Maaseudulta EI löydy miestä sinkkunaiselle
Puhutaan kohtaanto-ongelmasta, siitä kuinka naiset pakkautuvat kaupunkeihin ja miehet jäävät maaseuduille, jolloin pariutumisia ei tapahdu.
Minä tein verrokkiryhmään nähden poikkeuksellisen ratkaisun ja muutin koulutettuna kolmekymppisenä naisena maalle muutaman tuhannen asukkaan kuntaan.
Täällä on sekä sinkkumiehiä että sinkkunaisia, naisia toki paljon vähemmän. Kaikki ovat yksin.
Vaikka maantieteellisesti kohdataan, henkisesti ei. Miehet täällä ovat sanalla sanoen juntteja. Käyttäytyvät kuin juntit (rasismi, alkoholinkäyttö, jne), pukeutuvat kuin juntit, eivätkä tyyliin ole koskaan käyneet naapurikuntaa kauempana saati asuneet muualla.
Naiset ovat aivan eri maata. Ovat käyneet muuallakin kuin naapurikylässä, pukeutuvat nykyaikaisesti, ovat kaiken kaikkiaan fiksuja. Eivät kaupungissa käydessään erotu joukosta.
Lokaatiosta viis, henkinen etäisyys sinkkumiesten ja sinkkunaisten välillä on aivan valtava.
Kommentit (76)
Ei ole mikään pakko pariutua jos sen kokee hankalaksi.
Saman olen huomannut. Olen korkeastikoulutettu nainen eikä täältä pienestä kunnasta löydy ketään, jota voisi edes harkita. Tinderissä lähimmät 100 km miehet vain esittelevät kuvissaan kaloja tai kuolleita hirviä. Kylää kierretään vanhalla farmarilla lippis päässä ja tupakka huulessa.
Tiedän mistä puhut. Se ajattelun ahtaus on jotain, mitä ei vaan uskoisi että nykyään voi olla olemassakaan, vaan kas on.
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut. Olen korkeastikoulutettu nainen eikä täältä pienestä kunnasta löydy ketään, jota voisi edes harkita. Tinderissä lähimmät 100 km miehet vain esittelevät kuvissaan kaloja tai kuolleita hirviä. Kylää kierretään vanhalla farmarilla lippis päässä ja tupakka huulessa.
Lippis töissä, lippis lenkillä, lippis häissä, lippis treffeillä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se nyt vaan on maalla. Mistä luulet persujen äänien tulevan?
"Helsingissä perussuomalaisten kannatus vaihtelee vaalitulosten mukaan noin 10–12 prosentin välillä. Puolue sai vuoden 2023 eduskuntavaaleissa Helsingin vaalipiirissä 10,3 prosentin kannatuksen ja vuoden 2021 kuntavaaleissa 10,2 prosentin kannatuksen"
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maalta kotoisin, eikä kotikylälläni edes ole yhtäkään sinkkumiestä.
Muutama lapsuudenkaveri jäi sinne, ja he löysivät vaimonsa jo teininä. Vastaavia pareja on kylä täynnä nuorista vanhuksiin, ei siellä mitään sinkkuja ole.
On. Ne elää ja kuolee yksin eikä kukaan tiedä heistä mitään.
Markot ja jarit, autistit ja alkoholistit.
En usko että ap on nainen. Hän jaarittelee.
Naiset ovat ytimekkäitä ja totuus on aina lyhyt, mutta vale pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se nyt vaan on maalla. Mistä luulet persujen äänien tulevan?
"Helsingissä perussuomalaisten kannatus vaihtelee vaalitulosten mukaan noin 10–12 prosentin välillä. Puolue sai vuoden 2023 eduskuntavaaleissa Helsingin vaalipiirissä 10,3 prosentin kannatuksen ja vuoden 2021 kuntavaaleissa 10,2 prosentin kannatuksen"
Ja 2025 vaaleissa sen äänestäjistä oli vaihtanut puoluetta 66%. Halla-ahon äänestäjistä jopa 72%.
Persujen kannatus enää alle 5% ja laskussa Rantasen, Halla-ahon ja Roadmanin tolloilun takia.
Ratkaisu voi olla tämä mielikuvitusmaailman tuote. Korvaa esimerkkipaikkakunnat sen mukaan, missä asut.
Etsit maakuntakeskuksesta (esim. Joensuu/Kuopio) koulutetun miehen, joka on valmis suhteeseen. Siellä niitä kouluettuja miehiä on.
Käytte vuoronperään toistenne luona, vaikka nyt esim Outokumpu/Tuusniemi mitä niitä onkaan, jotka vastaavat kuvaustasi muutaman tuhannen asukkaan taajamasta.
Mies tekee osin etätöitä luonasi ja tykkää luonnonrauhasta, saunomisesta ja tietty sinusta.
Entäs jos kokeilet lepakkohommeleita. Löytyskö sulle joku rehevä emäntä, korkeakoulutettu naistutkija tai joku muu käsilläpuhuja.
Saman kokenut kuin ap. Maalta, pikku kylästä, kotoisin. Palasin ulkomaanopiskelujen ja Hesan jälkeen maalle. Olin liian erilainen ajattelultani ja ammatiltani. Liian itsenäinen ja pärjäävä naisena. En enää sopeutunut yhteisöön. Kivoja sinkkunaisia kyllä ystäviksi, mutta miehet juuri noita jotka eivät koskaan matkustelleet, lukeneet kirjaa, harrastaneet kulttuuria. Metsästys on itselle suuri nou nou. Harvat fiksut miehet jo nuorena varattu. Ihan mukavia ihmisiä kylällä, mutta muutin takaisin kaupunkiin omanhenkisten luo. En kyllä täältäkään miestä löydä enkä enää etsi. Tottunut jo yksinelämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippis töissä, lippis lenkillä, lippis häissä, lippis treffeillä
Ap
Ampuu varmaan lippispäisiä siittiöitäkin?
Nyt laitas AP vähän tarkemmin?
Minkä ikäinen suurin piirtein olet. Onko se paikka missä asut, itää, keskellä, etelässä, lännessä vai pohjoisessa? Onko korkeakoulutettuja pursuavaa yliopistokaupunkia autoilumatkan päässä?
Vielä suurempi tuo shokki on, kun palaa vilkkaasta miljoonakaupungista asuttua pikku-Junttilaan.
Onko ap sitä mieltä, että miehet ei kaupungissa käytä alkoholia. Huumeiden käyttö ja alkoholin kulutus kuuluvat varmasti kaupungissa asuvien miesten ja naisten tapoihin
Vierailija kirjoitti:
Lokaatiosta.... Voi helvetti tätä finglishiä.
Ap haluaa korostaa sitä, että osaa käyttää tuollaista sanaa. Suomenkielinen sana ei kelpaa.
Juu...kyllä miesten taso ihmetyttää.
Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Karvakuonot varsinkin kammoksuttaa.
Sitten nämä sätkä hampaissa kulkevat haisunäädät, joilla ulkoinen habitus on vertaansa vailla.
Onhan näitä samaan sarjaan kuuluvia naisiakin yllinkyllin.
Apua...mitä siellä koulussa ja kotonakin on opittu.
Varmaan ainakin sitä, ettei ole väliä millään.
Vierailija kirjoitti:
Onko deittisovellukset ehdoton ei?
Kysymys esitetty
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu elämäntapaan. Mehättää ja kalattaa. Monesti myös tuo tervetullutta lisää ruokapöytään.
Kunta, kylä. Mitä väliä.