Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tässä maailmassa yhtäkään naista, jota EI kiinnosta matkustelu???

Vierailija
18.07.2026 |

Mikä ihmeen pakkomielle naisilla on käydä lomalla ulkomailla? Vähintään Virossa tai Ruotsissa on käytävä. 

Itseäni ei ole kiinnostanut ulkomaille matkustaminen koskaan ja tämäkös on aiheuttanut naisille päänvaivaa, kun asia on tullut esiin treffeillä. 

Tai niinhän se on vähän joka asian kanssa. Miehen pitää olla kiinnostunut aivan kaikesta maan ja taivaan välillä. Muuten sut heitetään luiskaan. 

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koko valtavassa maailmassa sinua ei kiinnosta nähdä yhtään mitään? 

Ei kiinnostaisi nähdä esimerkiksi:

Machu Picchu Perussa?

Kokea New Yorkin tai Tokion suurkaupunkielämää?

Islannin uskomattomia maisemia, tulivuoria, jäätiköitä ja kuumia lähteitä?

Norjan vuonoja ja Lofoottien henkeäsalpaavia maisemia?

Afrikan safaria, jossa näkee leijonia, norsuja ja kirahveja luonnossa?

Egyptin pyramideja ja tuhansia vuosia vanhaa historiaa?

Jordanian Petran kalliokaupunkia?

Kiinan muuria?

Intian Taj Mahalia?

Japanin kirsikankukkia Kiotossa?

Balin temppeleitä ja riisipeltoja?

Australian Suurta valliriuttaa?

Uuden-Seelannin vuoria ja maisemia?

Patagonian jäätiköitä Argentiinassa ja Chilessä?

Galápagossaarten ainutlaatuista luontoa?

Amazonin sademetsää?

Antarktiksen jäätikkömaailmaa ja pingviinejä?

Seychellien tai Malediivien paratiisirantoja?

Alaskan erämaita ja revontulia?

Kanadan valtavia kansallispuistoja?

Sveitsin Alppeja?

Italian historiallisia kaupunkeja ja ruokakulttuuria?

Kreikan saaristoa ja antiikin historiaa?

Meksikon mayakaupunkeja?

Kuuban vanhaa Havannaa?

Etelä-Amerikan värikästä kulttuuria ja musiikkia?

Nepalin Himalajaa ja vaelluksia maailman korkeimmilla vuorilla?

Mongolian aroja ja paimentolaiskulttuuria?

Vietnamin maisemia ja katuelämää?

Etelä-Korean modernia kulttuuria ja historiaa?

Madagaskarin ainutlaatuisia eläimiä?

Noista muutamia olen nähnyt, mutta enää en reissaa eikä loppujen näkeminen omin silmin kiinnosta erityisesti. Katson dokumentteja, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, käyn näyttelyissä. En myöskään ikinä matkustaisi turistina haavoittuviin luontokohteisiin, jotka kärsivät jo suunnattomasti massaturismista. Mun mielestä on älytöntä matkustaa katselemaan Madagaskarin eläimiä, jos ei tunne edes lähimetsän lintuja.

Upeaa ja kiinnostavaa luonto- ja kaupunkinähtävää riittää tässä ihan lähellä, kun vain pitää silmät ja muut aistit avoinna. Joka päivä kohtaan jotain ihmeellistä tässä ihan lähiympyröissä. 

Vastuullinen matkustaminen on mahdollista esimerkiksi välttämällä pahinta massaturismia ja tukemalla paikallisia toimijoita. Myös lähiseudun luonto ja omat lähilinnut voivat olla tuttuja ja koettuja jo moneen kertaan, jolloin kiinnostaa nähdä uusia ympäristöjä, kulttuureita ja tapoja elää.

En oikein ymmärrä ajatusta siitäkään, että pitäisi automaattisesti olla kiinnostuneempi lähimetsästä kuin esimerkiksi Afrikan safarista. Objektiivisesti ajatellen Afrikan luonnossa on valtavasti enemmän nähtävää ja koettavaa ihmiselle, joka haluaa nähdä ainutlaatuisia eläinlajeja, valtavia ekosysteemejä ja luonnonilmiöitä, joita ei Suomessa yksinkertaisesti ole olemassa.

Vastuullinen matkustaminen on älyllistä epärehellisyydestä, etenkin jos valtavat määrät porukkaa matkustaa "vastuullisesti". Ainutlaatuiset lajit ja valtavat ekosysteemit katoavat ja supistuvat kiihtyvän lajikadon myötä. No onneksi sinä ehdit vielä nähdä ja voit kertoa sitten lapsenlapsille tarinoita monimuotoisuudesta. Asenne on hyvin itseen ja omaan kokemukseen kietoutuva, jännästi yhdistyy näennäiseen uteliaisuuteen kuitenkin. Melkein riittää ihmeteltävää riittämiin kun kanssaihmisiä ihmettelee. Valtava egosysteemi.

Vierailija
82/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tykkää metsästää, ei kiinnosta minua. Minä tykkään matkustaa, ei kiinnosta puolisoa. Puoliso käy metsällä minä matkoilla. Mikä ongelma? Hän eo tarvitse minua metsä reissuilleen, pärjää aikuisena ukkona siellä kyllä ilmankin, enkä minä kaipaa ketään reissuilleni kun rakastan matkustaa yksin. Luuletko että meillä ei mitään muita harrastuksia ja yhteisiä mielenkiinnon kohteita mahdu elämään? Kyllä voi saada ihme ongelman aikaan tästäkin näköjään. Velvoitatko sä toisen olemaan kokoajan käytettävissäsi, kädestä pitämässä ja vahdittavanasi vai miksi et voi jäädä sit himaan kun se toinen reissaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä! Mutta ei kiinnosta muesriippa(kaan)

Vierailija
84/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokapinan nuoret naiset eivät matkusta. Olisiko sinulle ajatusta alkaa Elokapinan aktiiviksi? Siellä voisit tutustua nuoriin naisiin jotka eivät matkustamisesta välitä? 

Loistavasti hoksattu. Siellähän on nuoria naisia vaikka kuinka paljon jotka eivät matkustamisesta välitä! 

Ap:n kannattaa liittyä näihin piireihin. Aivan varmasti aktiiveja aina tarvitaan! 

Vierailija
85/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koko valtavassa maailmassa sinua ei kiinnosta nähdä yhtään mitään? 

Ei kiinnostaisi nähdä esimerkiksi:

Machu Picchu Perussa?

Kokea New Yorkin tai Tokion suurkaupunkielämää?

Islannin uskomattomia maisemia, tulivuoria, jäätiköitä ja kuumia lähteitä?

Norjan vuonoja ja Lofoottien henkeäsalpaavia maisemia?

Afrikan safaria, jossa näkee leijonia, norsuja ja kirahveja luonnossa?

Egyptin pyramideja ja tuhansia vuosia vanhaa historiaa?

Jordanian Petran kalliokaupunkia?

Kiinan muuria?

Intian Taj Mahalia?

Japanin kirsikankukkia Kiotossa?

Balin temppeleitä ja riisipeltoja?

Australian Suurta valliriuttaa?

Uuden-Seelannin vuoria ja maisemia?

Patagonian jäätiköitä Argentiinassa ja Chilessä?

Galápagossaarten ainutlaatuista luontoa?

Amazonin sademetsää?

Antarktiksen jäätikkömaailmaa ja pingviinejä?

Seychellien tai Malediivien paratiisirantoja?

Alaskan erämaita ja revontulia?

Kanadan valtavia kansallispuistoja?

Sveitsin Alppeja?

Italian historiallisia kaupunkeja ja ruokakulttuuria?

Kreikan saaristoa ja antiikin historiaa?

Meksikon mayakaupunkeja?

Kuuban vanhaa Havannaa?

Etelä-Amerikan värikästä kulttuuria ja musiikkia?

Nepalin Himalajaa ja vaelluksia maailman korkeimmilla vuorilla?

Mongolian aroja ja paimentolaiskulttuuria?

Vietnamin maisemia ja katuelämää?

Etelä-Korean modernia kulttuuria ja historiaa?

Madagaskarin ainutlaatuisia eläimiä?

Noista muutamia olen nähnyt, mutta enää en reissaa eikä loppujen näkeminen omin silmin kiinnosta erityisesti. Katson dokumentteja, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, käyn näyttelyissä. En myöskään ikinä matkustaisi turistina haavoittuviin luontokohteisiin, jotka kärsivät jo suunnattomasti massaturismista. Mun mielestä on älytöntä matkustaa katselemaan Madagaskarin eläimiä, jos ei tunne edes lähimetsän lintuja.

Upeaa ja kiinnostavaa luonto- ja kaupunkinähtävää riittää tässä ihan lähellä, kun vain pitää silmät ja muut aistit avoinna. Joka päivä kohtaan jotain ihmeellistä tässä ihan lähiympyröissä. 

Vastuullinen matkustaminen on mahdollista esimerkiksi välttämällä pahinta massaturismia ja tukemalla paikallisia toimijoita. Myös lähiseudun luonto ja omat lähilinnut voivat olla tuttuja ja koettuja jo moneen kertaan, jolloin kiinnostaa nähdä uusia ympäristöjä, kulttuureita ja tapoja elää.

En oikein ymmärrä ajatusta siitäkään, että pitäisi automaattisesti olla kiinnostuneempi lähimetsästä kuin esimerkiksi Afrikan safarista. Objektiivisesti ajatellen Afrikan luonnossa on valtavasti enemmän nähtävää ja koettavaa ihmiselle, joka haluaa nähdä ainutlaatuisia eläinlajeja, valtavia ekosysteemejä ja luonnonilmiöitä, joita ei Suomessa yksinkertaisesti ole olemassa.

Vastuullinen matkustaminen on älyllistä epärehellisyydestä, etenkin jos valtavat määrät porukkaa matkustaa "vastuullisesti". Ainutlaatuiset lajit ja valtavat ekosysteemit katoavat ja supistuvat kiihtyvän lajikadon myötä. No onneksi sinä ehdit vielä nähdä ja voit kertoa sitten lapsenlapsille tarinoita monimuotoisuudesta. Asenne on hyvin itseen ja omaan kokemukseen kietoutuva, jännästi yhdistyy näennäiseen uteliaisuuteen kuitenkin. Melkein riittää ihmeteltävää riittämiin kun kanssaihmisiä ihmettelee. Valtava egosysteemi.

Ei vähempää voisi kiinnostaa. 

Vierailija
86/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokapinan nuoret naiset eivät matkusta. Olisiko sinulle ajatusta alkaa Elokapinan aktiiviksi? Siellä voisit tutustua nuoriin naisiin jotka eivät matkustamisesta välitä? 

Loistavasti hoksattu. Siellähän on nuoria naisia vaikka kuinka paljon jotka eivät matkustamisesta välitä! 

Ap:n kannattaa liittyä näihin piireihin. Aivan varmasti aktiiveja aina tarvitaan! 

Elokaåinan naiset ei halua nushia 

Ettei vahingossakaan tulisi  ä p ä r ää.

Vierailija
87/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitä naista pitäisi sitten kiinnostaa? 

Vierailija
88/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut lentokoneessa, matkustelu ei vaan yhtään kiinnosta ja sitäpä monet kummeksuu.  Inhoan kuumuutta, en osaa uida enkä halua ruskettaa itseäni. En myöskään halua kuormittaa ilmastoa.

Kulttuureista ja historiasta olen kiinnostunut mutta miksi niitä tarvisi paikan päälle mennä toteamaan.

Mutta itse olen huomannut että suurin osa miehistä matkustelee mielellään etenkin kaukoidässä...

Ethän sinä voi tietää pidätkö matkustamisesta vaiko et jos et koskaan ole kokeillut! Kohteen ei tarvi olla kuuma, vaan vaikkapa mukava 15C. 

Ja miksi lomalla pitäisi uida tai ruskettaa itseään? Mene jonnekin luontokohteeseen, älä rantalomalle. 

Vierailija
89/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei enää kiinnosta. Matkusteluni loppui koronaan, ja kun sen jälkeen yritin muutaman kerran, ei tuntunutkaan hyvältä. Johtuu varmaan myös siitä että sairastuin parantumattomaan syöpään ja nyt väsyttää.

Vierailija
90/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no täällä olisi ainakin yksi. kotimaa riittää aivan hyvin

Vierailija
91/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, miksi naiset haluaa tuhota maapallon ja tuhlata kaiken fossiilisen polttoaineen lyhytnäköisesti.

Vierailija
92/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Minua kiinnostaa vaan retkeily ja patikointi. Minua ei saisi kirveelläkään johonkin rantahotelliin viikoksi mätänemään.

Olen matkustanut ajallisesti yhteensä vuosia. Käynyt 64 maassa tähän mennessä, enkä koskaan vielä maannut yhdelläkään ranta hotellilla. Onko todella niin että tuo on ainoa mitä luulet ihmisten ulkomaan matkoilla tekevän? Ainoa tapa matkailla? On sulla suppea näkemys ja mielikuvitus. 

Vierailija
93/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso tykkää metsästää, ei kiinnosta minua. Minä tykkään matkustaa, ei kiinnosta puolisoa. Puoliso käy metsällä minä matkoilla. Mikä ongelma? Hän eo tarvitse minua metsä reissuilleen, pärjää aikuisena ukkona siellä kyllä ilmankin, enkä minä kaipaa ketään reissuilleni kun rakastan matkustaa yksin. Luuletko että meillä ei mitään muita harrastuksia ja yhteisiä mielenkiinnon kohteita mahdu elämään? Kyllä voi saada ihme ongelman aikaan tästäkin näköjään. Velvoitatko sä toisen olemaan kokoajan käytettävissäsi, kädestä pitämässä ja vahdittavanasi vai miksi et voi jäädä sit himaan kun se toinen reissaa? 

Minä pärjään matkoilla yksin varsin hyvin ja olen sinkkuna käynyt yli 20 maassa ihan itsekseni. Mutta parisuhteessa haluan miehen, jonka kanssa koen henkistä yhteenkuuluvuutta ja haluan kokea yhteisiä elämyksiä, luoda yhteisiä muistoja ja ylipäätään jakaa elämäni tärkeät hetket rakkaan kumppanin kanssa, enkä viettää lomia aina eri paikoissa erillään. Metsästävän miehen kanssa minulla ei yksinkertaisesti olisi riittävästi yhteisiä kiinnostuksen kohteita tai sellaista yhteistä maailmaa, jota parisuhteelta kaipaan. Ehkä joidenkin luonteelle sopii tuollainen, mutta mulle tuollainen liitto kuulostaa ihan painajaiselta.

Vierailija
94/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap pitää? Ja mistä toivoo, että nainen pitäisi? 

Vierailija
95/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro AP mitä sinä haluaisit tehdä lomalla naisen kanssa ja miten haluaisit viettää arkena vapaa-aikaasi yhdessä?

Vierailija
96/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten teette yhdessä jos kaikki lomat hengailette eri paikoissa?

Vierailija
97/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eräs tuttu nainen ei käy ulkomailla taikka edes matkaile kotimaassa. Lähimmässä kaupungissa käy välillä.

Vierailija
98/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, miksi naiset haluaa tuhota maapallon ja tuhlata kaiken fossiilisen polttoaineen lyhytnäköisesti.

Juu, vain naisia olen nähyt maailmalla matkustelemassa. 

Vierailija
99/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille on luonnollinen selitys. Naisilla on alitajuinen pyrkimys välttää sisäsiittoisuutta. Nainen siis haluaa tulla ulkomailla nussituksi ja tuliaisen. Kumma kyllä, huoltajuusasiat eivät naista tässä yhteydessä kiinnosta vaan etsitään äpä⁢rälle elättäjä kotimaasta. Suomessahan se on helppoa.

Vierailija
100/153 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille on luonnollinen selitys. Naisilla on alitajuinen pyrkimys välttää sisäsiittoisuutta. Nainen siis haluaa tulla ulkomailla nussituksi ja tuliaisen. Kumma kyllä, huoltajuusasiat eivät naista tässä yhteydessä kiinnosta vaan etsitään äpä⁢rälle elättäjä kotimaasta. Suomessahan se on helppoa.

Kiva satu. Rakastan matkustamista, mutta enpä muista että olisin koskaan halunnut ulkomailla "tulla nussituksi" kenenkään paikallisen puolesta. Oman mieheni kanssa kyllä kiinnostaa. 

Onneksi mieheni rakastaa matkustamista myös.