulevilta allergiat, en sitä ovatko vegaaneja eikä se edes kiinnosta, näillä mennään. Toki kaikki kakut jne ovat jo laktoosittomia, että voin itsekin syödä niitä 

Olet siis kykenemätön hankkimaan apteekista sitä laktaasientsyymiä?

Vierailija
45/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsun ihmisiä ja yksi on vegaani, toinen gluteiiniton, kolmas erikoisdieetillä, neljän allerginen kymmenelle asialle... niin se että vaivaudun erikseen leipomaan yhdelle ryhmälle oman kakkusen on jo aikapaljon, oli sitten suolainen tai makea.

Ap, on ihan ok ostaa kaupasta jotain valmista vegaanista ja leipoa suurelle yleisölle

Tätä vegaanit eivät oikein ymmärrä. Turha edes yrittää.

Vierailija
46/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nimenomaan kysyn ruokarajoitteet, koska musta on mukava huolehtia että myös gluteenittomilla (ei allergia), laktoosittomilla (ei myöskään allergia), sianlihaa välttävillä ja kasvissyöjillä on kaikilla jotain tarjoilujen päälinjan mukaista syötävää - vaikka sitten kaupan valmista jos ei omat resurssit riitä. En näe erityistä ylpeilyn aihetta siinä että vain allergiat kiinnostaa.

Pystytkö nyt olemaan vai tarvitaanko ambulanssia?

Vierailija
47/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suolainen tee ole tosi pahaa?

Vierailija
48/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirre se on vmäisyyskin.

Vierailija
49/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin. 

Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi. 

Hei, aloittaja julisti rajaavansa vegetarjoilut suolaisiin NÄPÄYTTÄÄKSEEN vieraitaan. Se on pikkusieluista ja epäkypsää, eikä sen toteaminen tarkoita että toteaa olisi vaatimassa itselleen yhtään mitään.

Vierailija
50/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis sadasta muusta kun MINÄ MINÄ MINÄ!

- Vegaaninainen37v

Vierailija
51/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina rajoitteisille ja allergisille hedelmä/pähkinä + jotain linssikeksejä lautasen. Helppoa, voivat nauttia niistä ja sit syödä mitä muuten pystyvät. 

Toivon ja uskon että vegaaneilla on sen verran tilannetajua että eivät tule coctail-tyyppiseen juhlaan tai kahvitteluun nälkäisenä odottaen että on kokattu kokonainen vegaaninen menu heitä varten.

Vierailija
52/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, aloittaja julisti rajaavansa vegetarjoilut suolaisiin NÄPÄYTTÄÄKSEEN vieraitaan. Se on pikkusieluista ja epäkypsää, eikä sen toteaminen tarkoita että toteaa olisi vaatimassa itselleen yhtään mitään.

Pystytkö nyt kuitenkin siinä olemaan vai tarvitaanko ambulanssia?

Vierailija
53/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinulla mitään juhlia koska kukaan ei kuitenkaan tulisi.

Satusi on siis turha. Keksi parempia tai mene pois.

Ensimmäinen makealle perso vegakki tuli ulisemaan. 

Aloitukseksi oli älykkäintä mitä aikoihin olen lukenut. Siis kaikki pointsit sulle. Kyllä nyt vegaanien kakkuhamnasta kolottaa😂 Laita vielä kermajäötwlöä ja maitosuklaakonvehtwja kulhoitrain. Ai, että olet fiksu!

Vierailija
54/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aina rajoitteisille ja allergisille hedelmä/pähkinä + jotain linssikeksejä lautasen. Helppoa, voivat nauttia niistä ja sit syödä mitä muuten pystyvät. 

Toivon ja uskon että vegaaneilla on sen verran tilannetajua että eivät tule coctail-tyyppiseen juhlaan tai kahvitteluun nälkäisenä odottaen että on kokattu kokonainen vegaaninen menu heitä varten.

> vegaanit

> tilannetaju

🤣😆😂

Vierailija
55/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsun ihmisiä ja yksi on vegaani, toinen gluteiiniton, kolmas erikoisdieetillä, neljän allerginen kymmenelle asialle... niin se että vaivaudun erikseen leipomaan yhdelle ryhmälle oman kakkusen on jo aikapaljon, oli sitten suolainen tai makea.

Ap, on ihan ok ostaa kaupasta jotain valmista vegaanista ja leipoa suurelle yleisölle

Tätä vegaanit eivät oikein ymmärrä. Turha edes yrittää.

Mut hei. Siinäkin on ero, että "en pysty huomioimaan kovin monipuolisella tarjonnalla kaikkia erityisruokavalioita koska osaaminen, raha ja omat mieltymykset" vs. "buahahaa jätän veget makeitta näpäyttääkseni!".

Vierailija
56/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö nyt kuitenkin siinä olemaan vai tarvitaanko ambulanssia?

Ajattelitko, että jos kirjoitat saman viestin uudelleen, se on sitten toisella kerralla jotenkin hauska ja oivaltava?

Vierailija
57/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirre se on vmäisyyskin.

Eli veganismi. 

Vierailija
58/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaadi mitään juhlanjärjestäjiltä, mutta jos itse järjestän juhlat niin aivan taatusti haluan olla hyvä emäntä ja pitää huolta siitä, että kaikki saavat syödäkseen sellaisen drinkin, alkuruuan, pääruuan, jälkkärin ja kahvin, joka sopii heidän ruokavalioonsa. 

Vierailija
59/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kutsut juhliisi porukkaa jota haluat näpäyttää? Ja ihan ohiksena itse otan aina kasvimaitoa kahviini jos sitä on tarjolla. Ei vaan vatsa kestä tavallista maitoa, ja sen jälkeen on tuskallista olla juhlissa. Jollakin voi siis tällaisetkin syyt olla tiettyyn ruokavalioon.

Vierailija
60/130 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, miksi olet kutsunut nämä vegaanit juhliisi? Kiusataksesi?

Niin - toivottavasti vegaanit kuitenkin tulevat juhliisi iloisella mielellä ja tuovat sinulle mieluisat lahjat.