Minne voi ilmiantaa pariskunnan, jotka rakentavat mökkiä pimeästi?
Rikkaat ihmiset, nostaneet käteistä ja pimeästi rakentavat mökkiä. Mihin voi tälläisistä ilmoitella?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Meillä saunamökin rakensi 3 työtöntä. Maksettiin pimeästi, saivat siis palkan ja tuet ja olivat hyvin tyytyväisiä. Koko kesäksi kuulemma on töitä, kun palkassa ei ole sivukuluja, työnantajat kiittää.
Verotus on sen verran kovaa, että noin kannattaa tehdä.
Minulle rakentaja ehdotti käteisellä 15 000€ halvempaa hintaa. Ilmoitin tyypin verottajalle ja valitsin toisen rakentajan.
Joillakin ihmisillä ei ilmeisesti moraalia juuri löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä saunamökin rakensi 3 työtöntä. Maksettiin pimeästi, saivat siis palkan ja tuet ja olivat hyvin tyytyväisiä. Koko kesäksi kuulemma on töitä, kun palkassa ei ole sivukuluja, työnantajat kiittää.
Olette rotta ja illimatoja koko porukka. En ymmärrä, miten jollain moraali tuollaiseen taipuu. Yhteiskunnan tuet ja palvelut kyllä kelpaavat, mutta lumihiutaleet kuvittelevat olevansa niin erityisiä, ettei yhteiskunnan pyörittäminen heitä koske. Ainoastaan sen tuomat hyödyt.
Yhteiskunnan pohjasakkaa ovat. Jotkut ihmiset eivät kykene näkemään isoa kuvaa ja menevät kaikessa oma napa edellä.
Verottajalle ja heidän työnantajalle
Vie niille valoja. Turvallisuuskysymys. Ei maksa paljoa vaikka puuilossa tai tokmannilla. Nykyaikaiset työmaaledit
Verottajalle ilmoitus! Niillä taitaa olla joku anonyymi vinkkauslomakekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rakennuslupaa, niin kunnan rakennusvalvonta ottaa ilmoituksia vastaan. Jos eivät maksa palkkoja, niin työsuojeluviranomainen on asiasta kiinnostunut. Tosin kannattaa muistaa, että työttömät haluavat tehdä vapaaehtoistöitä, ehkä tuossa on kyse siitä?
Olipa kystä hyvänsä,niin olen koko työttömyyteni aja tehnyt pimeesti kirvesmiehen töitä. Turha käräytää kun sovitt että teen ilmaiseksi kaverille. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikun ap ilmoittamaan verottajalle, sieltä saa salmiakkkia ja nallekarkkeja kiitokseksi-
Ei kai rakentamisveroa ole vielä keksitty. Vai mikä vero tässä on kyseessä, jos ihminen rakentaa itselleen mökin?
Kiinteistövero. Menee myös vapaa-ajan asunnoista.
Kiinteistövero maksetaan kiinteistöstä, oli sillä rakennuksia tai ei. Ei liity mitenkään "pimeään" mökin rakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle rakentaja ehdotti käteisellä 15 000€ halvempaa hintaa. Ilmoitin tyypin verottajalle ja valitsin toisen rakentajan.
Joillakin ihmisillä ei ilmeisesti moraalia juuri löydy.
Hyvä, aion myös ilmoittaa nämä.
Hoida vaan omat asiasi ja anna heidän rakentaa rauhassa. Mitä ihmettä se sinulle kuuluu, inkottavaa tuollainen kyttääminen. Vaikka miten on Sääntö-Suomi, niin en kyllä ihmettele vaikka kansa vähän luistaa niistä, sen verran rankasti meitä höykytetään.
Vierailija kirjoitti:
Hoida vaan omat asiasi ja anna heidän rakentaa rauhassa. Mitä ihmettä se sinulle kuuluu, inkottavaa tuollainen kyttääminen. Vaikka miten on Sääntö-Suomi, niin en kyllä ihmettele vaikka kansa vähän luistaa niistä, sen verran rankasti meitä höykytetään.
No tietysti rikollinen toiminta kuuluu kaikille. Ehdottomasti tulee ilmoittaa.
"Törkeä veropetos: Rangaistus on neljästä kuukaudesta neljään vuotta vankeutta. Törkeäksi teon tekee esimerkiksi huomattavan suuri taloudellinen hyöty (noin yli 17 000–20 000 euroa) tai teon erityinen suunnitelmallisuus."
Mökin rakennuttamisessa veronkierto saattaa tuoda suurenkin taloudellisen hyödyn, ja siitä on ihan vankilaa tuomiona.
Rikollisia ei tarvi hyysätä, ilmoitusta vain menemään.
Ei mitään rikosta tässä. Koska käteiselläkin ostaessa voi verot maksaa? Ei se mitenkään sitä estä.... Minä ainakin tykkään seteleiden hypistelystä. Säilytän niitä nipuissa ja kääröissä
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään rikosta tässä. Koska käteiselläkin ostaessa voi verot maksaa? Ei se mitenkään sitä estä.... Minä ainakin tykkään seteleiden hypistelystä. Säilytän niitä nipuissa ja kääröissä
Ap sanoi että pimeänä. Eli kyllä on.
Rikollisia ei tule hyysätä, vaan rikokset kuuluu ilmoittaa.
Rakentavatko siis itse sitä mökkiä vai onko siellä muita töissä? Kai rautakaupassa saa vielä maksaa käteisellä.
Joko jllekin persulle tai muuten kateelliselle pahantahtojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kertonut mitään todistetta siihen että pimeänä teettäisivät.
Puhui vaan että nostavat käteistä ja rakentavat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kertonut mitään todistetta siihen että pimeänä teettäisivät.
Puhui vaan että nostavat käteistä ja rakentavat itse.
No, niillä tiedoilla tässä nyt keskustellaan mitä ap on antanut. Ap sanoa että että pimeänä.
Pelkän epäilynkin voi toki ilmoittaa.
Jos ilman rakennuslupaa tekee, siitä jää nopsaan kiinni. Nykyään on niin näppärää rakennusvalvonnan tutkia satelliittikuvista rakennukset. Täällä Lapissa on kovasti intoutuneet, tiedän tässä kotipaikasta kahden kilometrin säteelläkin kaksi rakennusluvatonta, joille tullut purkukehotus. Sinänsä mielenkiintoista, että molemmat mökit tehty tosiaankin ilman lupaa, mutta olleet paikoillaan jo 70-luvun alusta kumpainenkin ja vasta tänä vuonna ensimmäisen kerran mökkien omistajille aiheesta huomautettu
Olette rotta ja illimatoja koko porukka. En ymmärrä, miten jollain moraali tuollaiseen taipuu. Yhteiskunnan tuet ja palvelut kyllä kelpaavat, mutta lumihiutaleet kuvittelevat olevansa niin erityisiä, ettei yhteiskunnan pyörittäminen heitä koske. Ainoastaan sen tuomat hyödyt.