Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä haisen pahalta vaikka käyn joka päivä suihkussa?! :( :(

Vierailija
22.05.2007 |

Mun ominaishaju on sit kai vaan todella hirveä. Tää alkoi yläasteella (eräs poikapuolinen luokkakaveri kerran huomautti) ja jatkuu edelleen vaikka olen jo 24v.

Eilen taas exä kävi lastansa katsomassa ja sanoi ohimennen " kyllä haiset taas vähän hieltä vaikka oonhan mä jo tottunut siihen" . Kyllä tekee pahaa kun pidän hygieniasta huolta. Käyn joka päivä suihkussa (oon kokeillut ties mitä suihkussaippuoita ja shampoita) ja laitan puhtaaseen sheivatttuun kainaloon sitten dödöä (olen kokeillut hajustetut ja hajusteettomat), puhtaat alusvaatteet ja vaatteet jne.

En keksi mistä ihmeestä tää voi johtua?!?! Myös mun hengitys haisee aina pahalta (ja suussakin maistuu pahalta) olen jopa suuhygienistillä käynyt joka ei muuta syytä keksinyt kuin isot kitarisat joiden takana saattaisi olla proppuja...

Ja kaiken kukkuraksi mun valkovuotokin haisee pahalle :( Mä oon ihan epätoivonen. Jos aamulla käyn suihkussa niin illalla alapää tuoksahtaa jo päällishousujenkin läpi! En kyllä mitenkään erikseen päivän mittaan suihkuttele alapäätä ellei ole menkaat ja ongelma on vaikka kuin käyttäis kangashousuja tai farkkuja, kireitä tai löysiä. Mulla oli vähän aika sit joku tulehdus mihin käytin 10 päivän emätinpuikkokuurin ja ehkä vähän auttoi, mutta taas haisee.

Mä oon varmaan maailman kamalimmalle haiseva ihminen ja mua hävettää ihan sikana kavereiden ja ylipäätään muiden ihmisten seurassa jos ne luulee etten ikinä käy suihkussa tai vaihda vaatteita kun haisen pahalta vaikka tosiasiassa yritän olla tosi hygieeninen ja silti vaan haisen pahalta. Rehellisesti sanottuna tuoksun varmaan 1 tunnin suihkun jälkeen raikkaalta ja sit jo parin tunnin päästä hieman hieltä ja sit vähän myöhemmin alapään haju alkaa puskemaan housuista läpi ja illalla haisen jo ihan hirveelle. Tää on ihan kamalaa!!!

Ainut syy mitä keksin on se, että syön ihan hirveesti makeaa. Kielessä mulla on sammasta, mutta alapäässä ei kuitenkaan hiivaa (ei ole kökkönen valkovuoto ja lääkärikin sillon kurkkas ni sano, ettei ainakaan hiivaa ole). Niin voiko se sokeri sit aiheuttaa tällasen pahan hajuisen ominaishajun??? Voi että olen kateellinen kavereille jotka vielä illallakin tuoksuu hyvältä vaikka koko päivän ollaan oltu menossa tukka putkella... huoh :/

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hoikka, mutta rasvaa löytyy varsinkin vyötäröltä. Mulla on myös useita paitoja mennyt pilalle kun edes pesukoneessa pestessä ei hien haju lähde joistain paidoista. Joudun nykyään aina pitämään käsilaukussa dödöä mukana ja parhaimpina päivinä käyn pari kertaa päivän mittaan pesemässä kainalot ja laitan uudestaan dödöä jotta en hielle ehtis haista.

Jos käyn illalla suihkussa niin yöks en laita dödöä, jotta saa kainalot " tuulettua" , mutta aamulla on pakko käydä suihkussa, jotta saa puhtaaseen kainaloon taas dödön laitettua.

Sorry sekava teksti kun väsyttää ja silmät ristissä kirjottelen, mutta antakaa mulle ihan mitä vaan vinkkejä mitä mieleen tulee. Mä oon todella epätoivonen tän asian kanssa. Tuntuu, että mä oon ihan läpimätä ku joka reiästä ja tuutista haisen pahalle...

Vierailija
2/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös tuo alapään tuoksahtelu käy ainakin omaan nenään, ei siitä kyllä kukaan muu ole koskaan maininnut, itseäni vain häiritsee:(

Oletko esim. käynyt luontaistuotekaupassa kysäsemässä olisko siellä mitään moiseen vaivaan?! Asia on itselle varmaan tosi ikävä:((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös mun hyvältä tuoksuvat ystävät käy joka päivä suihkussa eikä niillä ole tätä ongelmaa. En ikinä vois pitää esim. 2 paivää samoja vaatteita ja en todellakaan kuvittele tätä pahaa hajua! Monesti oon seuraavana päivänä haistellu edellisen päivän vaatteita haiseeko mun vaatteet tosiaan pahalle, mutta kyllä ne vaan haisee, varsinkin kainalon kohdat ja pikkarit + päällyshousuistakin pimppavako :(

Vierailija
4/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ku jo sanoin niin pahan hajuiseen hengitykseen oon käynyt suutarkastuksessa ja lääkärissä siitä pahan hajuisesta valkovuodosta kysynyt, mutta kun ei se keksi mitään muuta kun ei voi sp-tauti olla eikä hiivaa ja sen yhden tulehduskuurin määräs ja nyt pitäs kaikki olla ok. Tohon hien haisemiseen en oo lääkäriltä mitään kysynyt. Mitäpä sille vois? Muutakun joskus toivottavasti löytäisin tehoavan dödön...

Vierailija
5/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ap apteekista kysymyssä dödöä, joskus oon ainaki nähny mainoksen esim sellasesta joka lopettaa kainalon hikoilemisen kun sitä muutaman päivän käyttää ja sit sitä laitettiin vain harvakseltaan tms.

Hampaathan tietenkin peset päivittäin. Mutta kiinnitä erityishuomio kielen puhdistukseen. Itse joudun kielen pestä muutaman kerran päivässä. Ja tähänkin löytyy myös apu apteekista: se uus sb12 jota ne mainostaa, oikeesti se toimii. Itellä ainakin kun oon tällanen hajuhenki. Ja hammaslangan käyttökin raikastaa, kun saa kökkäreet hammasväleistä pois.

Alapäähän hajuihin mietin (kyllä näinkin voi aamuansa kuluttaa :)) että haiseeko itse " tavara" vai hikoaako alapääsikin voimakkaasti esim nivusista. Jynssää nivuset siis huolella ja mitäpä jos kokeilisit ihan tavallista talkkia laittaa sitten suihkun jälkeen nivusiin. Itellä tuo autaa varsinkin kesäisin. Ja taitaapa olla olemassa sellaisia dödötalkkeja. Kaikki tietenkin vain jos iho kestää.

Tohon yleiseen haisemiseen mietin, ovatko hormonitasosi ok? Itse olen nyt viimeisen vuoden aikan huomannut (raskaus vs raskauden jälkeinen aika) että hajut ja hikoiluvoimakkuus vaihtelee hormonien mukaan. Raskausaikana sai olla kaks päivää ilman dödöä ja pestä tukan viiden päivän välein jos halusi. Nyt synnytyksestä on melkein vuosi ja dödöä saa tuhrata litratolkulla ja tukkaa pestä joka päivä.

En tiiä oliko näistä mun horinoista apua. Hyvää kevättä ap:lle!

Vierailija
6/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Juo paljon Vettä. Lähdevesi parasta.

2. Ongelmasi on aineenvaihdunnassa,ja se hoituu pikkuhiljaa. Käyhän vaikka luontaistuote-kaupassa ja kysyt kehoa puhdistavaa ainetta,niitä on paljon eri merkkisiä.

3. Ulkoile paljon, ja vältä kahvia yms. joka tukkii elimistön. Makeat on toinen erittäin paha asia kyseiseen vaivaan.

4. Kehon paha haju tulee tunne-elämän lukoista myös, kun koko keho ei toimi niinkuin pitäisi. Esim. jännittäjillä on yleisesti ottaen paha haju kehossa,koska ei lukot ole auki

Vierailija
7/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipulia, ja jätä sokeri pois viikoksi, sehän lisää hikoilua, ja syö vaikka reippaasti mansikoita (ne on Lidlissä 1,09/400g), jos on makean nälkä, kaikkia hedelmiä mitä vaan mieli tekee, jätä pois samoin kaikki missä on vehnäjauhoja, ja koita edes 3 päivää josko olis parempi olo. Itse olen nykyään vegaani, ja kun joutuu syömään sipulia tai makseta herkkuja, tuntee sen seuraavana päivänä hikoilussa, yök.

Vierailija
8/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista. Sitä laitetaan illalla pesun jälkeen. Ei lisätä enää aamulla.

On ainakin minulla lopettanut liikahikoilun normaalitapauksessa. Pidä pikkuhousunsuojia. Huuhtele pelkällä vedellä alapää samalla kun vaihdat siteen.

Vierailija
9/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä pikkuhousunsuojia ja vaihda jokaisen vessassa käynnin yhteydessä.

Vierailija
10/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin pikkuhousunsuojat vaan hautoo lisää, paitsi toki kestopikkuhousunsuojia käytän joskus. Siinä on lisäks se hiivan vaara. Siitä en sit tiiä, jos vaihtas joka vessakäynnin yhteydessä. Ite kyllä varmaan huuhtaisisin bideesuihkulla myös muutaman kerran päivässä, ja tekisin alapesun Sebamedilla.

Vierailija
11/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti se makean syönti (plus tietty vaalean leivän syönti).

Sitten suosittelen kanssa tuota Absolut Torria kainaloihin. Suun kannattaa raikastaa sillä uudella suuvedellä (en muista nyt nimeä, mutta mainostetaan aika paljon. Se mainos missä ihmiset kavahtaa pahanhajuisia hengityksiä..)

Vierailija
12/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne pitää olla niitä antiperspirantteja, jotta se hiki ei haisisi.

Muista suuvedet,hammasthanat, pastillit, purkat ja vesi juotuna runsaasti päivän aikana.

Sen alapään voi joutua myös pesemään useita kertoja päivän aikana (kuten minä).

Ja vaihda aina puhtaat vaatteet.

Vierailija
13/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienhajuun mulla on tehonnut Absolut Torr. Alkuun sen käyttö on yhtä tuskaa, mutta kyllä siihen myrkkyyn tottuu pikku hiljaa, eikä hiki haise. Mulla myös paheena makeat ja vaalea leipä, pitäisi varmaan jättää pois.

On se niin väärin, kun mun mies ei haise hielle vaikka ois kolme päivää käymättä suihkussa ja kävisi joka päivä juoksulenkillä, ja mun ei tarvitse tehdä mitään niin jo lemahtaa vaikka ois suoraan suihkusta tulossa. No, tasan ei käy onnen lahjat...

Niin joo ja alapää mulla hikoilee myös kohtalaisen runsaasti, mutta hajun poissa pitämistä helpottaa se, että yrittää pitää karvoituksen inhimillisissä mitoissa :-)

Vierailija
14/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, mun olis pitänyt löytää se jo 10 vuotta sitten!

Hikoilen ihan hirveästi, joka päivä olen joutunut vaihtaa paitaa kolmesti päivässä kun kainalot ovat olleet isoissa hikiläiskissä. Hajun takia tietty pesemään kainalot varmaan 3-5 kertaa päivässä.

Nyt kuukausi sitten, jonkun suosituksesta tällä palstalla, ostin Absolut Torria.

Ohjeessa sanotaan, että sitä kuuluisi laittaa kerran viikossa, mutta minä laitan kahdesti viikossa jotta toimii. Mutta toimii niin hyvin, ettei paita kastu enää ollenkaan!! Voin siis käyttää samaa paitaa aamusta iltaan, IHANAAA!!!!!!!

Ja vaikka vielä seuraavana päivänä! Uskomatonta! en haise enää hielle!!

Eikä ole ikäviä märkiä läiskiä kainaloissa!

Eli nyt kiitokset kaikille jotka minulle suosittelivat Absolut torria!! Se oikeasti paransi elämääni!

-entinen haisuli-

ja aplle: osta tuota Absolutia, käy gynellä hakee joku uus kuuri, käytä hengittäviä pikkuhousunsuojia ja vaihda niitä joka vessakäynnillä, suihkuta alapääsi joka pissan jälkeen.. ja osta sitä mainostettua suuvettä, joka poistaa suusta (rikki?)kaasuja.

Eiköhän haisut pitäisi loppua

Vierailija
15/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo dödöt, kun tuntuvat olevan tujua kamaa, niin jättävätkö ne paitoihin jälkiä?

Vierailija
16/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanhajuiseen hengitykseen auttaa esim. apteekista saatava SB12-liuos.

Vierailija
17/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dödöjä, ja niitten lisäksi vielä tavallista antipersiprantti-deodoranttia aamuisin, esim Palmoliven sitrus fresh. Eli nämä yhdistettynä.

Sitten ostat apteekista tuon antiperspirantin lisäksi suuvettä. Sen niminen kuin SB12. Se on todella tehokasta, paljon tehokkaampaa kuin muut pahanhajuiseen hengitykseen tehdyt valmisteet.

Alapäähajuihin en osaa sanoa, osta LActal emätingeeliä (on sellaisia kerta-annosjuttuja) ja kokeile viikon ajan, jos se auttaa.

Jos sulla hiki haisee muualla kuin kainaloissa, voit laittaa dödöä sinnekin.

Pesunesteenä käytä hapanta pesunestettä, esim Lactoline (saa marketista) tai sitten apteekista saa vastaavia myös, mutta ovat tietty kalliimpia. Happamalla voi pestä joka paikan, alapäätäkin, se tappaa hajua aiheuttavia bakteereita.

Vierailija
18/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten päivävaatteisiin eivät vaikuta

Vierailija
19/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä riittoisaa.

Vierailija
20/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvispohjainen ja vähärasvainen ruokavalio. Samalla kielen kate häviää kuten minulla kävi. Itselläni pahanhajuisen hengityksen aiheuttaa myös korvakäytävän tulehdus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi