Yli 55 työttömät eläkkeelle
Sotkemasta nuorten työnhakua. Nuorille tarvitaan töitä että elämä pääsee käyntiin.
Eläkehän voisi olla jollain tavalla alempi kuin eläkeikäisille. Joku työttömän eläke.
Kommentit (75)
Voidaan rakentaan Turkuun oikorata tukityöllistämällä esim. vanhoja senjoreita, sekä syväkanava Itämereltä Kouvolan kautta Saimaaseen... Palkka voisi lähtökohtaisesti saada enintään tukien yhteismäärän edestä, mutta tarpeen vaatiessa voidaan sopia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin avataan koulutusmahdollisuuksia että porukka voi oppia rahanarvoisia taitoja. Yhdistettynä työkokemukseen, ne 55veet voisi saada vaikka mitä uusia ideoita.
Kyllä voi olla vielä ideoita, ja 55-vuotiaana voi vielä olla motivaatiotakin jokin lyhyehkö täydennyskoulutus hankkia. Töissähän voi jatkaa sen jälkeen vielä 10 vuotta, koska ei ole pakko jäädä eläkkeelle heti 65-vuotiaana, ja joillakin eläkeikä on jo korkeampikin.
Mutta yli 60-vuotiaana ei oikein enää ole motivaatiota, koska eläkeikä on jo niin lähellä ja koulutuksen hyöty jää todella lyhytaikaiseksi. Kuuskymppiset pitkäaikaistyöttömät odottavat vain, että täyttäisivät sen 65 ja pääsisivät eläkkeelle.
Kyllä mulla on kuuskymppisenä motivaatiota ja halu tehdä töitä. Pätkätöissä minä olen se jolta pomot käy kysymässä mielipidettä eri asioissa koska mulla on pitkä työkokemus ja näkemys ihan eri tasolla kuin kokemattomammalla. Olen myös realisti kuten todennäköisesti muutkin ikäiseni. Me tiedämme ettei työelämässä ole meille enää kysyntää joten turha haaveilla työn perään. Senkus ollaan toimettomana (virallisesti), tehdään ne neljä hakemusta kuukaudessa ja odotellaan eläkettä. Useimmin eläke on suurempi kuin työttömänä saatava tuki joten kyllä, eläke on myös taloudellisesti tervetullut. Eläkkeellä voi sitten vapaasti tehdä kaikkea sitä mitä työttömänä ei voi. Kevytyrittäjyyttä voi kokeilla jne
Vierailija kirjoitti:
Voidaan rakentaan Turkuun oikorata tukityöllistämällä esim. vanhoja senjoreita, sekä syväkanava Itämereltä Kouvolan kautta Saimaaseen... Palkka voisi lähtökohtaisesti saada enintään tukien yhteismäärän edestä, mutta tarpeen vaatiessa voidaan sopia...
Kyllä ne turhakkeet diskoläpsyttelijät pitäs ekana saada kaivuuhommiin.
No jos nyt päästettäisiin edes työkyvyttömät eläkkeelle. Mutta kun sekään ei onnistu, niin miksi terveet pitäisi päästää?
No kuule kiitä huulipuna hallitusta joka poisto eläkeputken.
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalaisten ostovoima tuhottiin 2020-2023 niin tosiasia on että töitä saa enää kuulumalla eliittiperheeseen tai hyvä-veli-sisko-kerhoihin. Nuorisolle on turha valehdella muuta.
Et viitsisi uskoa vasemmiston valheita. Ostovoima laski rajusti 2022-2023. Sittemmin Petterin ansiokkaan hallituksen myötä ostovoiman on nousut ja ohittanut jo tason mikä oli ennen kuin Sanna syöksi meidät kuoppaan. Hienoa Petteri ja Riikka
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelutaidoton nuoriso tuhoaa yritykset. Kunnon asiakaspalvelijat ovat 35+
Kokemukseni mukaan +35 vuotiaat ”asiakaspalvelijat” on niitä joiden suu pitäisi pestä saippualla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvitse mitään erityistä "työttömän eläkettä". Riittää kun tekee eläkkeeseen varhennusvähennyksen sen mukaisesti, kuinka kauan ennen eläkeikää jää eläkkeelle. Ihan vastaavastihan eläkkeeseen lasketaan myös lykkäyskorotus, jos työskentelee pitempään kuin alin eläkeikä on.
Tämä ei ole reilua koska työnantajat käyttävät hyväkseen mitä tahansa mahdollisuutta syrjiä ikääntyneitä. Arvaas kuinka monta kertaa perusteluna vuosien varrella olen joutunut kuulemaan sanan "eläkeputki". En toki omalla kohdalla mutta liian usein kuitenkin. Monesti irtisanottavat on olleet pidettyjä työntekijöitä tai jopa esimiehiä. Pitkä työkokemus tahtoo myös näkyä palkassa joten vaikka asiasta ei puhuta niin siitä usein on kyse. Sitten ihmetellään kun homma ei toimi ja osaajat lähtee muualle. Niin, kokemus maksaa.
Tuo on ihan eri asia kuin eläkeputki. Se joutikin poistaa, koska se nimenomaan syrji ikääntyviä työntekijöitä. Eläkeputkessa ollessa joutuu kuitenkin vielä hakemaan töitä ja alistumaan kaiken maailman kyykytyksiin, ja menettää viimeisten vuosien eläkekertymän, mikä myös pienentää eläkettä.
Sulla ei selvästi ole hajuakaan mikä eläkeputki on.
Eläkeputkessa oleva oli ansiosidonnaisen lisäpäivillä joka taas nollattiin tekemällä velvoitetyöllistettynä 6kk kunnan tarjoamaa työtä. Ansiosidonnainen kartuttaa eläkettä joten nimenomaan se oli ikääntyneen turva työnantajan potkiessa pihalle.
Mikä tossa järjestelmässä sun mielestä oli muka huonoa? Kyllä 🐖 Marinin motiivit oli ihan muuta kuin ikääntyneiden etu tässä. Se että työnantajat väärinkäyttivät systeemiä ei tee siitä huonoa. Keskimääräinen 1200e/kk ansidonnaista on aivan eri asia kuin 600 e yleistukea. Muuta tukea ei saa. Monella kuusymppisellä on kuitenkin vielä velkaa asunnosta ja saattaa olla jo terveyshuolia joten aika fakiiri saa olla jos tässä maassa tolla rahalla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne turhakkeet diskoläpsyttelijät pitäs ekana saada kaivuuhommiin.
vähissä on persuillakin työnteko
Vierailija kirjoitti:
No kuule kiitä huulipuna hallitusta joka poisto eläkeputken.
miksi täystuhohallitus ei ole saanut mitään aikaan?
Palvelukseen halutaan 30 vuoden kokemuksen omaavaa ammattilaista harjoittelijaksi!
OTA YHTEYTTÄ NOPEASTI, HÄTÄ ON SUURI!
En mä halua eläkkeelle! Haluan töihin & olen 60v!
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se aikoinaan oli! 55-vuotiaana oli jo mahdollisuus päästä eläkeputkeen! Nämä oli niitä etuja mitä suurella ikäluokalla oli! Ei tuollaisesta voi nykyisin edes haaveilla!
Eikös se ollut jo 53-vuotiaana se eläkeputken alku.
Ei kun uutta työtä opiskelemaan. Tuon ikäisellähän on työvuosia jäljellä vielä noin 10 vuotta. Itse jäin eläkkeelle, kun ikää oli 64 vuotta ja 3 kuukautta vuonna 2023.
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se aikoinaan oli! 55-vuotiaana oli jo mahdollisuus päästä eläkeputkeen! Nämä oli niitä etuja mitä suurella ikäluokalla oli! Ei tuollaisesta voi nykyisin edes haaveilla!
Ja Sipiläorpon hallitus päätti vielä nostaa eläkeikää 67 vuoteen. Oikeisto persuineen teki tämän, kannattaa miettiä mitä äänestää.
Katsokaa RANSKAN KANSALLISPÄIVÄN MARSSI YLE AREENASSA KUN 100 VUOTIAITA MARSSII .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Sipiläorpon hallitus päätti vielä nostaa eläkeikää 67 vuoteen. Oikeisto persuineen teki tämän, kannattaa miettiä mitä äänestää.
Sipilä tekee kuten unionin enemmistö hyvien päätösten mukaan töitä 100 vuotiaana .
Oliko niin että itäsaksa oli demokraatti ja länsi oli kapitalistisen ? CCCP hyökkäsi puolaan syyskuussa 1939 eikä kukaan puhu mitään näistä kuolleista .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja töihin kotoa makaamasta alle kolmekymppiset nuppivikaiset.
Näin, ja loppuu se kadehtiminen työn raskaan raatajia kohtaan.
Saahan eläkkeellä ollessakin töitä tehdä. Minä voisin perustaa oman yrityksen kunhan pääsen eläkkeelle ja toimia yksityisyrittäjänä. Työttömänä ollessa se ei onnistu.