Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 55 työttömät eläkkeelle

Vierailija
17.07.2026 |

Sotkemasta nuorten työnhakua. Nuorille tarvitaan töitä että elämä pääsee käyntiin.

Eläkehän voisi olla jollain tavalla alempi kuin eläkeikäisille. Joku työttömän eläke.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sinne vaan.

Vierailija
2/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tai ainakin 60v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tai ainakin 60v.

Sekin voisi olla ikäraja.

Vierailija
4/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suomalaisten ostovoima tuhottiin 2020-2023 niin tosiasia on että töitä saa enää kuulumalla eliittiperheeseen tai hyvä-veli-sisko-kerhoihin. Nuorisolle on turha valehdella muuta.

Vierailija
5/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin avataan koulutusmahdollisuuksia että porukka voi oppia rahanarvoisia taitoja. Yhdistettynä työkokemukseen, ne 55veet voisi saada vaikka mitä uusia ideoita.

Vierailija
6/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutaidoton nuoriso tuhoaa yritykset. Kunnon asiakaspalvelijat ovat 35+

Vierailija
7/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä! Aikaistetaan eläkeikää, niin nuoriso pääsee sitten maksamaan korkeampia veroja.

Vierailija
8/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja sahaa taas omaa oksaansa, hehee.

Vierailija
9/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten sotkee kun monikin työnantaja valitsee juuri nuoremman työtehtäviin ja vanhemmat automaattisesti jää syrjään Ei nyt oikein ota tulta tälläkertaa työttömät hullun jankutukset Keskity sillä nyt alkaa ote lipeämään :D

Vierailija
10/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se aikoinaan oli! 55-vuotiaana oli jo mahdollisuus päästä eläkeputkeen! Nämä oli niitä etuja mitä suurella ikäluokalla oli! Ei tuollaisesta voi nykyisin edes haaveilla!

Vierailija
11/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja töihin kotoa makaamasta alle kolmekymppiset nuppivikaiset.

Vierailija
12/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea paitsi alennettu eläke. Itsehän olen töissä tällä tietämällä marraskuulle saakka, sen jälkeen todennäköisesti työtön. Alle viisi vuotta eläkkeelle pitäisi sinnitellä. Suorastaan harmittaa etten pääse jo tässä kohtaa eläkkeelle kun vielä jaksaisi touhuta. Viimeisimmät kymmenen vuotta on mennyt työttömänä ja satunnaisesti pätkätöissä huonolla palkalla joten eläkekertymä on pieni. Mulla on erilaisia projekteja joilla saisi lisätuloja eläkkeen päälle. Sormet syyhyää päästä niiden kimppuun mutta joudun malttamaan mieleni. Aion myös tehdä yhden kesken jääneen tutkinnon valmiiksi eläkkeellä. Tuokin olisi järkevää viedä maaliin työttömänä eikä vain pyöritellä peukaloita. 

Vierailija
13/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärajaa eläkkeelle olisi tosiaan pitänyt laskea 60 ikävuoteen, eikä nostaa. Ja tehdä sitten houkuttelevia tarjouksia, jotka innostaisivat jatkamaan työssä vielä sen 60 ikävuoden jälkeenkin. Voitaisiin antaa esim. 60 v. täyttäneelle se poistettu suoja-osa.

Vierailija
14/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan töihin, olen 56 vuotias, en halua eläkkeelle. Minulla on osaamista ja energiaa, haluan tehdä jotain järkevää, mistä saa myös palkkaa. Palkka tuo turvaa elämään, työttömyys vie sitä pois. 

Suomessa on ikäsyrjintää, Norjassa ei ole. Lähtisin Norjaan jos voisin. Minulla on muitakin velvotteita kuin vain itseen liittyviä. 

Vierailija
15/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja töihin kotoa makaamasta alle kolmekymppiset nuppivikaiset.

Työnlaadussa voi olla puutteita jos työntekijä on nuppivikainen vrt UrpoRiikka 

Vierailija
16/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea paitsi alennettu eläke. Itsehän olen töissä tällä tietämällä marraskuulle saakka, sen jälkeen todennäköisesti työtön. Alle viisi vuotta eläkkeelle pitäisi sinnitellä. Suorastaan harmittaa etten pääse jo tässä kohtaa eläkkeelle kun vielä jaksaisi touhuta. Viimeisimmät kymmenen vuotta on mennyt työttömänä ja satunnaisesti pätkätöissä huonolla palkalla joten eläkekertymä on pieni. Mulla on erilaisia projekteja joilla saisi lisätuloja eläkkeen päälle. Sormet syyhyää päästä niiden kimppuun mutta joudun malttamaan mieleni. Aion myös tehdä yhden kesken jääneen tutkinnon valmiiksi eläkkeellä. Tuokin olisi järkevää viedä maaliin työttömänä eikä vain pyöritellä peukaloita. 

Opiskelu olisi järkevää mutta milläs sen rahoitat. Monille on sanottu että lopeta opiskelu tai menetät työttömän tuet.

Vierailija
17/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja sahaa taas omaa oksaansa, hehee.

En vaan kasvatan itselleni uuden puun. 

Vierailija
18/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet eläkkeellä opiskelupaikan joltain joka voisi vielä tutkintoa hyödyntääkin?

Vierailija
19/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se aikoinaan oli! 55-vuotiaana oli jo mahdollisuus päästä eläkeputkeen! Nämä oli niitä etuja mitä suurella ikäluokalla oli! Ei tuollaisesta voi nykyisin edes haaveilla!

55v on liian nuori eläkeputkeen. Pitäisi olla sanktioita ikäsyrjintää harjoittavia yrityksiö varten.

Eläkeputki ei ollut mikään suurten ikäluokkien etu. Se oli kaikkien heidän jälkeen tulleiden ulottuvilla kunnes 💩 Mariinin 💩 🤡 hallitus päätti sen poistaa .

Äänestäkää vaan demareita, tossa näyttivät todellisen karvansa 

Vierailija
20/75 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelutaidoton nuoriso tuhoaa yritykset. Kunnon asiakaspalvelijat ovat 35+

Nuorisossa on aivan ihania asiakaspalvelijoita kuten vanhemmissakin. Molemmissa löytyy myös kuspaita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme