Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sillä, joka saa 5000 euroa tukia kannattaa lähteä töihin jo parin tonnin palkalla

Vierailija
18.07.2026 |

Tuossa summassa on mukana vammaistuet, elarit ja lapsilisät, joita saa työssäkäyvänäkin. Lisäksi iso perhe saa asumistukea vaikka vanhemman palkka olisi jopa 3200, kelan laskurin mukaan 1200 euron vuokrasta 820 euroa keskisuuressa kaupungissa. Kuka tahansa voi tämän tarkistaa itse, ihan helposti, jos haluaa.  

Tutkija, joka sanoo että 9000 on tehnyt laskelmassaaan emämokan, kun ei huomioi tukia, joihin tulot ei vaikuta mitenkään tai tukiin, joita maksetaan siitä riippumatta käykö töissä vai ei, vain määrään vaikuttaa tulot.  

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen lapsen yksinhuoltajan on käytännössä mahdoton käydä kokopäivätöissä.

Vierailija
2/3 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen lapsen yksinhuoltajan on käytännössä mahdoton käydä kokopäivätöissä.

Käytännössä ehkä, mutta kyse oli nyt tutkijan laskuvirheestä. Miksi niin moni hyväksyy sen ja kieltäytyy uskomasta, että siinä on virhe?

En minä ole työtön, päinvastoin töitä on enemmän kuin ehdin tehdä, nyt koetan lomailla tosin, mutta minua ärsyttää noin pahojen virheiden  kertominen faktoina ja erityisesti se, että moni uskoo vaikka kaikki tietävät, että suurituloisetkin saavat lapsilisää jos hakevat ja kelan sivuilla sanotaan selvällä suomella - myös ruotsiksi jos valitsee ruotsin - että vammaistukiin ei tulot vaikuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipoisto 

#asiatonjankutus

Heippa tolvana! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän