Maaseudulta EI löydy miestä sinkkunaiselle
Puhutaan kohtaanto-ongelmasta, siitä kuinka naiset pakkautuvat kaupunkeihin ja miehet jäävät maaseuduille, jolloin pariutumisia ei tapahdu.
Minä tein verrokkiryhmään nähden poikkeuksellisen ratkaisun ja muutin koulutettuna kolmekymppisenä naisena maalle muutaman tuhannen asukkaan kuntaan.
Täällä on sekä sinkkumiehiä että sinkkunaisia, naisia toki paljon vähemmän. Kaikki ovat yksin.
Vaikka maantieteellisesti kohdataan, henkisesti ei. Miehet täällä ovat sanalla sanoen juntteja. Käyttäytyvät kuin juntit (rasismi, alkoholinkäyttö, jne), pukeutuvat kuin juntit, eivätkä tyyliin ole koskaan käyneet naapurikuntaa kauempana saati asuneet muualla.
Naiset ovat aivan eri maata. Ovat käyneet muuallakin kuin naapurikylässä, pukeutuvat nykyaikaisesti, ovat kaiken kaikkiaan fiksuja. Eivät kaupungissa käydessään erotu joukosta.
Lokaatiosta viis, henkinen etäisyys sinkkumiesten ja sinkkunaisten välillä on aivan valtava.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Juu...kyllä miesten taso ihmetyttää.
Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Karvakuonot varsinkin kammoksuttaa.
Sitten nämä sätkä hampaissa kulkevat haisunäädät, joilla ulkoinen habitus on vertaansa vailla.
Onhan näitä samaan sarjaan kuuluvia naisiakin yllinkyllin.
Apua...mitä siellä koulussa ja kotonakin on opittu.
Varmaan ainakin sitä, ettei ole väliä millään.
Maaseudun vapaat naiset on yleensä ulkonäöltään kuin Fingerporin Rivo-Riitta
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että maanviljelijät ovat kuitenkin tilastoissa korkeakoulutetuin ammattiryhmä (professioiden ulkopuolella). Olen asunut maalla yli 20 vuotta ja alle 40v naapureista käytännössä jokaisella on korkeakoulututkinto. He ovat kaikki asuneet muualla, naapurin isäntä Hongkongissa kolmen vuoden ajan ollessaan siellä paikallisen pankin palveluksessa.
Maalle muuttavat naiset tekevät heti selväksi, että naapurit ovat juntteja. Ei heillä ole aavistustakaan, kuka naapureista tekee etätöitä insinöörinä, vaikka pukeutuu juntisti farkkuihin ja printtipaitaan.
Juuri näin.
Esimerkiksi mun mies olisi varmasti jokaisen kaupunkilaisen (ja ei tarvi tulla ku kaupungin vieruskunnasta katsomaan) mielestä "juntti". Tekee etätöitä pieruverkkareissa, 6t palkalla IT alaa, ja sitten ulkona kulkee joko kurkkusalaateissa jahdissa tai öljysissä kamppeissa peltotöissä tai konehommissa. Yliopiston käynyt, nyt tommonen kahden ammatin mies kun yhdessä jatkettiin mun sukutilaa.
Vaan tääpä ei toki oo sinkuille vapaana vaikka joku vaivautuisikin tutustumaan sen sijaan että valittaa itse kehittämistään olkiukoista ja stereotypioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut. Olen korkeastikoulutettu nainen eikä täältä pienestä kunnasta löydy ketään, jota voisi edes harkita. Tinderissä lähimmät 100 km miehet vain esittelevät kuvissaan kaloja tai kuolleita hirviä. Kylää kierretään vanhalla farmarilla lippis päässä ja tupakka huulessa.
Kuuluu elämäntapaan. Mehättää ja kalattaa. Monesti myös tuo tervetullutta lisää ruokapöytään.
Mehättää? Hunaja olisi tervetullut lisä ruokapöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että maanviljelijät ovat kuitenkin tilastoissa korkeakoulutetuin ammattiryhmä (professioiden ulkopuolella). Olen asunut maalla yli 20 vuotta ja alle 40v naapureista käytännössä jokaisella on korkeakoulututkinto. He ovat kaikki asuneet muualla, naapurin isäntä Hongkongissa kolmen vuoden ajan ollessaan siellä paikallisen pankin palveluksessa.
Maalle muuttavat naiset tekevät heti selväksi, että naapurit ovat juntteja. Ei heillä ole aavistustakaan, kuka naapureista tekee etätöitä insinöörinä, vaikka pukeutuu juntisti farkkuihin ja printtipaitaan.
Juuri näin.
Esimerkiksi mun mies olisi varmasti jokaisen kaupunkilaisen (ja ei tarvi tulla ku kaupungin vieruskunnasta katsomaan) mielestä "juntti". Tekee etätöitä pieruverkkareissa, 6t palkalla IT alaa, ja sitten ulkona kulkee joko kurkkusalaateissa jahdissa tai öljysissä kamppeissa peltotöissä tai konehommissa. Yliopiston käynyt, nyt tommonen kahden ammatin mies kun yhdessä jatkettiin mun sukutilaa.
Vaan tääpä ei toki oo sinkuille vapaana vaikka joku vaivautuisikin tutustumaan sen sijaan että valittaa itse kehittämistään olkiukoista ja stereotypioista.
Ohi aiheesta menee. Mutta meillä on mökki Jjunttilassa. Kun käyn tankkaamassa huoltsikalla ja joskus kaffella, kaikki miehet istuu ainakin puoliksi maastopuvussa. Miesrinki istuu siellä aina.
Itsekin mökillä käytän mieluusti maastopuvun housuja, koska työhommelit, paljon taskuja ja mukavat. Näin pukeutumisen puolesta melkein sulaudun joukkoon (tosin liian puhtaat housut) vaikka piipahdan vain kaupungista siellä. Eli käytännöllisyys kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut. Olen korkeastikoulutettu nainen eikä täältä pienestä kunnasta löydy ketään, jota voisi edes harkita. Tinderissä lähimmät 100 km miehet vain esittelevät kuvissaan kaloja tai kuolleita hirviä. Kylää kierretään vanhalla farmarilla lippis päässä ja tupakka huulessa.
Kuuluu elämäntapaan. Mehättää ja kalattaa. Monesti myös tuo tervetullutta lisää ruokapöytään.
Mehätys, kalatus ja polttopuiden teko. Siinä vapaa-ajan viettotavat.
Kuuluu kehua, monenko vuoden puut on pinossa. Ainakin viiden pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Sitten nää maaseudun pilkkaavat naiset katsoo innoissaam Avaraa Luontoa Naurusaaren miesten harppuunakalastuksesta
Yritä keksiä uuden sävyisiä provoja.
Miksi naisille rasismi on turn off? Rasismi on realismia kun osaa varoa ja välttää tiettyjä henkilöitä tai porukoita. Maaseudulla lapsikin tietää ettei romaania päästetä kotiin kaupustelemaan tai ettei kaupunkilomalla mennä mustien miesten läheisyyteen ostareilla tai mustan miehen taksiin. Itsesuojeluvaisto on tervettä järkeä. Kyllä jo luolamies oli epäileväinen kun outo hahmo tuli kylään. Ei voinut tietää millä aikeilla vaan parempi oli olla valppaana keihäs tanassa. Naiset on maailmanhalaajia jotka kadottaneet tällaisen vaiston.
No ne on, ap, juuri niitä inceleitä. Ja kyllä, juuri siksi ne on sinkkuja. Ääretön tyhmyys, ja junttius suojaa niitä pariutumiselta. Kalakin on seurallisempi ja henkisesti kiinnostavampi. Mutta ne tykkää yleensä eläinten ta.ppamisesta ja traktorilla ajamisesta, että jos haluut mennä jutteleen, niin noista ne osaa kolme- neljä sanaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Sitten nää maaseudun pilkkaavat naiset katsoo innoissaam Avaraa Luontoa Naurusaaren miesten harppuunakalastuksesta
Tai myy jossakin kaislabaarissa ihan "itse" väkertämiään oikein kauniita koruja ja koristeita. Ihanan eksoottinen ja avarakatseinen miehen malli.
Voi toki ollakin, mutta stereotypiat kaikkiin suuntiin ovat hyvin vahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisille rasismi on turn off? Rasismi on realismia kun osaa varoa ja välttää tiettyjä henkilöitä tai porukoita. Maaseudulla lapsikin tietää ettei romaania päästetä kotiin kaupustelemaan tai ettei kaupunkilomalla mennä mustien miesten läheisyyteen ostareilla tai mustan miehen taksiin. Itsesuojeluvaisto on tervettä järkeä. Kyllä jo luolamies oli epäileväinen kun outo hahmo tuli kylään. Ei voinut tietää millä aikeilla vaan parempi oli olla valppaana keihäs tanassa. Naiset on maailmanhalaajia jotka kadottaneet tällaisen vaiston.
Omasta mielestäni naiiviuden ja avoimen, rasismin välissä on jonkinlainen terveen järjen alue. Fiksut ihmiset kuuluvat omasta mielestäni sinne välille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko deittisovellukset ehdoton ei?
Kysymys esitetty
Miten sovellukset tässä hyödyttäisi? Ei ne lähialueen miehet sen sovelluksen kautta katsomalla muuksi muutu.
Jos laajentaa tinderin hakualueen äärimmilleen niin saattaa yltää lähimpään kaupunkiin asti mutta se on eri juttu sitten se.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu voi olla tämä mielikuvitusmaailman tuote. Korvaa esimerkkipaikkakunnat sen mukaan, missä asut.
Etsit maakuntakeskuksesta (esim. Joensuu/Kuopio) koulutetun miehen, joka on valmis suhteeseen. Siellä niitä kouluettuja miehiä on.Käytte vuoronperään toistenne luona, vaikka nyt esim Outokumpu/Tuusniemi mitä niitä onkaan, jotka vastaavat kuvaustasi muutaman tuhannen asukkaan taajamasta.
Mies tekee osin etätöitä luonasi ja tykkää luonnonrauhasta, saunomisesta ja tietty sinusta.
Laitapa se Tinderi yltämään sinne läheiseen kaupunkiin. Muuta neuvoa ei tule.
Olen rakennusalalla töissä missä 90% miehiä. usein ihmettelen miten jollain juntti machoäijällä, jolla on rasistisia juttuja voi olla vaimo kotona. Siis miten ne naiset kestää sitä? Ne jutut ja olemus ovat vaan niin ällöttäviä, että pakko laitta kuulokkeet korville jos avaa suunsa.