Aion näpäyttää synttäreille tulevia vegaaneja - suolaisen teen, mutta en yhtään makeaa
Kaikki kakut, leivokset, pullat, pikkuleivät ym ym teen kuten ne kuuluu. Jäävät vegaanit ilman 👏
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraiden tehtävä ei ole vaatia yhtään mitään, mikäli eivät ole maksetussa ravintolassa syömässä.
Mutta juhlan järjestäjän tehtävä on näpäyttää?
Se on hänen oikeutensa sillä hån järjestää juhlat. Epämiellyttäviä ihmisiä, kuten vegaanianarkisteja, näpäytetään usein. Ja ihan syystä.
Siis järjestää juhlat, joihin kutsuu epämiellyttäviä ihmisiä, kuten vegaanianarkisteja. Ja vielä usein näpäytetään näitä epämiellyttäviä ihmisiä! Olettekohan ihan täyspäisiä?
Minulla usein vegaanina on juhlissa ongelma, etten havaitse kaikkia isäntien/emäntien minulle hankkimia/tekemiä herkkuja, jolloin pahoitan heidän mielensä syyttä suotta, kun en pienikokoisena naisena etsi lisää ruokaa normaalin aterian jälkeen noutopöydästä.
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa kaiken olevan tofua. Ja kas kummaa vegaanit eivät kuolekaan. Siitä saavat.
Mä olen toinen joka valmistaa mitä itse haluan ja jossei vieraat osaa muuta ku nirsoilla niin saa olla syömättä. Mutta ihan koko totuutta en jaksa muistaa edes itse että onko nyt laktoosia vai ei ole, en katso niin tarkkaan aineksiani.
Kyllä saa ihminen kestää tarjoiltavat ilman minä minä erikois vaateeita.
Kaikille 20lle vieraalla oma ruoka. joo ei tule tapahtumaan.
Se voi olla "tofu"jauheliha(nauta) voileipäkakku eikä kukaan edes tajua.
Otan tämän käyttöön. Loistava idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa kaiken olevan tofua. Ja kas kummaa vegaanit eivät kuolekaan. Siitä saavat.
Mä olen toinen joka valmistaa mitä itse haluan ja jossei vieraat osaa muuta ku nirsoilla niin saa olla syömättä. Mutta ihan koko totuutta en jaksa muistaa edes itse että onko nyt laktoosia vai ei ole, en katso niin tarkkaan aineksiani.
Mahtava idea! Itsekin sanon jatkossa kaiken olevan tofua ja katson raavaiden miesten tyhjinä pysyviä lautasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraiden tehtävä ei ole vaatia yhtään mitään, mikäli eivät ole maksetussa ravintolassa syömässä.
Näin nyt voisi kuvitella, että talossa tarjoillaan talon tavalla ja jos joku on ruokarajoitteinen, niin tuskin kutsujan kaikkea maan ja taivaan välillä pitäisi ottaa huomioon. Juokoot sitten vaikka vettä, paitsi siinäkin voi olla rajoitteita, onko kuplia ja kuinka paljon? En kyllä ikinä kehtaisi mennä niuhottamaan kenenkään luo kutsuttuna vieraana. Olen myös aivan varma, että nälänhädässä, sotatilassa nämä allergikot parantuisivat silmänräpäyksessä. Ehkä joku hullu kuolisi mieluummin nälkään kuin ottaisi vatsanväänteet.
Voiko näinä tiedontulvan aikoina olla vielä ihmisiä, jotka eivät tiedä, mitä allergia tarkoittaa? Ei allergikko parantuisi simänräpäyksessä nälänhädässä, sotatilassa syötyään jotain, jolle on allerginen. Hän kuolisi lähes silmänräpäyksessä. Se on asia, jonka kanssa ei leikitä. Vegaanivihaajan valehdellessa kaiken olevan tofua, aiheuttaa ehkä vatsanväänteitä tarjotessaan lihaa tofuna, mutta allergikolle on kysymys hengestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava idea! Itsekin sanon jatkossa kaiken olevan tofua ja katson raavaiden miesten tyhjinä pysyviä lautasia.
Saadaan ne oikeasti nirsot vieraista esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei raavaat miehet kuten minä söisi tofuruokaa? Ei minulla ome mitään ideologiaa esteenä sellaisen syömiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei raavaat miehet kuten minä söisi tofuruokaa? Ei minulla ome mitään ideologiaa esteenä sellaisen syömiselle.
Raavaat miehet harvemmin tofua suostuvat syömään, kun luulevat soijan heikon fytoestrogeenin tekevän heistä naisen toisin kuin naarasnisäkkään lihan paljon tehokkaamman eläinestrogeenin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin.
Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi.
Minä en vaadi mitään juhlanjärjestäjiltä, mutta jos itse järjestän juhlat niin aivan taatusti haluan olla hyvä emäntä ja pitää huolta siitä, että kaikki saavat syödäkseen sellaisen drinkin, alkuruuan, pääruuan, jälkkärin ja kahvin, joka sopii heidän ruokavalioonsa.
No siinäpä teet sitten kymmenet eri versiot niille kaikille. Onnea valitsemallasi tiellä.
Esim. kakun tai muut leivonnaiset voi jo alunperin ilman maitoa niin se sopii myös vegaaneille ja maitoallergiselle. Ja jos ei itse halua tehdä näitä niin voi ostaa vaikka leipomosta. Samoin drinkeistä on varsin helppo tehdä alkoholiton ja normaali versio.
Olin juuri juhlissa, joissa kaikki oli sopivaa vegaaneille, keliaakikoille ja sekasyöjille, Kaikki oli todella hyvää ja maukasta. Ei vetistä, ei kaninruokaa, ei mössöä, vaan herkullista suolaisesta makeaan ja siltä väliltä. Ihan raavas äijäkin söi ja nautti eikä yhtään parkunut vaimon helmoissa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa vatsanväänteitä soijasta kuten mä.
Vierailija kirjoitti:
Näpäyttäjät ovat rumia ihmisiä.
Henkisesti sairaita. Se ei kyllä ulkonäköön vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin nyt voisi kuvitella, että talossa tarjoillaan talon tavalla ja jos joku on ruokarajoitteinen, niin tuskin kutsujan kaikkea maan ja taivaan välillä pitäisi ottaa huomioon. Juokoot sitten vaikka vettä, paitsi siinäkin voi olla rajoitteita, onko kuplia ja kuinka paljon? En kyllä ikinä kehtaisi mennä niuhottamaan kenenkään luo kutsuttuna vieraana. Olen myös aivan varma, että nälänhädässä, sotatilassa nämä allergikot parantuisivat silmänräpäyksessä. Ehkä joku hullu kuolisi mieluummin nälkään kuin ottaisi vatsanväänteet.
En kehtaisi kutsua ketään vieraakseni ajatuksella, että tarjoan muille ruuat ja tuo yksi juokoot vettä. Kehtaatkohan kutsua jonkun niinkin, että muut saa käydä vessassa, laskekoon ruo yksi housuihinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaat analyfaksioista Epipenit tanassa? Kutsutko ambulanssin valmiiksi?
Lapsellista "näpäyttää" jotakuta jos tällä on vakaumus. Ei kovin hyvää käytöstä juhlien emännältä/isännältä.
Ei kai kenenkään juhliin ole tulossa 20 erilaisen ruokavalion omaavaa. Turhaa hölinää ja ruikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi kutsua ketään vieraakseni ajatuksella, että tarjoan muille ruuat ja tuo yksi juokoot vettä. Kehtaatkohan kutsua jonkun niinkin, että muut saa käydä vessassa, laskekoon ruo yksi housuihinsa?
Ap on joku persaukinen kitisijä. Vegaaneille löytyy esim. Cittareista valmista makeaa ja suolaista tarjottavaa.
Minä on aina tilannut tarjoilut pitopalvelusta ja huomioinut tilauksessa vieraat vegaaneista lähtien.
Olen huomannut, että vegaaniset tarjoilut kelpaavat vuosi vuodelta paremmin sekasyöjille, koska vegaaniset tarjoilut ovat terveellisempiä ja usein paljon maistuvampia.
Tein diabeetikkoa varten terveellisen omenakakun. Hän ei meinannut ottaa sitä. No lopulta maistettiin sitä kaikki. Oli juu erittäin terveellisen makuista😂.
Opetus: älä tee liian erikoisia tarjoomuksia. Esim. Vegaaneille hedelmiä eikä mitään outoja leipomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko että tuollaisen pikkusieluisen ihmisen juhlissa käy yhtään kukaan. Ei kukaan kypsä aikuinen ajattele noin.
Vaaditko sinä että sinua varten on juhlissa erikseen oma alkupala drinkki eturuoka pääruoka salaatti jälkiruoka kahvi ym? Kasva aikuiseksi ja sosiaaliseksi ja lopeta typerä anarkismisi.
Minä en vaadi mitään juhlanjärjestäjiltä, mutta jos itse järjestän juhlat niin aivan taatusti haluan olla hyvä emäntä ja pitää huolta siitä, että kaikki saavat syödäkseen sellaisen drinkin, alkuruuan, pääruuan, jälkkärin ja kahvin, joka sopii heidän ruokavalioonsa.
No siinäpä teet sitten kymmenet eri versiot niille kaikille. Onnea valitsemallasi tiellä.
Esim. kakun tai muut leivonnaiset voi jo alunperin ilman maitoa niin se sopii myös vegaaneille ja maitoallergiselle. Ja jos ei itse halua tehdä näitä niin voi ostaa vaikka leipomosta. Samoin drinkeistä on varsin helppo tehdä alkoholiton ja normaali versio.
Voi tietenkin, jos haluaa tehdä vesi-jauho-sokeri-sotkua. Mä leivon hyvää italialaiseen tyyliin. Munia, maitoa, voita. Toistaiseksi on käynyt hyvin kaupaksi.
Keliakia on ongelma oikeasti, joten keliaakikko sai varta vasten hänelle hankitun leivonnaisen.
Lähtökohtaisesti en pidä ravintolaa, mulla ei ole kiinnostusta eikä resursseja täyttää nirsojen lautasia juuri heidän oikkujensa mukaan. Mut eipä ole tullut ongelmia, ei edes häissä, missä sentään oli 70 vierasta.
Eikö maitoallergia ole oikea ongelma?
Ei vegaaniruoka ole vesi-jauho-sokeri-sotkua. Ennakkoluuloisuutesi takia et tiedä mistä puhut. Monet ruuat ovat vegaaneja, et vaan hoksaa sitä, kun olet tottunut niitä syömään sen kummemmin ajattelematta mitä ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista "näpäyttää" jotakuta jos tällä on vakaumus. Ei kovin hyvää käytöstä juhlien emännältä/isännältä.
Ei kai kenenkään juhliin ole tulossa 20 erilaisen ruokavalion omaavaa. Turhaa hölinää ja ruikutusta.
Hänen Korkeutensa on saapunut keskusteluun
Tuskin niitä vegaaneja tuo haittaa. Noloa vain juhlien järjestäjälle.